روند رو به رشد مأموريت ها در ناجا / آمادگي نيروي انتظامي براي تسهيل تردد زائران اربعين حسيني/ مديريت ترافيکي از اولويت هاي ناجا / لزوم توجه ويژه به خانواده شهداء ، متوفيان و دلجويي مداوم از آنان

فرمانده نيروي انتظامي از روند رو به رشد اجراي مأموريت ها در مجموعه ناجا خبر داد و گفت: مديريت ترافيکي جاده ها و شهرها از برنامه هاي اولويت دار نيروي انتظامي است.

به گزارش سادس ، سردار “حسين اشتري” در همايش فصلي فرماندهان و معاونان ناجا با اشاره به وجود برخي ناامني ها در منطقه، اظهارداشت: به لطف و برکت الهي، هدايت هاي داهيانه مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، هوشياري نيروهاي نظامي، انتظامي، امنيتي و انسجام مردمي، امنيت مطلوبي در کشور حاکم است.

وي با ارائه گزارشي از عملکرد ناجا از ابتداي سال تاکنون، ادامه داد: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با ارتقاء خدمات انتظامي، عليرغم افزايش سفرها در نوروز 95، کاهش ميزان تصادفات و تلفات جاده اي را داشته ايم.

فرمانده ناجا با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، بيان کرد: انتخابات در نظم و آرامش برگزار شد، چنان که مراسم ارتحال امام (ره) و برنامه هاي نيمه دوم خرداد نيز با نظم و امنيت کامل به اجرا در آمد.

سردار اشتري با تاکيد بر اينکه تعامل با نخبگان و آحاد مردم از برنامه هاي اولويت دار ناجا است، افزود: نيروي انتظامي اين تعامل را به جد دنبال مي کند.

عالي ترين مقام انتظامي کشور با اشاره به ديدار فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا با مقام معظم رهبري، عنوان کرد: در اين ديدار مقام معظم رهبري از عملکرد ناجا اظهار رضايت داشتند و اين اظهار رضايت موجب دلگرمي و اميد فرماندهان و کارکنان ناجا است.

وي، اقدامات پيشگيرانه اجتماعي را در پيشبرد مأموريت هاي ناجا موثر دانست و افزود: اتخاذ رويکرد اجتماعي بر اقدامات انتظامي مقدم و در اولويت است.

سردار اشتري با بيان اينکه ارائه شايسته ترين خدمات به شهروندان براي ناجا يک اصل است، گفت: اقتدار ناجا همواره شامل حال قانون شکنان و هنجارشکنان است.

مديريت ترافيکي جاده ها و شهرها از برنامه هاي اولويت دار ناجا

وي از آمادگي نيروي انتظامي براي مديريت ترافيکي تعطيلات پاياني تابستان و تسهيل تردد هم زمان با بازگشايي مدارس خبرداد و افزود: مديريت ترافيکي جاده ها و شهرها از برنامه هاي اولويت دار نيروي انتظامي است.

فرمانده ناجا با اشاره به مأموريت نيروي انتظامي در راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني، خاطر نشان کرد: تسهيل تردد زائران اربعين حسيني(ع) در سال جاري چون سنوات قبل به جد دنبال مي شود و به دنبال ارتقاء خدمات انتظامي به زائران هستيم.

منويات فرماندهي معظم کل قوا دکترين اصلي نيروي انتظامي

سردار اشتري در بخش پاياني همايش فصلي فرماندهان و معاونان ناجا با بيان اينکه منويات فرماندهي معظم کل قوا دکترين اصلي ما است، افزود: همواره در تلاشيم منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) تبيين و به صورت دستورالعمل عملياتي تحقق يابد.

وي با بيان اينکه پاسداري از ارزش هاي انقلاب اسلامي مکررا مورد تأکيد معظم له است، گفت: صيانت و پاسداري از ارزش هاي انقلاب اسلامي و ديني يکي از وظايف مهم نيروي انتظامي به شمار مي آيد و اين موضوع بيانگر توان و ظرفيت ناجا در تحقق اين مهم است.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبري در خصوص ضعف و کاهش آسيب هاي اجتماعي از دستگاه هاي مسئول، بيان کرد: اتخاذ اقدامات پيشگيرانه در اين حوزه بخشي از رويکردهاي نيروي انتظامي است؛ ناجا در رفع و کاهش آسيب هاي اجتماعي پيشتاز مي باشد.

وي با اشاره به وجود معضلات اجتماعي چون اعتياد، حاشيه نشيني و …، خاطر نشان کرد: رفع و کاهش آسيب هاي اجتماعي نيازمند برنامه ريزي دقيق و مشارکت همگاني مي باشد، هرچند نيروي انتظامي در ماه هاي اخير اقدامات مطلوب و مثبتي تدوين و اجرايي کرده است.

تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر امحاي کالاي قاچاق به جد دنبال مي شود

سردار اشتري با اشاره به شعار سال ” اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل”، تأکيد کرد: بايد با رويکرد جهادي و انقلابي گري براي تحقق شعار سال عمل کنيم و مقابله با قاچاق در تحقق اين شعار کارآمد است.

وي با بيان اينکه قاچاق مي تواند ضربه مهلکي به بدنه اقتصادي کشور وارد کند، افزود: مطابق فرمايش مقام معظم رهبري امحاي کالاي قاچاق کشف شده به جد دنبال مي شود؛ البته مطابق برخي از پيش بيني ها در خصوص برخي از کالاها نيز عودت کالا به کشور مبدأ صورت مي گيرد؛ در هر حال با علم به اين موضوع که ورود و تزريق کالاي قاچاق، کشور را متضرر مي کند مبارزه با اين پديده به جد دنبال مي شود.

سردار اشتري بيان کرد: انعکاس و گزارش دهي در خصوص عملکرد ناجا در راستاي مبارزه با قاچاق نيز لازم و ضروري است .

برخورد با سرشبکه ها و باندهاي مواد مخدر، يکي از اولويت هاي مهم ناجا

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه با بيان اينکه کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان نيز از اولويت هاي ناجا در سال جاري است، مطرح کرد: بايد سازوکار و دستورالعملي تهيه تا روند استرداد اموال به خوبي انجام شود و اين روال براي شهروندان نيز محسوس باشد.

فرمانده نيروي انتظامي، برخورد با سرشبکه ها و باندهاي مواد مخدر را نيز از برنامه هاي جدي نيروي انتظامي معرفي و مطرح کرد : برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان نيز از مطالبات مردمي است و بايد اين مهم به خوبي تحقق يابد .

اعلام آمادگي پليس براي جمع آوري و برخورد با معتادان متجاهر

سردار اشتري تأکيد کرد: تمرکز ناجا حول محور موضوعات اولويت دار و حرکت با برنامه ريزي همواره به موفقيت منتج شده و شايسته است در راستاي کاهش جرايم و آسيب ها اقدامات پيشدستانه داشته باشيم و با آمادگي کامل ورود پيدا کنيم.

وي خاطر نشان کرد: ناجا توان و ظرفيت جمع آوري و برخورد با معتادان متجاهر را دارد.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه در خصوص روند جذب و بکارگيري نيرو در ناجا، خاطر نشان کرد: اتخاذ رويکرد عضويابي به جاي عضوگيري در ناجا در حال انجام است؛ در جذب و بکارگيري نيروها بايد نهايت دقت لحاظ شود و اين مهم ، نيازمند گزينش هدفمند است.

کاهش 50 درصدي تعداد شهداي ناجا عليرغم افزايش مأموريت ها

سردار اشتري با اشاره به راه اندازي قرارگاه جهادي آموزش و تربيت و نتايج مثبت اين اقدام، مطرح کرد: کاهش 50 درصدي تعداد شهداي ناجا عليرغم افزايش مأموريت ها نسبت به سال گذشته يکي از دستاوردهاي اين قرارگاه است. قرارگاه جهادي تربيت و آموزش مي تواند دستاوردهاي عظيم ديگري نيز داشته باشد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه بر ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان تأکيد کرد و گفت: پليس بايد حرفه اي و دانش محور باشد.

دانش محوري و حرفه اي بودن مبناي ارزيابي کارکنان ناجا

وي بر لزوم اهتمام جدي فرماندهان براي ارتقاء مهارت تيراندازي کارکنان و توجه به مقوله آموزش تأکيد کرد و افزود: آموزش از اولويت هاي هميشگي ناجا است و در آينده مبناي ارزيابي کارکنان؛ دانش محوري و حرفه اي بودن است.

فرمانده نيروي انتظامي، تقويت بنيه دفاعي و انتظامي ناجا را نيز مهم برشمرد و گفت: تقويت بنيه دفاعي و انتظامي و تزريق تجهيزات يکي از مطالبات ناجا از ستاد کل نيروهاي مسلح است.

وي با اشاره به راه اندازي و فعاليت قرارگاه صيانت، عنوان کرد: براساس گزارش ها روند اقدامات اين قرارگاه مطلوب بوده و از سوي ديگر صيانت از کارکنان در کاهش آسيب هاي شغلي موثر و کارآمد است.

سردار اشتري، نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان و توجه و دقت در اين زمينه را لازم دانست .

عالي ترين مقام انتظامي کشور ، اشراف بر فضاي مجازي و برخورد با جرايم اين حوزه را نيز از اولويت هاي ناجا برشمرد و گفت: نيروي انتظامي در اين زمينه ظرفيت خوبي را داراست و آشنايي و تسلط بر فضاي مجازي در انجام مأموريت ها و کاهش جرايم اين حوزه کارآمد است.

برخورد پليس با مردم بايد مطابق تعبير مقام معظم رهبري “يارمهربان” گونه باشد

وي با بيان اينکه مطابق فرمايش مقام معظم رهبري اقتدار توأم با رأفت و مهرباني رويکرد ناجا است ، خاطر نشان کرد: برخورد با مردم بايد شايسته و مطابق تعبير مقام معظم رهبري ” يارمهربان” گونه باشد.

سردار اشتري با بيان اينکه کلانتري ها و مراکز انتظامي در خط مقدم برخورد و تعامل بامردم هستند ، تأکيد کرد: شايسته ترين خدمات به شهروندان بايد ارائه شود؛ بايد در عمل اثبات کنيم که يار مهربان مردم هستيم و مردم ما را چون فرزندان خود بدانند، تعامل پليس و مردم بايد دو سويه باشد.

فرمانده نيروي انتظامي انضباط بخشي اقتصادي و بهبود و ارتقاء وضعيت معيشت کارکنان را نيز از برنامه هاي اولويت دار معرفي و بيان کرد: بهبود وضعيت معيشتي و رفاه کارکنان بايد به جد دنبال شود .

وي با بيان اينکه در خصوص اقدامات ناجا بايد اطلاع رساني و گزارش دهي به مردم صورت بگيرد ، مطرح کرد: بخشودگي ديرکرد جرايم و … از جمله اقدامات ناجا در راستاي ارتقاء خدمات انتظامي به شهروندان است که اجرايي شد.

ارائه شايسته ترين خدمات به خانواده شهداء و ايثارگران ناجا

سردار اشتري بر توجه ويژه به خانواده شهداء ، ايثارگران و متوفيان تأکيد کرد و ادامه داد: شايسته ترين خدمات بايد به خانواده شهداء و ايثارگران ناجا ارائه شود.

وي در ادامه مناعت طبع ، بي توقع بودن ، چشم و پاک دستي و … از ويژگي هاي کارکنان ناجا معرفي و تأکيد کرد: بايد اين مولفه هاي ارزشي حفظ و صيانت شود.

وي کاهش تصادفات و تلفات جاده اي را نيز يک اولويت دانست و افزود: در آستانه فرا رسيدن مهرماه و بازگشايي مدارس بايد با توجه به حجم عظيم خودروها مديريت ترافيکي لحاظ شود.

سردار اشتري در خصوص برنامه هفته ناجا نيز خاطر نشان کرد: هفته ناجاي امسال بايد با نگاه کيفي بهتر از سنوات قبل برگزار شود و در اين هفته ميزان خدمات دهي به شهروندان افزايش چندبرابري داشته باشد.

فرمانده ناجا در پايان گفت: از همکاران عزيزم در جاي جاي نيروي انتظامي از مرزها تا کوچه پس کوچه هاي ايران سرافرازمان تقدير مي کنم .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *