تشريح برنامه هاي هفته ناجا در پليس پيشگيري

معاون اجتماعي پليس پيشگيري برنامه هاي هفته ناجا در اين پليس را تشريح کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ “علي ماندگار” در خصوص برنامه‌هاي هفته ناجا اظهار داشت: با توجه به نزديک بودن هفته نيروي انتظامي، پليس پيشگيري در راستاي برگزاري هرچه بهتر مراسم اين هفته و انجام شايسته‌ وظايف خود در اين رابطه،به تدوين يک برنامه‌ جامع در سه بخش اهداف کلان برنامه‌هاي پليس پيشگيري در هفته‌ ناجا اقدام کرده است.
وي افزود : اين اقدام به منظور هماهنگي بيشتر زيرمجموعه‌هاي پليس پيشگيري در اجراي مراسم ها و همچنين بالا بردن محتوا و کيفيت برنامه‌ها نسبت به گذشته انجام گرفته است.

معاون اجتماعي پليس پيشگيري ناجا در پاسخ به اين پرسش که اهداف کلان برنامه تدويني چه سرفصل‌هايي را شامل مي‌شود، گفت: مجموعه پليس پيشگيري در اجراي مراسم هفته‌ ناجا، سعي دارد تا اهداف مشخصي را پيگيري کرده و به صورت منسجم در اين راستا گام بردارد.

اين مقام انتظامي مطرح کرد: از جمله مهم‌ترين اين اهداف ، ترويج فرهنگ ايثار، فداکاري،ايجاد وحدت و همدلي در ميان اقشار گوناگون مردم است. چراکه بدون شک اين موضوع يکي از پايه‌هاي استواري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به شمار رفته و مي‌تواند سرچشمه بسياري از صفات شايسته در جامعه قرار گيرد.

وي افزود: دومين هدف به لحاظ اهميت، ساماندهي برنامه‌ها براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است، زيرا اساساً فلسفه تاسيس پليس پيشگيري در ساختار نيروي انتظامي چيزي به جز همين هدف نبوده است و لذا بايد همواره در صدر امور مورد توجه پليس پيشگيري قرار گيرد.

سرهنگ ماندگار اضافه کرد: در همين بخش افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي پليس و ترويج قانونمداري نيز مورد توجه است که در ارتباط تنگاتنگي با مسئله پيشگيري است، ‌همچنين پليس پيشگيري جلب مشارکت در امر برون‌سپاري، توليد و حفظ امنيت عمومي را نيز در همين بخش، از اهداف خود قرار داده است.

معاون اجتماعي پليس پيشگيري ناجا خاطر نشان کرد: از ديگر هدف‌هاي کلان پليس پيشگيري در هفته‌ ناجا اطلاع‌رساني شايسته و درخور در زمينه‌هاي گوناگون است که مي‌تواند برون‌دادهاي مختلفي داشته باشد.

وي اشاره کرد : اطلاع شهروندان از نقش حمايتي پليس در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و انواع تهديد‌هاي داخلي و خارجي، بالا بردن دانش و بينش امنيتي و انتظامي در سطح جامعه و از همه مهم‌تر پاسخگويي به افکار عمومي و شفاف‌سازي عملکرد پليس پيشگيري در زمينه‌هاي گوناگون، از جمله هدف‌گذاري‌هاي ما در اين زمينه است.

اين مقام انتظامي درباره‌ سازوکار عملياتي کردن اين اهداف توضيح داد: مجموعه پليس پيشگيري تصميم دارد اهداف ذکر شده را در چند محور اصلي به صورت عملي پيگيري نمايد.

وي بيان کرد : در حوزه‌ ارزشي،آئيني و خانواده، برگزاري محافل انس با قرآن کريم، ديدار با خانواده‌ شهدا ،کارکنان، گلگشت‌هاي خانوادگي و … در بخش‌هاي آموزشي، پژوهشي و ورزشي نيز برگزاري ميزگردها، تهيه بسته‌هاي آموزشي به ويژه براي دانش‌آموزان و ساماندهي رقابت‌هاي گوناگون ورزشي، مورد نظر ماست.

سرهنگ ماندگار مطرح کرد: در زمينه‌ رسانه‌اي و اجتماعي نيز، ساماندهي نشست‌هاي خبري با رسانه‌هاي ديداري، شنيداري،نوشتاري و انتقال گزارش عملکرد، همچنين پيام‌هاي آموزشي و هشدارهاي امنيتي از اين مسير و سخنراني‌ کارشناسان انتظامي در اماکن عمومي و برگزاري مراسمي که سرگرمي را با آموزش همراه مي‌سازد، مهم‌ترين اقدامات پليس پيشگيري در اين حوزه است.

معاون اجتماعي پليس پيشگيري در پاسخ به پرسشي درباره  جامعه هدف پليس پيشگيري در اجراي برنامه‌هاي هفته‌ ناجا گفت: اين برنامه‌ها طيف گسترده‌اي از مخاطبان را در بر مي‌گيرد که البته اين وسعت ناشي از گستردگي حوزه‌ وظايف و عملکرد مجموعه‌ پليس پيشگيري است.

سرهنگ ماندگار گفت : براي هر کدام از اين بخش‌ها به فراخور ويژگي‌هاي آنها و هماهنگ با اهداف ذکر شده، برنامه‌هاي دقيقي پيش‌بيني شده که در هفته‌ نيروي انتظامي شاهد اجراي آنها خواهيم بود. اميد است که در برگزاري هرچه پربارتر مراسم اين هفته توفيق شايسته داشته و با تمام توان خود براي رضايت مخاطبان و دستيابي به اهداف تعيين شده بکوشيم. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *