امنیت؛ شرط اول تحقق اقتصاد مقاومتی

فرمانده انتظامی استان گفت: امنیت شرط اول تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص رشد و شکوفایی کشور و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار” کامرانی صالح ” ،گفت : اگر به مولفه های مختلف امنیت به نحو شایسته ای بها ندهیم امکان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری به آن اشاره کردند وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به پدیده مخرب قاچاق کالا بیان کرد: بدیهی است که یکی از موانع مهم در شکوفایی هر کشوری موضوعات مرتبط با قاچاق کالا و کالای قاچاق است که پلیس به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان این حوزه، نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی کشور دارد.

سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به وضعیت امنیت کشورهای منطقه به راحتی می توان فهمید که ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که داعیه ثبات و امنیت دارند رتبه بالاتری دارد.

دشمنان اسلام منافع خود را در ناامنی منطقه می بینند

فرمانده انتظامی استان البرز در این باره توضیح داد: دشمنان اسلام که منافع خود را در ناامنی و اغتشاش در منطقه می بینند با حمایت از گروه های تکفیری و تندرو سعی در ایجاد بحران در کشورهای اسلامی می کنند تا به قول معروف بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما با عنایت خداوند متعال همه دنیا دیدند که مکر و حیله ای که به کار بستند چگونه دامن خودشان را گرفت و آیه شریفه «ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین» عینیت یافت.

وی اضافه کرد: امروز کشورهای به ظاهر متمدن و حامی صلح و دموکراسی برای توسعه اقتصادی خود، در منطقه جنگ، آشوب و تهدید ایجاد می کنند تا بتوانند سلاح، تجهیزات و جنگ افزارخود را به فروش برسانند و پر واضح است که بخشی از اقتصاد جهانی را بر اساس جنگ و خونریزی مردم بی گناه در دنیا و به نفع خود مدیریت می کنند تا چرخ کارخانجات اسلحه سازی خود را با سرعت بیشتری بچرخانند و متأسفانه برخی از حاکمان دست نشانده در منطقه نیز فریب آنها را خورده اند.

وی تأکید کرد: ملت شریف ایران به خوبی می دانند که برای امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است چه خون های عزیزی برای حفظ وجب به وجب این سرزمین ریخته شده و چه ایثار و از جان گذشتگی هایی صورت گرفته است تا ما امروز بتوانیم با عزت و سربلندی زیر پرچم اسلام ناب محمدی در جهان زندگی کنیم.

ضرورت ارتقاء فرهنگ مشارکت در جامعه

سردار کامرانی صالح یادآور شد: یکی از مهمترین شاخص های سرمایه گذاری در یک کشور بالا بودن ضریب امنیتی آن کشور است و امروز با اینکه هنوز مدت زیادی از توافقات سیاسی کشور در موضوع برجام نگذشته شاهد هجوم سرمایه گذاران خارجی به کشور هستیم و همین امر گواه روشنی بر این مدعاست ؛ چرا که هر سرمایه داری به دنبال یک محل امن و مطمئن برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر افزایش حضور مقامات اقتصادی کشورهای بزرگ و کوچک دنیا را در استان نوپای البرز شاهد بودیم گفت: باید فرهنگ مشارکت را در جامعه بالا ببریم چرا که امنیت توسعه یافته و پایدار بدون مشارکت فعال آحاد جامعه به دست نمی آید و اصناف، کسبه و بازرگانان نیز در خصوص بالابردن ضریب امنیت در جامعه نقش کلیدی دارند چون همان گونه که امنیت بر اقتصاد موثر است، اقتصاد نیز بر امنیت تأثیر می گذارد و رابطه این دو شاخص توسعه، دو سویه و مستقیم است.

فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت: اگر فرصت های کافی برای اشتغال قانونی و کسب حداقل میزان درآمد برای تأمین یک زندگی آبرومند در یک جامعه فراهم باشد زمینه برای سوء استفاده عده ای فرصت طلب در به کارگیری سرمایه های انسانی کشور در مسیرهای انحرافی مسدود می شود و همه ما باید امسال با توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب همت مضاعف بخرج دهیم تا شرایط لازم و کافی برای رونق اقتصاد داخلی و اشتغال جوانان فراهم شود.

امنیت صرفاً در چارچوب فعالیت های نظامی، انتظامی یا قضائی خلاصه نمی شود

سردارکامرانی صالح بیان کرد: دشمنان نظام سعی دارند با ناامن جلوه دادن ساختارهای جامعه، مانع رشد و پیشرفت ما شوند اما امروز بر همگان روشن است که امنیت افراد، جامعه و حاکمیت از جمله موضوعات تعاملی و مشارکتی است که کاملاً به هم مرتبطند.

وی در ادامه گفت: امروز اعتیاد یکی از توطئه های دشمنان نظام برای گرفتن پویایی و نشاط از جامعه به ویژه نسل جوان که آینده سازان این مرز و بوم هستند می باشد که نیروی خلاقیت، اراده و سازندگی را از افراد و به تبع آن جامعه سلب و سرمایه های مادی و انسانی کشور را دود می کند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: مأموران نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی، با سوداگران مرگ مبارزه بی امانی دارند تا ریشه این افیون را از وجود جامعه بیرون بکشند و در این راه حتی از جان خود نیز می گذرند تا سلامت جامعه بیش از گذشته تأمین شود و جوانان بتوانند با سلامت جسم، روح و روان در چرخه کار و سازندگی به کشور خود و نسل های آتی خدمت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امنیت صرفاً در چارچوب فعالیت های نظامی، انتظامی یا قضائی خلاصه نمی شود بلکه لایه های مختلفی برای آن وجود دارد گفت: توسعه اقتصادی و امنیت چه در حوزه نظری و چه در حوزه عملی کاملاً با هم مرتبط هستند و از این جنبه بسیاری از شاخص های رشد در حوزه های کلان فرهنگی، سیاسی، بهداشتی، زیست محیطی و غیره نیز به امنیت وابسته است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *