نقش بارز ائمه جمعه در فرهنگ سازی و تعامل مردم با پلیس

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس – آذربایجان غربی – فرمانده انتظامی استان نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی و تعامل مردم با پلیس را بسیار برجسته دانست.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ؛ سردار “ناصر اصلانی” در دیدار با حضرت حجت الاسلام والمسلمین “سید مهدی قریشی” نماینده ولی فقیه و امام جمعه کلانشهر ارومیه با تاکید بر استفاده از پتانسیل مساجد در مشارکت و آگاهسازی مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان داشت: انقلاب اسلامی در کشور ما با هدایت ها و رهنمودهای روحانیون و حوزه های دینی به پیروزی رسید، این قشر تاثیرگذار جامعه با آگاهی بخشی به مردم، همواره نقش بسزایی در مشارکت اجتماعی و سیاسی مردم در صحنه های مختلف انقلاب داشتند.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از حمایت های ائمه جمعه از مجموعه نیروی انتظامی، گفت: ائمه جمعه با تبیین و تشریح صحیح مسائل نقش مهم و بارزی در فرهنگ سازی و تعامل مردم با پلیس دارند.

وی افزود: موقعیت اجتماعی روحانیون در بین مردم نقش چشمگیری در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و جرایم دارد و می توان گفت که روحانیون نقش هادی و راهنما را در رسیدن جامعه به نقطه سلامت و امن به عهده دارند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به معتمد بودن روحانیون در بین مردم، گفت: روحانیون هادی مردم هستند و باید از ظرفیت و توان تبلیغی آنها در برنامه های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

عملکرد صحیح همراه با اقتدار و مهربانی مهمترین عامل موفقیت پلیس است

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین “سید مهدی قریشی” گفت: عملکرد صحیح کارکنان همراه با اقتدار، رحمت و مهربانی مهمترین عامل موفقیت پلیس است.

وی در تشریح تهدیدات و آسیب های اجتماعی کشورمان اظهار داشت: هوشیاری، آگاهی و عدم غفلت در ماموریت ها می تواند نقشه های دشمنان را خنثی نموده و راه را برای شکوفایی و آبادانی کشور بگشاید.

این مقام مسئول شبیخون فرهنگی را تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی کشور عنوان کرد و افزود: همه نهادها باید دست به دست هم بدهند تا عقبه دینی و اجتماعی مان در برابر هجوم سنگین دشمن موثر واقع شده و بتوانیم هویت دینی و ملی خود را در برابر هجوم فرهنگی غرب حفظ کنیم.

امام جمعه کلانشهر ارومیه در پایان رهنمودهای ولایت فقیه را انسجام بخش و مهمترین عامل وحدت و دوری از اختلافات معرفی نمود و خاطرنشان کرد : در این راستا حفظ انسجام، یکدلی و همبستگی از بارزترین ارکان لازم برای اشاعه امنیت در جامعه به شمار می رود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *