برقراري امنيت و توسعه عدالت ؛ دو مولفه اصلي براي پيشرفت جامعه

فرمانده انتظامي استان در جمع مسئولان قضائي و انتظامي استان گفت : برقراري امنيت و توسعه عدالت دو مولفه اصلي براي تحقق سعادت و ترقي جامعه است

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ “مهدي انصاري” در جلسه کميته راهبري و نشست قضائي با حضور حجت‌الاسلام “غلامرضا مزارعي” رئيس کل دادگستري کهگيلويه و بويراحمد  ، برقراري امنيت و آرامش در جامعه را انگيزه اصلي پليس در کنار دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: امنيت، زيربناي توسعه کشور است و پيشرفت و ترقي در همه‌ حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در گرو برقراري امنيت پايدار است.

وي با بيان اين که با رويکرد جامعه محوري پليس در سال‌هاي اخير، چشم‌انداز اميدوار کننده‌اي در تعامل پليس و مردم ايجاد شده است، افزود: مردم، مهم‌ترين رکن توليد امنيت در جامعه هستند و تجربه نشان داده است هرگاه مردم در ماموريت پليس مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقيت در اين حوزه بوده‌ايم.

انصاري با تاکيد بر ارتقاء تعامل پليس و دستگاه‌هاي قضائي، ابراز داشت: هرچه سطح تعامل پليس و دستگاه قضائي بيشتر و مستحکم‌تر باشد، شرايط ارتکاب جرم براي مجرمان سخت‌تر خواهد بود و در اين راستا پيشگيري از وقوع جرم را يک اصل انکارناپذير در ماموريت‌هاي پليس و دستگاه قضائي عنوان کرد.

سرهنگ انصاري ؛ ايجاد امنيت و آرامش در جامعه را هدف مشترک بين پليس و دستگاه قضائي دانست و اظهار داشت: ملاک پليس در اجراي ماموريت‌ها، قانون است و با هرگونه ناهنجاري و آشفتگي‌هاي اجتماعي برابر قانون برخورد و پرونده ها را جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي ارجاع مي کند.

فرمانده انتظامي کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه نتيجه اين يکدلي و هماهنگي و صميميت موجود در بين دستگاه‌هاي استان امنيت پايداري است که حاصل شده است، تصريح کرد: در مقابله با مجرمان و هنجارشکنان پليس به پشتيباني دستگاه قضائي دلگرم بوده و همچنين دستگاه قضا با تکميل سريع پرونده‌ها و صدور به موقع احکام موجب برخورد سريع و به موقع با مجرمان مي شود.

پليس ؛ بازوي توانمند دستگاه قضائي

در ادامه اين ديدار حجت‌الاسلام “غلامرضا مزارعي” رئيس کل دادگستري کهگيلويه و بويراحمد  با اشاره به لزوم هماهنگي و تعاملات پليس و دستگاه قضائي ،گفت: مردم به پليس و دستگاه قضا اميدوارند و در واقع ، اقتدار نظام اسلامي در قدرت و قوت قوه قضائيه و نيرو‌هاي انتظامي و نظامي و دستگاه امنيتي متجلي است.

اين مقام قضائي خدمت در نظام مقدس اسلامي را يک نعمت بزرگ دانست و اذعان داشت: مجموعه قضائي از هرگونه اقدامي که در چارچوب شرع و قانون و در جهت منافع عمومي و رفع مشکلات مردم انجام شود، قاطعانه حمايت کرده و همچنين مردم از پليس انتظار دارند که با حضور در صحنه‌هاي مختلف، ناهنجاري‌ها را به هنجار تبديل کرده و از وقوع جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي پيشگيري کند.

حجت الاسلام مزارعي با بيان اينکه پليس و دستگاه قضائي عضو يک خانواده هستند ،گفت: مهمترين ويژگي پليس در کشور ما عمل به شرع و قانون است و اين التزام بايد در رفتارهاي فردي و اجتماعي نيز به خوبي متجلي باشد.

مزارعي در ادامه افزود: ما به اقتدار پليس افتخار مي‌کنيم و از آنجا که نيروي انتظامي به عنوان ضابط خاص دستگاه قضائي عمل مي‌کند، خواستار پليسي مقتدر و قانونمند هستيم.

مزارعي بيان داشت: خدمات پليس علاوه بر اينکه در منظر خداوند متعال داراي پاداشي عظيم خواهد بود در نزد مردم نيز قابل احترام و شايسته ستايش است.

رئيس کل دادگستري کهگيلويه و بويراحمد در پايان ضمن تقدير از خدمات و زحمات مجموعه فرماندهي انتظامي استان کهگيلويه و بويراحمد و تاکيد بر حمايت قاطعانه از پليس استان ، امنيت را مقوله اي مهم و اساسي در زندگي مردم برشمرد و گفت: ايجاد امنيت وظيفه اي همگاني است و هر فرد و سازماني بايد در اين زمينه تلاش کند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *