گسترش حضور رستوران های خارجی در تهران پس از برجام

رستوران های اروپایی و دیگر رستوران های خارجی پس از برجام در حال ایجاد جای پایی برای خود در بازار ایران هستند.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم ، رستوران های اروپایی و دیگر رستوران های خارجی در حال ایجاد جای پایی برای خود در بازار ایران هستند و ظاهرا توانسته اند ایرانیان پرتعدادی را که علاقمند به چشیدن غذاهای متنوع هستند، به سوی خود جذب کنند. به نظر می رسد که رستوران های خارجی توانسته اند در میان رستوران های داخلی و غذاهای سنتی خود را جا بیاندازند.

به گفته دوستن، مالک یک رستوران ایتالیایی در تهران، ایرانی ها به مراکز خرید جدیدی می روند که در آنها شعبه های رستوران های خارجی با غذاهای متفاوت و البته با خدمات سطح بالا دیده می شوند. وی افزود، غذاهای ایتالیایی جزو غذاهایی هستند که در میان مشتریان ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردارند. مزه و طعم آنها مشابه غذاهای شرقی است.

دوستن افزود، منوی غذاهای محلی سال هاست که ثابت است و تغییر قابل توجهی در آنها صورت نگرفته است.

وی گفت، رستوران های فرانسوی با قیمت های بالا و طعم های متفاوتشان زمانی در ایران در صدر بودند، اما اکنون آنها موقعیت خود را به رستوران های ایتالیایی واگذار کرده اند. جایگاه رستوران های ایتالیایی در ایران از رستوران های آمریکایی نیز بالاتر است.

دوستن گفت، توانایی رستوران ها در تغییر و تطبیق غذاها به آنها کمک کرده تا از تکرار اشتباهات رستوران های اروپایی امتناع کنند. وی خاطرنشان کرد، آنها به دلایل اجتماعی و مذهبی، همه غذاهایی را که مشتریان ایرانی در خانه میل می کنند، به آنها پیشنهاد نمی کنند.

برگر، پیتزا، پاستا و استیک از غذاهایی هستند که بیشترین مشتری را جذب می کنند. دوستن افزود، رستوران های اروپایی و خارجی به طور کلی در ایران کم هستند.

دوستن گفت، این نوع رستوران ها عمدتا در شمال تهران یافت می شوند، جایی که شهروندان فرهنگ جامع تری دارند و به کشورهای اروپایی سفر کرده اند.

به دلیل افزایش تعداد ایرانیانی که اخیرا به سفرهای خارجی رفته اند، آنها به غذاهای خارجی ای که در رستوران های داخلی سرو می شود علاقمند شده اند. ولی رحمتی، مدیر یکی دیگر از رستوران های خارجی در تهران گفت، رستورانهای خارجی در تهران مشتری بیشتری نسبت به بقیه دارند. اما در استان ها و شهرهای دیگر رستوران های داخلی ترجیح داده می شوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *