نقش رسانه در کاهش آسيب هاي اجتماعي بي بديل است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: نقش رسانه در آگاهي بخشي به جامعه و کاهش آسيب هاي اجتماعي بي بديل است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سرهنگ “رضا رضايي” در نشست تعاملي با سردبير و خبرنگار هفته نامه آواي ميهن با تاکيد بر اينکه امروز نقش خبرنگاران در آگاه بخشي و آگاه سازي خانواده مهم و خطير است اظهار داشت: خبرنگاران بايد در رابطه با نقش کانون خانواده در مقابله با معضلات اجتماعي و لزوم حمايت و تقويت اين نهاد، اطلاع رساني کرده و آگاهي بخشي کنند.

اين مقام مسئول بيان داشت: خبرنگاران با اطلاع رساني مناسب مي توانند آسيب هاي اجتماعي را کاهش داده و بسياري از دردهاي مزمن جامعه را التيام بخشند.

وي افزود: بسيار واضح و بديهي است که رسانه ها به دليل احساس نزديکي بيشتر با مردم و به دور از هرگونه سياستگذاري هاي محض توانسته اند مخاطبان زيادي در بين عموم و خواص بيابند که بر اين اساس هر چه بيشتر مسائل اجتماعي مورد توجه قرار گرفته و نگاه موشکافانه تر و دقيق تري به موضوعات مرتبط وجود داشته باشد موجب آگاه سازي مردم و کاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اضافه کرد: وقتي که رسانه ها وارد عمل شده و به درستي به وظيفه خود عمل کنند، نقش بي بديل و کليدي رسانه ها رقم خورده و حساسيت نگاه مسئولان را در کاهش آسيب هاي اجتماعي به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ رضايي تصريح کرد: طرح مسائل اجتماعي و برخورد مناسب با واقعيتهاي جامعه يک ضرورت غير قابل انکار است که براي برخورداري از جامعه اي سالم نياز به رسانه هاي پيشرو با نقد هاي منصفانه را هرچه بيشتر نشان مي دهد.

وي با اشاره به اينکه مبارزه با کالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، تعميق و توسعه امنيت اخلاقي، توسعه آموزش به ويژه افزايش دانش و مهارت‌هاي پليس، پيشگيري از وقوع سرقت و کاهش تصادفات،از محورهاي اولويت پليس در سراسر کشور است گفت: لازمه رسيدن به امنيت و آرامش نيازمند تعامل کليه دستگاه ها و همدلي آنان به ويژه رسانه با پليس مي تواند گره گشا و بسياري از ناهنجاري ها را در جامعه رفع و موجب تقويت ارزش ها و هنجار ها و همنوايي بيشتر مردم جامعه با بايد ها و نبايد ها در جامعه شود.

سرهنگ رضايي عنوان کرد: يکي از موضوعات مهمي که امنيت کشور را تهديد مي کند، اعتياد است و مي طلبد مطبوعات نگاه ويژه اي به اين موضوع داشته و با انتشار مطالب و نقش روشنگرانه خود، نگاه جامعه را نسبت به آسيب حساس نموده ، تا بتوانيم با تعامل بهتر قدم هاي موثرتري در حل اين آسيب برداشت.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي قزوين در خصوص فعاليت رسانه‌ها اظهار کرد: نشريه‌ها ستون پنجم ما هستند و به ما کمک مي‌کنند و روزنامه‌نگاران به دليل اينکه اهل قلم هستند بايد به ما کمک کنند و جامعه را امن‌تر سازند.

وي در پايان ضمن تقدير و تشکر از هفته نامه آواي ميهن به لحاظ تعامل با مرکز اطلاع رساني و چاپ و انتشار اخبار انتظامي استان و ارتقاء احساس امنيت در جامعه خواست: در پوشش اخبار هفته ناجا و انعکاس عملکرد فرماندهي انتظامي استان به جامعه تعامل بيشتري صورت گيرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *