جوان گرايي و نگاه هدفمند و آينده نگر، رويكرد ناجا در تعالي سازماني است

معاون ارزشيابي و انتصابات بازرسي كل ناجا در اراك گفت:‌ جوان گرايي و نگاه هدفمند و آينده نگر، رويكرد بازرسي كل ناجا در انتخاب مديران و فرماندهان كارآمد و اثربخش در تعالي سازماني و بهسازي نيروي انساني است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “محمدحسين ايرانمش” در جلسه نظارت ميداني ارزشيابي و انتصاب فرماندهي انتظامي استان مركزي با گراميداشت ياد و خاطره شهدا در عرصه هاي مختلف انقلاب،‌ آمادگي و پاسخگويي در حوزه هاي ماموريتي ناجا را از اركان مهم مديريتي عنوان و بيان کرد: از جمله اهدافي كه در برنامه ريزي هاي انتصاباتي بازرسي كل ناجا دنبال مي شود، ارزيابي آمادگي و پاسخگويي فرماندهان و مديران در حوزه هاي ماموريتي است.

وي كسب بازخورد از نوع عملكرد مسئولان انتظامي را ضرورتي مهم در سير انتصابات در نوع ماموريت هاي ناجا خواند و افزود: لازمه فرماندهي و مديريت؛ اشرافيت و آگاهي در موضوعات كاري است كه پاسخگويي، اشرافيت و شناخت صحيح از نوع ماموريت ها در ارزيابي هاي ميداني كارشناسان انتصاباتي بازرسي مورد بررسي قرار مي گيرد.

توجه به آموزه هاي ديني و مفاهيم قراني لازمه تصميم سازي و تصميم گيري اثربخش است

سرهنگ ايرانمنش در ادامه سخنان خود به اعياد پيشرو نيز اشاره داشت و توجه، تعميق و شناخت صحيح از عيد سعيد غدير خم را مصداق و الگويي مناسب در انتخاب و انتصاب عنوان و تصريح كرد:‌ براي اينكه بتوانيم در حوزه فرماندهي و مديريتي در ناجا، اثرگذار باشيم بايستي همواره آموزه هاي ديني و مفاهيم قرآني مورد تبيين قرار گرفته و سرلوحه هر گونه تصميم سازي و تصميم گيري قرار گيرد.

وي ادامه داد: در حوزه هايي كه انسان از قرآن و مفاهيم والاي آن فاصله مي گيرد، دچار انحطاط و سقوط مي شود.

اين مقام انتظامي ، شناخت درست انسان از ابعاد شخصيتي خود را لازمه قرب الهي برشمرد و گفت: انسان همواره بايد خود را بازيابي نموده و مورد ارزيابي قرار دهد.
شايسته گزيني و شايسته سالاري مهم ترين راهبردهاي اجرايي ناجا در انتصاب فرماندهان و مديران

سرهنگ ايرانمنش شايسته گزيني و شايسته سالاري را از مهم ترين راهبردهاي اجرايي ناجا در جذب و به كارگيري كاركنان و به ويژه در حوزه هاي مديريتي و فرماندهي ياد كرد و اظهار داشت:‌ بدين منظور بايستي كادر سازي و تعالي كاركنان و پيشرفت در مشاغل سازماني از كلانتري ها و پاسگاه آغاز شده و در تحقق اين مهم به گونه اي برنامه ريزي شود كه هر فرد در فرايند انتصاباتي، جايگاه اصلي و انتصاباتي خود را پيدا كند.

وي با اشاره به نقش فرماندهان و مديران در بهسازي سرمايه هاي انساني در ناجا گفت: توفيقات امروزه ناجا نشان از دقت نظر صحيح در انتخاب و انتصابات و به ويژه توجه به نسل جوان و برنامه ريزي براي آتي است.

سرهنگ ايرانمنش به كلام مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در تاكيد ايشان به ضرورت اقتدار در ناجا نيز اشاره كرد و گفت: ايجاد محيط تفكر ، هدف گزاري مناسب ، نيازسنجي، برنامه ريزي تدافندي و آفندي از ضرورياتي است كه بايد در تحقق منويات فرمانده كل قوا در حوزه مولفه هاي اقتدار بدان توجه داشت تا دشمن به هيچ عنوان فكر هيچ تعرضي را به خاك ميهن اسلامي مان نداشته باشد.

معاون ارزشيابي و انتصابات بازرسي كل ناجا؛ تحليل در بررسي فرضيه ها و كشف جهت گيري هاي فكري، ويژگي بخشي، طبقه بندي كردن، مقايسه و تصميم گيري صحيح،‌ تعيين علت و معلول ، ترسيم نتايج متعدد ،‌فرضيه سازي، پيش بيني، اولويت بندي، حل مسئله و حل كردن قياس ها را از مولفه هاي مهارت تفكر هاي اخلاقي و انتقادي عنوان كرد و به تبيين و تشريح آن پرداخت.

تقويت بنيه آموزشي به ويژه دانش افزايي، مهارت محوري و تربيت محوري از اصول كارآمدي است

وي در ادامه به رازهاي موفقيت در ارزيابي هاي انجام شده در ماموريت هاي نيروي انتظامي اشاره و خاطر نشان كرد: توكل به خدا، اخلاص در گفتار، كردار و عمل ، تقويت مباني ديني و ارزشي، روحيه مردم داري و مدارا كردن و تفاهم و هم كاري، اجراي دقيق سياست ها و تدابير فرمانده ناجا، تعاملات درون سازماني و برون سازماني ، اصل جوان گرايي به جهت پيشرفت و ارتقاء كاركنان ، تقويت بنيه آموزشي كاركنان در تمامي حوزه ها به ويژه دانش افزايي و مهارت محوري و تربيت محوري، خلاقيت، نوآوري و پيشرفت، سرعت عمل و دقت، صيانت از كاركنان و سلامت اداري از ويژگي هاي مديران و فرماندهان كارآمد در ناجاست.

سرهنگ ايرانمنش در پايان به برخي موضوعات در توجه و مراقبت از محيط خانواده، و اصل پيشگيري و حفظ و سالم سازي كاركنان نيز اشاره کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *