قدرداني از عملکرد ناجا در حوزه هاي مختلف / ارتقاء رضايت مندي مردم يک اولويت مهم / اقتصاد مقاومتي نسخه کاربردي عبور از موانع / ناجا در حيطه وظايف خود درست عمل مي کند

وزير کشور با بيان اينکه عملکرد نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف قابل تقدير است، گفت: ارتقاء رضايت مندي مردم در تمامي حوزه ها به ويژه مقوله اجتماعي يک اصل و اولويت مهم است.

به گزارش سادس ، دکتر “رحماني فضلي” در همايش فصلي فرماندهان و معاونان ناجا اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران بر مبناي ارزش هاي متعالي ديني و اسلامي شکل گرفت بنابراين همه تصميم ها بايد حول محور تقويت اين حکومت الهي و اسلامي باشد.

وي با بيان اينکه همه بايد با پيروي از ولايت فقيه در يک مسير حرکت کنيم، افزود: پايبندي به انقلاب اسلامي از اصول ماست و هيچ چيزي را با ارزش هاي ديني و اسلامي معاوضه نخواهيم کرد.

وزير کشور با بيان اينکه گفتمان انقلاب و ارزش هاي اسلامي از ارکان و اصول هميشگي ما است، افزود: اعتقاد و پيروي از ولايت فقيه رکن رکين انقلاب اسلامي است چنانچه اعتقاد به ولايت قابل مذاکره و معامله نيست.

دکتر رحماني فضلي ادامه داد: آثار و برکات انقلاب اسلامي بر همگان روشن و مبرهن است و همگي بايد با اعتقاد به اصول و ارزش هاي اسلامي و حرکت در مسير ولايت براي ارتقاء کشور تلاش کنيم.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: مردم عامل اصلي حکومت ديني و انقلابي هستند و بدون حضور و پشتيباني مردم امکان موفقيت وجود ندارد؛ برترين مديريت ها بدون حضور و پشتيباني شهروندان نتيجه عيني نخواهد داشت.

دکتر رحماني فضلي اشاره کرد: امام راحل به راه خويش و به مردم اعتماد داشتند و با مردم و همراه مردم حرکت کردند؛ در تمام مسير انقلاب اسلامي اعم از جنگ تحميلي، دوران سازندگي، تحريم ها و … حضور و پشتيباني مردم عامل موفقيت و پيروزي بود.

وزير کشور تأکيد کرد: رضايت مندي، همراهي مردم و وحدت جامعه براي ما يک اصل مهم محسوب مي شود و اگر مردم همراه انقلاب باشند هيچ موردي براي ما تهديد نيست.

وي در ادامه با اشاره به وجود برخي ناامني ها در منطقه، عنوان کرد: حفظ و تقويت امنيت کشور يک مسئله اساسي است، همچنان که صيانت و ارتقاء امنيت مطالبه مردم نيز مي باشد، امنيت بستر و زمينه ساز توسعه همه جانبه است.

دکتر رحماني فضلي خاطر نشان کرد: در شرايط کنوني از نظر امنيت داخلي در وضعيت مطلوبي هستيم و اين مهم را مديون تلاش نيروهاي نظامي و انتظامي مي باشيم.

وي با اشاره به توطئه هاي دشمنان براي ضربه به نظام و کشور، خاطر نشان کرد: بايد نسبت به تهديدات هوشيار باشيم و با رصد هوشمندانه تهديدات و تحرکات، به موقع اقدام کنيم.

وي برنامه ريزي دقيق در مواجهه با تهديدات دشمنان را يک رويکرد کاربردي معرفي کرد و افزود: اقتضاي هوشمندي اين است که با اشراف اطلاعاتي، تحليل درست از رويدادها صورت بگيرد؛ تحليل تجربيات و بهره وري در قالب آموزش يک روش مناسب و راهبردي است.

وزير کشور تأکيد کرد: مديريت بحران محصول آمادگي همه جانبه ، برنامه ريزي دقيق و علمي است بنابراين شرايط امنيتي را بايد در سخت ترين موقعيت ها پيش بيني و تحليل کنيم.

اين مقام مسئول بيان کرد: استفاده از تمام ابزار و ظرفيت ها در راستاي توسعه و تقويت امنيت ضروري است.

وزير کشور در ادامه با اشاره به تحولات اقتصادي در کشور، خاطر نشان کرد: به لطف خداوند متعال عليرغم برخي مشکلات در چارچوب مذاکرات هسته اي توفيقات خوبي حاصل شد؛ رفع برخي موانع اقتصادي و خارج کردن کشور از تحريم و انزوا، علاقه مندي تجار و بازرگانان براي سرمايه گذاري در کشور بخشي از اين توفيقات بود.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: در حال حاضر ” اقتصاد مقاومتي” نسخه و راهکار عبور از مشکلات است؛ طرح اقتصاد مقاومتي از نظر علمي، تجربي، سياسي، امنيتي قابل اجرا و اعتماد است.

وي با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري از دستگاه هاي مسئول در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي، عنوان کرد: نيروي انتظامي در کاهش آسيب هاي اجتماعي توفيقات قابل قبولي داشته است و بايد تلاش کنيم رضايت مندي عمومي را در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه اجتماعي ارتقاء دهيم.

دکتر رحماني فضلي در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري، عنوان کرد: عملکرد ناجا در اين حوزه نيز بسيار عالي و قابل تقدير است؛ برگزاري انتخابات در بستر امن و آرام به قدرداني رهبر، مردم و احزاب منتج شد و بيانگر عملکرد خوب دستگاه هاي مسئول، درک درست مردم از شرايط است.

وي تأکيد کرد: نيروي انتظامي با در پيش گرفتن رويکردي مناسب مأموريت ها را به خوبي انجام مي دهد.

وزير کشور در ادامه با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در سال آتي، خاطر نشان کرد: برگزاري انتخابات قانوني ، سالم و در آرامش هدف ما و مطالبه همگان است که انشاء الله با برنامه ريزي دقيق اين مهم محقق خواهد شد.

وي ادامه داد: امنيت و سلامت انتخابات پيش رو از موضوعاتي است که بايد از هم اکنون در دستور کار ناجا باشد.

دکتر رحماني فضلي عنوان کرد: شرايط کشور در مجموع اميدوار کننده و افق روشني پيش رو است و انسجام وحدت ملي عامل اصلي موفقيت ها مي باشد.

وزير کشور با اشاره به مأموريت هاي ناجا در مراحل مختلف، گفت: نيروي انتظامي سال هاي گذشته همزمان با برگزاري راهپيمايي بزرگ اربعين خدمات مطلوبي ارائه کرد و امسال نيز بايد براي اربعين حسيني با آمادگي کامل ظاهر شود.

وي در ادامه با اشاره به رويکرد بهبود و ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان، گفت: شهادت مي دهم فرمانده ناجا تمرکز ويژه اي بر بهبود و ارتقاء وضعيت معيشت کارکنان دارد و به جد اين موضوع را پيگيري مي کند.

وزير کشور کاهش تصادفات جاده اي را نيز از توفيقات نيروي انتظامي برشمرد و افزود: حل معضل ترافيک شهري يک اصل مهم است و بايد با اتخاذ رويکردهاي مناسب تري حل اين معضل به خصوص در کلان شهر تهران دنبال شود.

اين مقام مسئول، مبارزه جدي با پديده قاچاق را نيز مطالبه مقام معظم رهبري و مردم عنوان و بيان کرد: در اين حوزه آخرين مرحله به نيروي انتظامي مربوط است و ناجا در حيطه وظايف خود درست عمل مي کند.

وزير کشور استفاده از ظرفيت هاي مردمي را نيز براي کسب موفقيت هاي نيروي انتظامي موثر دانست و گفت: قدردان تلاش نيروي انتظامي در حوزه هاي مختلف هستيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *