کشف ۱۲۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در پنج ماهه نخست سال ۹۵ خبر داد و گفت: ارزش ریالی محموله های قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار “منوچهر امان اللهی” اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سهم عظیمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داده است و نیروی انتظامی به مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به واسطه ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از مبادی مهم ورود کالای قاچاق به کشور است، افزود: در شرایطی که بسیاری از جوانان استان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، ورود بی رویه کالای قاچاق آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد استان وارد کرده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متاسفانه آمار بالای بیکاری و ریسک پایین انجام معاملات کالای قاچاق موجب شده است بخشی از جوانان جویای کار استان به این سمت کشیده شوند و عواقب این عمل مجرمانه را بپذیرند.

سردار امان اللهی عنوان کرد: تلفن همراه، لوازم خانگی، البسه، اقلام خوراکی و لوازم آرایشی بیشترین سهم کالای قاچاق ورودی به استان کرمانشاه را تشکیل می دهند که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و اقتصاد کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۴، ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه کشف شد، افزود: در پنج ماهه نخست سال ۹۵، کشفیات کالای قاچاق به ۱۲۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

سردار امان اللهی در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی، فرصت ارتکاب اعمال مجرمانه را از خود و دیگران سلب کنند و در دام قاچاقچیان سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند، چراکه نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری این افراد عزمی جدی و راسخ دارد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *