محبوبيت ناجا با اقدامات جامعه‌محوري متبلور مي‌شود

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، پليس ايران اسلامي را پليس جامعه‌محور عنوان كرد و گفت: محبوبيت پليس با اقدامات جامعه‌محوري و مشاركت‌جويانه با مردم متبلور مي شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،‌”علي بهرامي” در نشست تعاملي با بازنشستگان انتظامي استان با بيان اينكه رويكرد پليس از تهديدمحوري در سال‌هاي اخير به رويكرد جامعه‌محوري تغيير كرده است، ‌گفت: پليس جامعه‌محور، براي مردم و در خدمت مردم است.

وي با بيان اينكه پليس جامعه‌محور، پليس اجتماعي و معتقد به حل مشكلات جامعه از طريق رويكرد اجتماعي است نه امنيتي، تصريح كرد: در نگاه پليس جامعه‌محور، امنيت جز با مشاركت مردم حاصل نخواهد شد.

وي با تاكيد بر تعامل هدفمند با همه سازمان‌ها و نهادها در پيشگيري از وقوع جرايم، اظهار داشت: پيشگيري به عنوان يك اصل انكارناپذير در مجموعه ماموريت‌هاي ناجا عجين شده و بسياري از پليس‌هاي تخصصي نيز با ايجاد رده‌هاي اجتماعي در مجموعه خود به اين اصل مهم توجه ويژه دارند.

بهرامي ادامه داد: در نگاه پليس جامعه محور، مردم ركن اصلي توليد امنيت هستند و در اين نگاه تاكيد شده است هرآنگاه مردم در صحنه هاي مختلف وارد ميدان عمل شوند، امنيت مطلوبي حاصل خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گلستان در ادامه اين جلسه به هفته ناجا و برنامه هاي انتظامي استان در اين هفته اشاره كرد و گفت:‌ هفته ناجا، نقطه اوج فعاليت‌هاي مشاركت‌جويانه و اجتماعي پليس با ساير سازمان‌ها و نهادها است.

وي تاكيد كرد: برنامه‌هاي گنجانده شده در اين هفته نيز به نوعي ساير سازمان‌ها و نهادها را به مشاركت طلبيده و هدف از برگزاري اين برنامه‌ها جلب حداكثري مشاركت مردم در توليد امنيت است.

بهرامي با بيان اينكه هفته ناجا، اوج مردم‌داري و حفظ سرمايه‌هاي اجتماعي پليس است، بيان داشت: خدمت‌رساني به مردم، افتخاري براي كاركنان نيروي انتظامي است و در طول هفته ناجا اين خدمات نيز افزايش مي يابد.

وي گفت: ما بايد تلاش کنيم تا براي هر طيف از اقشار جامعه در طول اين هفته برنامه‌اي خاص داشته باشيم چرا که تجربه ثابت کرده است استفاده از خرد جمعي و کارهاي مشارکتي مي‌تواند اثرات خوبي در بلند مدت از خود برجاي گذارند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي گلستان بر هماهنگي دقيق‌تر و برنامه‌ريزي همه جانبه ادارات درون و برون‌سازماني تاکيد و تعميق سطح تعامل با دستگاه‌هاي دولتي، غيردولتي و اقشار اجتماعي و ارتقاء فرهنگ ارزش‌گذاري به ايثارگران، بازنشستگان، كاركنان و خانواده آنان در جامعه را از محوري‌ ترين وظايف ناجا در اين هفته عنوان کرد.

دبير ستاد هفته ناجا استان گلستان در خاتمه با تاکيد بر اصل پيشگيري اجتماعي در برخورد با جرايم، خاطرنشان کرد: اولويت کار پليس در مبارزه با جرايم، پيشگيري اجتماعي است و در اين راستا هفته ناجا فرصتي خواهد بود تا ضمن پيش‌بيني برنامه هايي هدفمند، با فرهنگ سازي و آموزش اقشار مختلف اجتماعي، گامي مهم در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مبارزه با جرايم برداريم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *