نقش بارز ائمه جمعه در فرهنگ سازي و تعامل مردم با پليس

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس – آذربايجان غربي – فرمانده انتظامي استان نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازي و تعامل مردم با پليس را بسيار برجسته دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ؛ سردار “ناصر اصلاني” در ديدار با حضرت حجت الاسلام والمسلمين “سيد مهدي قريشي” نماينده ولي فقيه و امام جمعه کلانشهر اروميه با تاکيد بر استفاده از پتانسيل مساجد در مشارکت و آگاهسازي مردم و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بيان داشت: انقلاب اسلامي در کشور ما با هدايت ها و رهنمودهاي روحانيون و حوزه هاي ديني به پيروزي رسيد، اين قشر تاثيرگذار جامعه با آگاهي بخشي به مردم، همواره نقش بسزايي در مشارکت اجتماعي و سياسي مردم در صحنه هاي مختلف انقلاب داشتند.

اين مقام انتظامي ضمن قدرداني از حمايت هاي ائمه جمعه از مجموعه نيروي انتظامي، گفت: ائمه جمعه با تبيين و تشريح صحيح مسائل نقش مهم و بارزي در فرهنگ سازي و تعامل مردم با پليس دارند.

وي افزود: موقعيت اجتماعي روحانيون در بين مردم نقش چشمگيري در پيشگيري از وقوع آسيب هاي اجتماعي و جرايم دارد و مي توان گفت که روحانيون نقش هادي و راهنما را در رسيدن جامعه به نقطه سلامت و امن به عهده دارند.

فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي با اشاره به معتمد بودن روحانيون در بين مردم، گفت: روحانيون هادي مردم هستند و بايد از ظرفيت و توان تبليغي آنها در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي استفاده کرد.

عملکرد صحيح همراه با اقتدار و مهرباني مهمترين عامل موفقيت پليس است

در ادامه اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين “سيد مهدي قريشي” گفت: عملکرد صحيح کارکنان همراه با اقتدار، رحمت و مهرباني مهمترين عامل موفقيت پليس است.

وي در تشريح تهديدات و آسيب هاي اجتماعي کشورمان اظهار داشت: هوشياري، آگاهي و عدم غفلت در ماموريت ها مي تواند نقشه هاي دشمنان را خنثي نموده و راه را براي شکوفايي و آباداني کشور بگشايد.

اين مقام مسئول شبيخون فرهنگي را تهديدي جدي براي امنيت اجتماعي کشور عنوان کرد و افزود: همه نهادها بايد دست به دست هم بدهند تا عقبه ديني و اجتماعي مان در برابر هجوم سنگين دشمن موثر واقع شده و بتوانيم هويت ديني و ملي خود را در برابر هجوم فرهنگي غرب حفظ کنيم.

امام جمعه کلانشهر اروميه در پايان رهنمودهاي ولايت فقيه را انسجام بخش و مهمترين عامل وحدت و دوري از اختلافات معرفي نمود و خاطرنشان کرد : در اين راستا حفظ انسجام، يکدلي و همبستگي از بارزترين ارکان لازم براي اشاعه امنيت در جامعه به شمار مي رود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *