ناجا در ثبت سند خودرو به وظيفه قانوني عمل مي کند / الزامي به ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد نيست

وزير کشور با بيان اينکه ناجا در ثبت سند خودرو به وظيفه قانوني عمل مي کند ، گفت : برگ سبز خودرو حکم سند مالکيت را داراست و مراجعه به دفاتر اسناد رسمي براي ثبت سند خودرو اختياري است.

به گزارش سادس، دکتر “رحماني فضلي” در حاشيه نشست فصلي فرماندهان و معاونان ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحمدالله در عملکرد نيروي انتظامي در حوزه هاي انتظامي، امنيتي و اجتماعي،  جهش قابل قبول و مطلوبي مشاهده مي شود.

وي با اشاره به نشست فصلي فرماندهان و معاونان ناجا ادامه داد: لازم بود براي پيشبرد اهداف پيش رو برنامه ها مرور و برخي از تدابير جديد نيز ابلاغ شود.

وزير کشور ادامه داد: برگزاري راهپيمايي بزرگ اربعين، انتخابات، ارتقاء هوشياري و کنترل مناطق مرزي، بحراني، مبارزه با قاچاق کالا و ارز محورهاي اين همايش بود.  خوشبختانه نيروي انتظامي در مواردي چون مبارزه با قاچاق و کنترل مناطق مرزي کارنامه قابل قبولي دارد.

رحماني فضلي بيان کرد: تلاش بر اين مبنا است که رابطه نيروي انتظامي با مردم به عنوان يک اصل مهم همچنان تقويت شود و رضايت مندي شهروندان را در حوزه خدمات انتظامي افزايش دهيم.

وزير کشور تأکيد کرد: رسيدگي به موضوع آسيب هاي اجتماعي يکي از مطالبات مقام معظم رهبري از دستگاه هاي مسئول در اين حوزه است؛ ارائه کارنامه قابل قبول در خصوص کاهش آسيب هاي اجتماعي از برنامه هاي جدي ناجا است و در اين روند با نتايج مثبتي در عملکرد ناجا مواجه هستيم.

وي اشاره کرد: افزايش 16درصدي کشفيات در حوزه مواد مخدر و جمع آوري 6 هزار معتاد و همچنين اجرايي شدن سياست هاي “پيشگيري” بخشي از اقدامات ناجا است.

دکتر رحماني فضلي خاطر نشان کرد: سه استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش اين آسيب به عنوان استان هاي اولويت دار شناسايي و برنامه هاي ويژه اي در اين سه استان دنبال مي شود.

اين مقام مسئول در خصوص پرونده املاک نجومي مطرح شده در برخي از سايت ها نيز گفت: براساس قانون، شوراها بر عملکرد شهرداري ها نظارت دارند.

وي ادامه داد: اين موضوع به عنوان يک مسئله که بازرسي در قالب سوال و پاسخ گويي مطرح کرده، صورت گرفت به هر حال موضوع املاک نجومي امروز در افکار عمومي به عنوان ابهامي مطرح است که بايد نسبت به رفع اين ابهام اقدام شود.

وزير کشور توضيح داد: اگر در پرونده املاک نجومي موضوعي خلاف واقع است بايد برخورد شود واگر نيست بايد اطلاع رساني گردد؛ بايد نسبت به کسب اعتماد مردم که سرمايه اصلي هستند شفاف سازي شود، مسئله ايجاد شده براي جامعه ما مطلوب نيست.

اين مقام ارشد کشوري تأکيد کرد: عدم پاسخگويي و يا زمان سپاري در پرونده املاک نجومي موجب بي اعتمادي مردم مي شود و بايد هر چه سريعتر ابهامات رفع شود ، البته اظهار نظر نهايي در اين حوزه بر عهده سازمان بازرسي کشوري است و موضوع در حال پيگيري مي باشد.

وي در مورد  سند انتقال و خريد و فروش خودرو، گفت: نيروي انتظامي در اين راستا به وظيفه قانوني خود عمل مي کند و برگ سبز خودرو حکم سند مالکيت دارد.

وزير کشور درباره اظهارات دفاتر ثبت اسناد رسمي در موضوع ثبت سند خودرو، توضيح داد: مطابق قانون افراد مي توانند املاک و اموال خود را به ثبت برسانند؛ اما آنچه که مسلم است در معامله خودرو سند معامله سند مالکیت است و نيروي انتظامي در اين خصوص به وظيفه قانوني خود عمل مي کند.

دکتر رحماني فضلي گفت: مالکان اختيار دارند براي ثبت سند مالکيت به دفاتر ثبت مراجعه کنند اما الزامي وجود ندارد؛ در واقع برگ سبز خودرو حکم سند مالکيت را داراست اگر در اين خصوص قانوني وجود دارد قانون گذار بايد صراحتا اعلام کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *