آیت‌الله مکارم‌شیرازی: فاجعه ‌منا لکه ننگی بود که بر دامان ‌آل‌سعود نشست/‌ امت اسلامى روزى انتقام فاجعه منا را خواهد گرفت‌

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: به‌یقین حادثه شوم فاجعه منا لکه ننگى بود که بر دامان آل‌سعود که خود را مسئول حفظ جان حجاج مى‌دانند، نشست که با هیچ آبى پاک نمى‌شود.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم، همزمان با فرارسیدن سالگرد فاجعه خونین منا آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیانیه‌ای را صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هرقدر به ایام منا نزدیک‌تر مى‌شویم، خاطره دردناک شهیدان سال گذشته در نظرها مجسم‌تر مى‌شود و همه بر مرتکبان آن لعن و نفرین مى‌فرستند.

به‌یقین این حادثه شوم لکه ننگى بود که بر دامان آل‌سعود که خود را مسئول حفظ جان حجاج مى‌دانند، نشست که با هیچ آبى پاک نمى‌شود.

همچنین لکه ننگى بر دامان تمام سازمان‌هاى بین‌المللى مدعى حفظ حقوق بشر نشست، چرا‌که آنها هیچ عکس‌العمل مناسبى دربرابر این کشتار عجیب و بى‌سابقه نشان ندادند و حتى قبول زحمت نکردند که درباره آن تحقیق و تفحص کنند و رسانه‌هاى آنها نیز هماهنگ با آنها عمل کرد.

در حالى‌که اگر چند نفر در یکى از کشورهاى اروپایى کشته مى‌شد اعلام عزاى عمومى مى‌کردند و همه سران اروپایى اجتماع مى‌کردند تا چاره‌اى براى آن بیندیشند ولى جان چندین هزار نفر انسان بى‌گناه را به‌سادگى پایمال کردند، چرا‌که با منافع کثیف مالى آنها و کمک‌هاى نامشروعى که از سعودى مى‌گیرند، هماهنگ نبود.

این شهیدان میهمانان خدا بودند، ضیوف‌الرحمان محسوب مى‌شدند و در سرزمین وحى مشغول انجام یک فریضه بزرگ الهى بودند و به‌فرموده رهبر انقلاب «آل‌سعود حتى یک عذرخواهى ساده نکردند».

اگر عقل و درایتى در کار بود علاوه بر عذرخواهى از همه خانواده‌هاى شهداى منا و مسجدالحرام دعوت به حج مى‌کردند، از آنها پذیرایى و دلجویى مى‌نمودند و خسارات آنها را به‌طور کامل مى‌پرداختند و اعلام مى‌کردند در این باره تحقیق مى‌کنند، چنانچه مقصرانى بوده‌اند ــ که حتماً بوده‌اند ــ آنها را مجازات مى‌کنند، ولى دریغ از یک جو عقل و تدبیر!

از همه زشت‌تر فتواهاى مفتیان خودفروخته سعودى بود که بردگان سیاسى آل‌سعود محسوب مى‌شوند، گاه گفتند حکومت سعودى اصلاً مقصر نبوده، مقصر خود مردم بوده‌اند و گاه گفتند اینها مقدرات الهى است که نمى‌توان از آن جلوگیرى کرد و سخنان دیگر بى‌پایه‌اى از این قبیل.

آل سعود بدانند این خاطره با گذشت زمان فراموش نمى‌شود و امت اسلامى که عزیزان خود را در این فاجعه دردناک از دست دادند بر آنها نفرین مى‌فرستند و روزى انتقام آن را خواهند گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *