بانک ملت در سال۹۴، سال درخشانی را سپری کرده است

مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد که آمار و ارقام عملکردی نشان می دهد که این بانک در سال گذشته، سال بسیار درخشانی را سپری کرده است.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی رستگار در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این بانک که با حضور بیش از ۸۷ درصد سهامداران و با دستور کار انتخاب عضو پنجم هیات مدیره برگزار شد، با اشاره به کاهش حدود ۱۰ درصدی مطالبات معوق بانک ملت در سال ۹۴ اظهار داشت: بانک ملت در سال گذشته باوجود رشد مطلوب مصارف، معوقات خود را نیز کاهش داده که این موضوع نشان دهنده رعایت کامل بهداشت اعتباری در این بانک است.
وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت روزی نیست که به فکر افزایش ثروت سهامداران نباشد، خاطرنشان کرد: این بانک به طور کامل تابع سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی است و انضباط مالی را در اولویت کارهای خود قرار داده است.
رستگار با بیان این نکته که بانک ملت هیچ گاه در پی رقابت کاذب برای جذب منابع نبوده است، تاکید کرد: این بانک در تمامی اقدامات خود، سهامداران را مدنظر داشته و در پی افزایش سطح رضایت آنان بوده و در همین راستا، همواره بیشترین سود را در  بین بانک های همطراز، به سهامداران اعطا کرده است.
مدیرعامل بانک ملت در عین حال اعلام کرد که گزارش مفصل عملکرد درخشان این بانک را در سال گذشته، در مجمع عمومی عادی سالیانه، ارائه خواهد داد.
محمد بیگدلی، رییس هیات مدیره بانک ملت نیز در سخنانی با ارائه گزارش مختصری از وضعیت سهام این بانک گفت: بانک ملت بزرگ ترین بانک خصوصی کشور است که با اقدامات و فعالیت های خود، در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان این نکته که بازده سهام بانک ملت در پایان سال گذشته نسبت به نخستین روز کشف قیمت در بازار بورس، ۳۸۵ درصد رشد داشته است که این رقم در مقایسه با اکثر بانک ها و به ویژه بانک های اصل چهل و چهاری، بی نظیر است.
بیگدلی با اشاره به پیش بینی ۵۰۱ ریال سود به ازای هر سهم بانک ملت برای سال مالی جاری، ادامه داد: این رقم در مقایسه با سود ۴۷۵ ریالی سال ۹۴ حدود ۵ درصد رشد را نشان می دهد.
وی نسبتp/e بانک ملت را در جایگاه دوم کمترین نسبت در بین بانک های بورس دانست و گفت: این امر ارزندگی و بازدهی بالای سهام این بانک را نشان می دهد.
رییس هیات مدیره بانک ملت درصد شناوری سهام این بانک را در پایان آذرماه سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد است که نشاندهنده اقبال سرمایه گذاران به سهام بانک ملت است.
بیگدلی اضافه کرد:  نماد بانک ملت در ۱۲ ماهه منتهی به ۱۵ فروردین ماه سال جاری، با ۲۲۹ روز معاملاتی، رتبه سوم بانک های بورسی را در این زمینه به خود اختصاص داده است ضمن این که ارزش بازار بانک ملت در این تاریخ ۱۰۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است و بانک ملت از این لحاظ رتبه نخست را در بین بانک های بورس در اختیار دارد.
وی همچنین به افزایش ۱.۶ درصدی سهم بانک ملت از منابع نظام بانکی در شرایط سخت اقتصادی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود رشد ۱۶ درصدی مصارف، مطالبات این بانک نیز حدود ۱۰ درصد کاهش یافته که نشان دهنده انضباط خوب مالی حاکم بر بانک ملت است.
بیگدلی در عین حال از سهامداران عمده بابت حمایت های همیشگی خود از مدیران بانک ملت برای اجرای برنامه های توسعه ای قدردانی کرد.
دکتر موحدنژاد، نماینده دولت و سهام عدالت هم با بیان این نکته که آمار عملکرد بانک ملت در سال گذشته، نویددهنده سالی بسیار خوب برای این بانک در سال جاری است، تاکید کرد: این بانک در سال گذشته عملکرد خوب و درخشانی داشته است.
وی با بیان این نکته که وزارت اقتصاد به عنوان سهامدار عمده عملکرد بانک های بورسی را به صورت مستمر رصد می کند، تاکید کرد: بانک ملت از جمله بانک هایی است که همیشه در رعایت ضوابط و دستورالعمل های بانک مرکزی پیشگام بوده است.
نماینده دولت و سهام عدالت پیش بینی کرد که بانک ملت با توجه به مناسبات بین المللی خوب و فعالیت موثر در عرصه بین المللی، شکوفایی بسیار خوبی در سال جاری خواهد داشت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *