دانشگاه آزاد موتور سیکلت برقی تولید می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تولید ماشین‌ها و موتور سیکلت‌های برقی از برنامه های دانشگاه آزاد است،گفت: میزان آلودگی کشور مخصوصاً در تهران بسیار بالاست و با توجه به وجود ۵/۲ میلیون موتورسیکلت در تهران می‌توان به رفع این آلودگی امیدوار بود.

به گزارش فاطر نیوز اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در دیدار رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور، موفقیت‌های این دانشگاه را از جمله دستاورد‌های خوب نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: باید خداوند را شکر کنیم که چنین خدمتی به علم، دانش، فرهنگ، تحقیق و پژوهش کشور شده است.

وی، با اشاره به سوابق تأسیس دانشگاه و تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور، گفت: مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی، افتخاری دیگر برای کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رفع آلودگی‌های محیط زیست، مخصوصاً زباله‌ها را یکی ازضرورت‌های آینده کشور دانست و گفت: رفع این مشکل و استفاده از این تهدید به عنوان یک فرصت، یکی از افتخارات است که دانشگاه با برنامه پلاسما به فکر تولید برق از آن است.

هاشمی رفسنجانی، زباله‌های بیمارستانی را یکی از خطرناک‌ترین زباله‌ها به خاطر وجود انواع ویروس‌ها دانست و افزود: اگر با پلاسما برای آن برنامه‌ریزی کرد، یکی از ماندگارترین کارها انجام می‌شود.

وی،  مباحث مربوط به گداخت هسته‌ای را یکی دیگر از برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به حضور آقای قرآن‌نویس در جمع محققان جهانی این علم، گفت: گداخت هسته‌ای مثل شکافت هسته‌ای نیست، بلکه علمی کاملاً سالم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان سیر ساخت نخستین نیروگاه آن در عالم، ادامه داد: مواد اولیه آن در دنیا نامحدود است که قسمت عمده آن آب دریاست.

هاشمی رفسنجانی تولید ماشین‌ها و موتور سیکلت‌های برقی را یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و یادآور شد: میزان آلودگی کشور مخصوصاً در تهران بسیار بالاست و با توجه به وجود 5/2 میلیون موتورسیکلت در تهران می‌توان به رفع این آلودگی امیدوار بود.

وی با اشاره به ابتکارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برای ساخت موتور برقی و ماشین با باطری خورشیدی، گفت: همه دنیا می‌خواهد از سوخت سالم برای انواع موتورها استفاده کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌ریزی برای مقابله با خشکسالی‌های آینده را یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و با بیان امتیازات علمی و دانشگاهی این کار، گفت: اگر بتوان با سیستم گلخانه‌ای به تولید انبوه محصولات کشاورزی برسیم، مردم استقبال می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر سودآوری این کارها برای دانشگاه، خاطرنشان کرد: تحقیقات بسیار خوبی استادان و دانشجویان انجام داده‌اند که متأسفانه راکد مانده و خاک می‌خورند، در حالی که با تولید انبوه، موج جدیدی برای  آموزش و تحقیق در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان برنامه‌های آتی این دانشگاه، بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: ایجاد شغل بر پایه دانش، پایدار است و با توجه به احتیاج جامعه به اشتغال مولد، بسیاری از جوانان تحصیلکرده صاحب اشتغال پایدار می‌شوند که یکی از مسایل مهم برای کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: حتی جذب دانشجو از کشورهای دیگر آرزوی دور از دسترسی نیست.

هاشمی رفسنجانی، وجود نیروهای خوب انسانی در دانشگاه را از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: امیدوارم در سالی که رهبری شعار آن را اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند، گام‌های عملی مهمی برداریم.

وی در پایان گفت: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آدمی را سرشوق می‌آورد، صمیمانه خداوند بزرگ را به خاطر فرصتی که در جهت خدمت به دانش و فرهنگ کشور برای ما ایجاد کرده است، شکر می‌کنیم.

در آغاز این دیدار حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به فعالیت‌های اجرایی خود از اول انقلاب و در کابینه دولت سازندگی اشاره و تصریح کرد: زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه بودم، در جلسه هیئت وزیران، فردی به من گفت که برد موشک‌های موجود بیش از 200 تا 300 کیلومتر نیست و کمک کنید تا موشکی به نام شهاب با برد 1500 تا 2000 کیلومتر بسازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه 15 میلیارد تومان هزینه ساخت آن موشک بود و مبلغ فوق در آن زمان خیلی زیاد بود، به وی گفتم که باید از هاشمی رفسنجانی برای پرداخت این مبلغ اجازه بگیرم و در این خصوص نیز با وزیر دارایی وقت مذاکره نمودم.

میرزاده اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با پرداخت این هزینه برای ساخت موشک شهاب موافقت کردند و گفتند این نظر شخصی من است و این مبلغ را پرداخت کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از آن در مراجعه فرد مذکور و تضمین از وی بابت انجام آن طرح گفت من مردانه قول می‌دهم که کار انجام شود و من نیز به وی گفتم چون هاشمی رفسنجانی تأکید داشتند، این پول را پرداخت می‌کنم.

وی گفت: خوشبختانه پس از تخصیص بودجه مورد نظر افتخار آن به نام دولت سازندگی به ثبت رسید.

میرزاده مورد فوق را از جمله نمونه‌های اقدامات آینده‌نگرانه هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز امروز به عنوان یک الگوی جهانی و مدل توسعه مطرح است، که نمونه‌ آن در دنیا وجود ندارد.

وی افزود: هواپیمای ماهان نیز که امروز از افتخارات ناوگان هواپیمایی کشور است، از جمله ابتکاراتی است که با دستور هاشمی رفسنجانی تأسیس شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه این دانشگاه بیش از 40 درصد بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل و یک میلیون و 700 هزار دانشجو است.

وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: توسعه طرح‌های شفا و ساها باید در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا به عنوان یکی از منابع ایجاد درآمد غیر شهریه‌ای و شاخص اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *