مسئولان پاسخگوی دغدغه‌های فرهنگی رهبری باشند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بابیان اینکه مقام معظم رهبری بارها درباره مقوله نفوذ و استحاله هشدار داده‌اند، گفت: مسئولان دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ را جدی بگیرند.

به گزارش سادس به نقل از مهر، حجت الاسلام علی سعیدی شامگاه چهارشنبه در نشست مجمع علما و روحانیان شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان سال های اخیر به کرات درباره تهدیداتی که نظام را دچار چالش می کند سخن گفته اند، بیان داشت: اگر می خواهیم در مقوله تهدیدات نظام هوشیار باشیم لازم است تا به منویات معظم له توجه ویژه داشته باشیم و از خود بپرسیم چرا ایشان بارها در باره نفوذ، هجمه فرهنگی و استحاله سخن می گویند.

وی افزود: امروز تهدیداتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را دچار چالش می کند به وضوح توسط مقام معظم رهبری تاکید می شوند و قشری که باید بیش از سایرین درباره این سخنان حساسیت نشان دهد، روحانیان، علما و مبلغان هستند لذا این قشر باید بیش از پیش در برابر تهدیدات، هوشیار باشند.

روحیه انقلابی گری در بین مسئولان و روحانیان تقویت شود

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تهاجم فرهنگی نخستین دغدغه مقام معظم رهبری در برهه کنونی است، گفت: ایشان بارها از هجمه فرهنگی با تعابیر مختلف یاد کرده اند و باید برای راهکارهای مقابله با این پدیده شوم اهتمام داشته باشیم.

سعیدی با بیان اینکه معظم له درباره مقوله انقلابی گری بارها تذکر داده اند که آخرین آنها در بین مجمع نمایندگان طلاب قم بود،  ابراز داشت: روحیه انقلابی گری می بایست در بین مسئولان، روحانیان، فعالان فرهنگی و مردم تقویت شود چرا که این روحیه در زمره آرمان های انقلاب اسلامی قرار دارد و برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دیگر دغدغه ایشان جهاد کبیر است و امروز برای نیل به این هدف ابتدا باید بدانیم جهاد کبیر چیست و پس از تبیین ریشه ها و اساس آن به نسبت، راهکارهای عملی برای جامعه بیان کنیم تا بتوانیم در اجرای منویات معظم له سربلند باشیم همچنین باید دانست برای اجرای جهاد اکبر ابتدا باید از خود شروع کرد که این مهم نیز باید مد نظر همه ما باشد.

استکبار ستیزی مورد تاکید شهدا بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه الگو پذیری از شهدای گرانقدر می تواند راهگشای ما در استکبار ستیزی به مثابه دیگر دغدغه مقام معظم رهبری باشد، گفت: با بررسی وصیت نامه شهدا می توان دریافت غالب این عزیزان به استکبار ستیزی، ولایت فقیه و حاکیمت اسلام تاکید ویژه دارند و تاسی از وصایای این بزرگمردان تاریخ انقلاب اسلامی، امروز نقشه راه ما در عرصه سعادت اخروی خواهد بود.

سعیدی بیان داشت: شهدای ما سه دغدغه اصلی شامل صیانت از حاکمیت اسلامی، حاکمیت ارزش های انقلابی در جامعه و ولایتمداری را بارها مورد تاکید قرار دادند و امروز مسئولان ما باید در اداره امور کشور به این سه اصل اساسی، عنایت داشته باشند چرا که مسئولیت امروز ما مرهون مجاهدات همان بزرگواران است.

وی ادامه داد: استکبار امروز برای ما تهدیداتی از جمله استحاله فرهنگی، به معنای تغییر ماهیت فرهنگی در باطن اما حفظ ظاهر، استحاله سیاسی، تغییر ماهیت سیاستمداران در داخل با حفظ ظاهر، تخلیه جوهره نظام و نفوذ و انواع آن را به کار می بندند و در راه رسیدن به این اهداف شوم از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد لذا باید در این باره هوشیار بود.

نقش روحانیان در ترویج دین بی بدیل است

امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه روحانیان به ترویج معارف دینی از طرق فضای مجازی بپردازند، گفت: فضای مجازی برای ما هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت لذا اگر از این ظرفیت در راه ترویج معارف دینی، احادیث معتبر، پیام های دینی و مفاهیم عمیق خداشناسی استفاده کنیم قطعا موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه روحانیان جوان که توانایی کار در فضای مجازی و فرهنگی را دارند، می بایست وارد میدان شوند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند که اگر پستی جز رهبری جامعه می داشتند، ترجیه می دادند در فضای مجازی، تولید محتوا کنند که این امر اهمیت فضای مجازی را نشان می دهد.

وی همچنین خطاب به روحانیان در آستانه محرم الحرام، افزود: خوشبختانه با گسترش تکنولوژی دسترسی به منابع علمی امروز برای همگام آسانتر شده است لذا از روحانیان می خواهیم تا در آستانه ماه محرم نسبت به مطالعه احادیث و روایات معتبر اهتمام داشته باشند و بدون مطالعه وارد مجالس عزاداری امام حسین(ع) نشوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *