راستراتژي در حوزه نظام مديريت ايمني بر پايه نظارت و بازرسي است

-فرمانده انتظامي استان، در دومين کميسيون عالي ايمني و قرارگاه جهادي صيانت،گفت: استراتژي در حوزه نظام مديريت ايمني بر پايه نظارت و بازرسي است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “سيدمحمود ميرفيضي ” در دومين کميسيون عالي ايمني و قرارگاه جهادي صيانت که باحضور فرماندهان و مسئولان انتظامي استان همراه بود، اظهار داشت: تقواي الهي، مسئوليت پذيري، توجه به دستورالعمل هاي سازماني و انجام وظايف با هدف كسب رضاي خداوند كاركنان را در برابر آسيب ها مصون مي سازد.

وي افزود: تكيه بر باورهاي ديني، تبعيت از ارزش هاي اخلاقي، عزت نفس و اخلاق مداري در كنار نظارت منطقي و مستمر در صيانت از كاركنان تأثير گذار است و هنر يك مدير مراقبت و صيانت از كاركنان است.

فرمانده انتظامي مازندران، تقويت فرهنگ ايمني و سلامت کارکنان را يک ضرورت دانست و گفت: هنگامي يک برنامه  پيشگيري کامل، فراگير و واقع بينانه است که بر تمام زمينه ها و مراحل ارتکاب سوانح، حوادث و جرايم طراحي شده باشد و وظيفه بازدارندگي را نيز به نحو شايسته انجام دهد.

سردار ميرفيضي،افزود: کوچکترين غفلت و سهل انگاري در ابعاد مختلف ماموريتي و غير ماموريتي مي تواند، پيامدهاي جبران ناپذيري بدنبال داشته باشد و از آنجا که استاندارد سازي و رعايت کليه ملاحظات ايمني از بديهيات امر براي کارکنان است در همه حال،  الگوسازي از مهمترين وظايف کارکنان ناجا است.

وي تاکيد کرد: فرماندهان ،روسا و مديران تمام تمهيدات و اقدامات لازم پيشگيرانه را به کار بندند تا خداي نکرده شاهد حوادث  و وقايع نباشيم که علاوه بر خسارات مالي،نيروي انساني که به عنوان ارزشمند ترين سرمايه هاي سازمان مي باشند را به راحتي از دست بدهيم.

سردار ميرفيضي، استراتژي در حوزه نظام مديريت ايمني را بر پايه نظارت و بازرسي، آموزش، پيشگيري و فرهنگ سازي دانست و افزود: انتظار مي رود، فرماندهان ومسئولان براي تحقق تدابير و اهداف تعيين شده، اقدامات لازم را براي پيشگيري از بروز سوانح، حوادث، تلفات و ضايعات انساني و خسارات مالي و تجهيزاتي به عمل آورند. 

وي افزود: فرماندهان و مديران بايد الگوي مناسب اخلاقي و معنوي براي كاركنان خود بوده و بر اين امر مهم واقف باشند كه صيانت از كاركنان اصل راهبردي در تأمين سلامت اداري و تعالي رفتار فردي و سازماني است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *