برقراری امنیت و توسعه عدالت ؛ دو مولفه اصلی برای پیشرفت جامعه

فرمانده انتظامی استان در جمع مسئولان قضائی و انتظامی استان گفت : برقراری امنیت و توسعه عدالت دو مولفه اصلی برای تحقق سعادت و ترقی جامعه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “مهدی انصاری” در جلسه کمیته راهبری و نشست قضائی با حضور حجت‌الاسلام “غلامرضا مزارعی” رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  ، برقراری امنیت و آرامش در جامعه را انگیزه اصلی پلیس در کنار دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: امنیت، زیربنای توسعه کشور است و پیشرفت و ترقی در همه‌ حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گرو برقراری امنیت پایدار است.

وی با بیان این که با رویکرد جامعه محوری پلیس در سال‌های اخیر، چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای در تعامل پلیس و مردم ایجاد شده است، افزود: مردم، مهم‌ترین رکن تولید امنیت در جامعه هستند و تجربه نشان داده است هرگاه مردم در ماموریت پلیس مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقیت در این حوزه بوده‌ایم.

انصاری با تاکید بر ارتقاء تعامل پلیس و دستگاه‌های قضائی، ابراز داشت: هرچه سطح تعامل پلیس و دستگاه قضائی بیشتر و مستحکم‌تر باشد، شرایط ارتکاب جرم برای مجرمان سخت‌تر خواهد بود و در این راستا پیشگیری از وقوع جرم را یک اصل انکارناپذیر در ماموریت‌های پلیس و دستگاه قضائی عنوان کرد.

سرهنگ انصاری ؛ ایجاد امنیت و آرامش در جامعه را هدف مشترک بین پلیس و دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: ملاک پلیس در اجرای ماموریت‌ها، قانون است و با هرگونه ناهنجاری و آشفتگی‌های اجتماعی برابر قانون برخورد و پرونده ها را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع می کند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتیجه این یکدلی و هماهنگی و صمیمیت موجود در بین دستگاه‌های استان امنیت پایداری است که حاصل شده است، تصریح کرد: در مقابله با مجرمان و هنجارشکنان پلیس به پشتیبانی دستگاه قضائی دلگرم بوده و همچنین دستگاه قضا با تکمیل سریع پرونده‌ها و صدور به موقع احکام موجب برخورد سریع و به موقع با مجرمان می شود.

پلیس ؛ بازوی توانمند دستگاه قضائی

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام “غلامرضا مزارعی” رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به لزوم هماهنگی و تعاملات پلیس و دستگاه قضائی ،گفت: مردم به پلیس و دستگاه قضا امیدوارند و در واقع ، اقتدار نظام اسلامی در قدرت و قوت قوه قضائیه و نیرو‌های انتظامی و نظامی و دستگاه امنیتی متجلی است.

این مقام قضائی خدمت در نظام مقدس اسلامی را یک نعمت بزرگ دانست و اذعان داشت: مجموعه قضائی از هرگونه اقدامی که در چارچوب شرع و قانون و در جهت منافع عمومی و رفع مشکلات مردم انجام شود، قاطعانه حمایت کرده و همچنین مردم از پلیس انتظار دارند که با حضور در صحنه‌های مختلف، ناهنجاری‌ها را به هنجار تبدیل کرده و از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضائی عضو یک خانواده هستند ،گفت: مهمترین ویژگی پلیس در کشور ما عمل به شرع و قانون است و این التزام باید در رفتارهای فردی و اجتماعی نیز به خوبی متجلی باشد.

مزارعی در ادامه افزود: ما به اقتدار پلیس افتخار می‌کنیم و از آنجا که نیروی انتظامی به عنوان ضابط خاص دستگاه قضائی عمل می‌کند، خواستار پلیسی مقتدر و قانونمند هستیم.

مزارعی بیان داشت: خدمات پلیس علاوه بر اینکه در منظر خداوند متعال دارای پاداشی عظیم خواهد بود در نزد مردم نیز قابل احترام و شایسته ستایش است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات مجموعه فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد و تاکید بر حمایت قاطعانه از پلیس استان ، امنیت را مقوله ای مهم و اساسی در زندگی مردم برشمرد و گفت: ایجاد امنیت وظیفه ای همگانی است و هر فرد و سازمانی باید در این زمینه تلاش کند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *