دستگیری 9گروه صیادی غیرمجاز در رودخانه نمرود

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فیروزکوه در سه ماهه نخست امسال موفق به دستگیری 9گروه یک تا سه نفره صیادی غیرمجاز در رودخانه نمرود شدند.

به گزارش سادس ، دستگیری 9گروه صیادی غیرمجاز در رودخانه نمرودمحمد فریدی رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به میزان تخلفات صید و شکار در سه ماهه نخست امسال، اظهار داشت:‌ نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فیروزکوه ضمن دستگیری 9گروه یک تا سه نفره صیادی غیرمجاز در رودخانه نمرود موفق به کشف و ضبط حدود 150 ماهی زردپر، 30ماهی سفید و 12ماهی کپور شدند.

وی گفت: یک شکارچی به همراه لاشه‌ یک رأس کل وحشی در منطقه ارجمند دستگیر و 3 شکارچی دیگر قبل از موفقیت در شکار بازداشت شدند همچنی روند تهاجم به حیوانات متوقف شد.

*شکارچیان غیرمجاز کوهستان بازداشت شدند

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه بیان داشت: گروهی سه نفره از شکارچیان که به وسیله اسب و قاطر از سمت رشته‌کوه البرز( مرز بین تهران و مازندران)، وارد سیروس ‌کوه استان تهران شده بودند ردیابی و سپس بازداشت شدند.

فریدی ادامه داد:‌ با اینکه این گروه شکارچی هیچ لاشه‌ای به همراه نداشتند اما پس از تفتیش گوشی‌ آنها تصاویری از لاشه‌های حیوانات کشف شد که متهمان به همراه پرونده متشکله راهی دستگاه قضا شدند.

*مصدومیت سرباز یگان حفاظت توسط صیادان غیرمجاز

وی در خصوص مصدوم شدن “یاسر مرادی” سرباز یگان حفاظت محیط زیست فیروزکوه بیان داشت:‌ سرباز مذکور حین بازرسی ادوات صیادان در نزدیکی روخانه نمرود بود که توسط 3 صیاد غیرمجاز مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه افزود: متهمان پس از چند روز فعالیت شناسایی و بازداشت شدند.

*جلوگیری از ورود 300 گله دام به منابع طبیعی

فریدی در خصوص کنترل و ورود و خروج دام ها گفت:‌ اداره محیط زیست فیروزکوه، به محوریت اداره منابع طبیعی از ورود بیش از 200 تا 300 گله 500تایی دام به چراگاه‌های تحت مدیریت منابع طبیعی جلوگیری کرده است.

وی بیان داشت: دامداران می‌توانند به مدت 75روز بعد از شروع سال یعنی از یکم فروردین تا 15شهریور ، طبق تعداد مجاز ذکر شده در مجوز خود در خصوص ورود دام‌های پروانه‌دار به چراگاه‌های معرفی شده ازجانب منابع طبیعی بپردازند.

فریدی تأکید کرد:‌ میزان تخلفات صید و شکار در 3 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از یک روند صعودی برخوردار بوده که دلیل این امر کنترل بهتر و همت مضاعف محیط بانان ما بوده است.

*با حذف حیوانات زنجیره طبیعت را بهم نزنیم

وی درباره اهمیت و ضرورت مقابله با صید و شکار گفت: هر یک از حیوانات حاضر در طبعیت همانند یک زنجیره به هم متصل شده در حفظ طبیعت و اکوسیستم نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند ،به طور مثال ماهی ها با حضور خود در آب باعث از بین رفتن ذرات آلی و باکتری‌ها شده و در نهایت زلالی آب را سبب می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه ادامه داد: با حذف هر یک از حیوانات، نه تنها به مرور زمان بهره‌برداری ما از طبیعت دچار اختلال می‌شود بلکه زنجیره‌ای از چرخه طبیعت که به عنوان محیط زیست از آن یاد می‌کنیم از بین رفته و زندگی‌مان سخت خواهد شد.

فریدی تصریح کرد:وجود گردو غبار، آلودگی هوا،‌ وارونگی دما، کاهش برف وباران، شیوع و افزایش سرطان و انواع بیماری‌ها همه نشان از دست‌اندازی ما بر محیط زیست و تنوع زیستی آن دارد که در حال حاضر، اینگونه زندگی‌ ما را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تأکید کرد:‌ اگر به همین روند تخریب محیط زیست و اکوسیستم زخم‌ خورده آن را ادامه دهیم، بسیاری از قسمت‌های ایران تا چند دهه آینده غیر قابل سکونت خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه گفت: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست رسانه به عنوان تنویر دهنده افکار عمومی می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *