توسعه برنامه هاي مسجد محور و محله محور براي نجات معتادان ضروري است

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر اين كه مشاركت همگاني بايستي در مبارزه با اعتياد به موادمخدر اتفاق بيفتد تاكيدكرد: توسعه برنامه ها و فعاليت هاي مسجدمحور و محله محور براي نجات معتادان و كم كردن تقاضا در اين حوزه، ضروري است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، رئيس جديد شوراي سياستگذاري مبارزه با موادمخدر استان سمنان به اتفاق دو تن از معاونان خود در ستاد فرماندهي انتظامي حضور يافت و با سردار “روح الامين قاسمي” در فضاي سرشار از روح تعامل و صميميت ديدار و گفت و گو كرد.

سردار قاسمي در اين ديدار با تبريك انتصاب “محمدحسين همتي”، به جايگاه مهم و تاثيرگذار شوراي سياستگذاري در هماهنگ كردن دستگاه هاي مختلف براي مبارزه اي همه جانبه با اعتياد به موادمخدر اشاره و تصريح كرد: حضور بالاترين مقام اجرائي كشور در راس شورا، نشان از اهميت ماموريت ها و وظايف آن دارد.

اين مسئول انتظامي اظهارداشت: امروزه تهيه، توليد و توزيع موادمخدر در سطح كشور، جرمي ساده و معمولي به شمار نمي رود بلكه به شكلي سازمان يافته است و مافياي بين الملل پشت آن وجود دارد.

رئيس كميته مقابله شوراي سياستگذاري مبارزه با موادمخدر استان با بيان اين كه مشاركت همگاني بايستي در مبارزه با اعتياد به موادمخدر اتفاق بيفتد تاكيدكرد: توسعه برنامه ها و فعاليت هاي مسجدمحور و محله محور براي نجات معتادان و كم كردن تقاضا در اين حوزه، ضروري است.وي بر بهره مندي از اهرم هاي تشويقي نيز در اين حوزه تاكيد و خاطرنشان كرد: بايد با برنامه هاي متنوع، تقاضا براي موادمخدر را به كمترين حد ممكن كاهش بدهيم.

افزايش شناخت عمومي به موادمخدر و عواقب و پيامدهاي ويرانگر آن همچنين پيچيدگي هاي خاص در امر مبارزه با اين بلاي خانمان سوز با توجه به تنوع مواد و گرايش از سنتي به صنعتي از ديگر نكات مهمي بود كه سردار قاسمي به آن اشاره كرد.

رئيس جديد شوراي سياستگذاري مبارزه با موادمخدر استان سمنان، خاكريز اول در مبارزه با موادمخدر را نيروي انتظامي دانست و از تلاش، خدمات و اقدامات مستمر و گوناگون پليس در اين راستا قدرداني كرد.

همتي، حساس ترين كميته شورا را كميته مقابله به رياست فرمانده انتظامي استان عنوان كرد و گفت: كار فرهنگي و نتايج آن، مدت دار است و در بسياري از موارد سال ها به طول مي انجامد اما در امر مقابله بايد به صورت لحظه اي برنامه ريزي و عمليات انجام شود.

وي، تعامل و همكاري پليس را بسيار مناسب خواند و براي برگزاري برنامه هاي مشترك اعلام آمادگي كرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *