امر به معروف و نهي از منکر بسترساز اقتدار معنوي پليس

رئيس عقيدتي سياسي ناجا ، با اشاره به تاثيرات مثبت امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامي، اجراي اين دو فريضه را بستر ساز اقتدار معنوي پليس دانست.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، حجت الاسلام و المسلمين “ابوتراب بهرامي” در كميسيون امر به معروف و نهي از منکر فرماندهي انتظامي استان مرکزي با تاكيد بر اثربخشي راهگشاي فريضه امر به معروف و نهي از منكر در ارتقاء‌ امنيت اجتماعي جامعه، بيان داشت: به كارگيرى و نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منكر در کالبد جامعه اسلامي ضمن صيانت و نگهداشت افراد جامعه از منکرات و ناهنجاري هاي گوناگون، بي ترديد بستر ساز يک نظارت همگاني در سطوح مختلف جامعه اسلامي است که افراد را به سوي رستگاري و سعادت ابدي رهنمون مي سازد.

وي اقامه نماز، پرداخت زکات و از همه مهمتر احياء امر به معروف و نهي از منکر را از نشانه هاي حکومت حق و عدل خواند و گفت: خوشبختانه در سازمان نيروهاي مسلح از جمله نيروي انتظامي امر به معروف و نهي از منکر جدي گرفته شده و ما بايد در اجراي آن جدي تر اقدام كرد و ممارست داشت.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا با تاكيد بر نهادينه سازي مقابله با منكرات و تشويق معروف ها در بدنه سازمان،افزود: هر انسان مومني بايد آمر و ناهي برادر مومن ديگر خود باشد و همواره در اجراي فرايض اسلامي نسبت به ديگران پيشي بگيرد.

حجت الاسلام و المسلمين “ابوتراب بهرامي” احياي امر به معروف و نهي از منكر را بسترساز اقتدار معنوي نيروي پليس دانست و بيان داشت: بي ترديد يکي از مشکلات جهان در شرايط کنوني عدم توجه افراد به دو فريضه واجب امربه معروف و نهي از منکر است که نتيجه اين بي توجهي چيزي جز به وجود آمدن روحيه توحش در جهان امروزي و ظهور گروه هاي مختلف تکفيري و پايمال شدن حقوق اوليه انسان ها نيست.

بهرامي تاکيد کرد: همواره بايد ساختارهاي عملي و عقلي امر به معروف و نهي از منکر به افراد آموزش داده شود تا با اجراي صحيح و به هنگام آن شاهد ارتقاء امنيت اجتماعي و زنده نگه داشتن قوانين اسلامي در بستر جامعه باشيم.

نماينده ولي فقيه در ناجا خاطر نشان کرد: بي ترديد دشمن هميشه ايام روحيه انقلابي ملت ايران را تهديدي عليه خود مي داند و براي از بين بردن اين روحيه از هيچ گونه فريب و نفوذي دريغ نخواهد كرد، پس بايد همواره در انجام وظايف خود هوشيار،انقلابي و جهادي عمل کرده و با ايمان راسخ خود دشمن را به شکست واداريم.

وي جايگاه امر به معروف و نهي از منكر را بسيار والا و مهم خواند و افزود: در اين مقوله تنها حرف زدن و امر و نهي کردن كلامي مشكلي را حل نخواهد کرد و همواره بايد در بستر عمل، ديگران را از گناه بازداشته و به سوي خوبي ها هدايت كنيم.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا با اشاره به اينكه تلاش در سنگر تامين نظم و امنيت جامعه و كاهش جرايم و آسيب هاي اجتماعي، اقدامي مهم در مسير احياي فرضيه امر به معروف و نهي از منكر است ، گفت: امر به معروف و نهي از منكر بايد به يك فرهنگ در جامعه تبديل شود ، زيرا كه همواره اين فريضه الهي مي تواند سد محكمي در پيشگيري از بروز جرايم باشد.

حجت الاسلام و المسلمين بهرامي در پايان امنيت، انسجام، بقاي جامعه، وحدت، اجراي مطلوب احكام و دستورات الهي، برقراري عدالت اجتماعي، آباداني و سازندگي در جامعه، خير و سلامتي، قدرتمندي مومنان، تضعيف جبهه نفاق و شكوفايي اقتصادي را از مهمترين ثمره هاي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامي بر شمرد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *