لاوروف: با آمریکا درباره عملیات مشترک در سوریه به توافق رسیده‌ایم/ دمشق با آتش‌بس پیشنهادی موافقت کرد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، دولت سوریه از جزئیات طرح توافق پیشنهادی مسکو و واشنگتن درباره آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده آگاه است و اعلام کرده است این توافق را رعایت می‌کند.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، جمعه شب در پایان مذاکرات ۱۲ ساعته خود با همتای آمریکایی‌اش «جان کری» در ژنو، تصریح کرد: ایالات متحده و روسیه به توافقی برای انجام حملاتی «هماهنگ» در سوریه در صورت دوام آتش‌بس پیشنهادی، دست یافتند.

لاوروف تصریح کرد: از آغاز روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر، برخی گام‌های مرتبط با توقف درگیری‌های خصمانه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه اجرا خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما این طرح توافقی را امروز به دولت سوریه اطلاع دادیم و آن نیز پایبندی خود را به این طرح اعلام کرده است.

وی افزود: ما درباره حملات نیروهای هوایی روسیه و آمریکا علیه تروریست‌ها به توافق خواهیم رسید. ما همچنین درباره مناطقی، که در آنجا حملات هماهنگ شده اجرا خواهد شد، توافق کرده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: در مذاکراتش با جان کری ۵ سند امضا شد؛ این مجموعه اسناد بر از سرگیری عملیات سیاسی در سوریه تصریح می‌کند. وی افزود: همچنین مشخص کردن مناطق مورد هدف جنگنده‌های روسیه و آمریکایی یکی از موارد توافق شده است.

وی خاطرنشان کرد: روسیه و آمریکا همچنین درباره تدابیری، که در واکنش به هرگونه نقض آتش‌بس اتخاذ می‌شود، توافق کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین عناصر توافقنامه طرفین روسی و آمریکایی ایجاد تفاوت بین تروریست‌ها و معارضان سوری است.

براساس توافق روسیه و آمریکا، آتش‌بس در سوریه از عصر روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر، که با عید قربان مصادف است، آغاز خواهد شد و چنانچه این آتش‌بس توسط همه طرف‌های درگیر به مدت یک هفته رعایت شود، آمریکا همکاری مشترک با روسیه برای هدف قرار دادن «جبهه النصره» و «داعش» را آغاز خواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *