رویکرد مدیریت هزینه باید سرلوحه کار بنگاه های اقتصادی قرار گیرد

مدیریت هزینه به عنوان یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی بایستی سرلوحه کار همه بنگاه های اقتصادی بالاخص نظام پولی و مالی کشور قرار گیرد. این امر در سند اقتصاد مقاومتی به کرات مورد تاکید قرار گرفته است و در واقع یکی از ارکان آن می باشد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین در مراسم معارفه مدیر کل جدید استان البرز و در جمع مدیران و روسای شعب این استان ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی می بایستی در تک تک افراد جامعه، در سطح بنگاه ها و سازمان و نهایتاً در سطح حاکمیتی کشور به یک باور ملی برسد و در واقع نهادینه شود و این زمانی تحقق می یابد که همه ما به عنوان یک اصل مهم در زندگی شخصی و سازمانی آن را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه مدیریت هزینه به معنای هزینه نکردن نیست خاطرنشان کرد: چرخ های اقتصادی بایستی بچرخد و این نیازمند هزینه است اما این هزینه ها باید مدیریت شود و مدیریت هزینه ها به معنای هوشمند کردن هزینه و رعایت اصل فایده و اثر بخش بودن آن است.
دکتر نتاج در ادامه سخنان خود پویایی سازمان ها را یک اصل مهم برای جاودانگی و ماندگاری خواند و افزود: سازمان ها برای جاودانگی باید به پویایی خود توجه داشته باشند و در واقع راز ماندگاری و جاودانگی در پویایی است که قطعاً پویایی سازمان هم اصول و قواعد خود را دارد که از آن جمله این است که سازمان بایستی یادگیرنده باشد، قانع شدن به دانسته ها کافی نیست و ما نبایستی به آن چه که می دانیم اکتفا کنیم. و به دانش کنونی خود قناعت نماییم که این خود باعث عقب ماندگی خواهد شد. لذا فراگیری علوم و به روز بودن اطلاعات و دانستنی های ما یک ضرورت مهم در جهت پویایی سازمان است.
عضو هیات مدیر بانک قوامین یکپارچگی و هدفمندی را یکی دیگر از ضرورت های سازمان جهت پویایی و جاودانگی خواند و یادآور شد: منافع فردی می بایستی همراه با منافع سازمان و منافع جمعی باشد و باید تلاش کنیم که از هدر رفت ها جلوگیری کنیم. مسلماً این هدر رفتن ها مشمول همه چیز می شود و همه در هر رده سازمانی باید تلاش کنیم همراه منافع فردی و جمعی بسترساز مدیریت جهادی باشیم.
دکتر نتاج در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی عالمانه و هدفمند برای پویایی و جاودانگی سازمان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی شرط لازم است ولی شرط کافی نیست، شرط کافی اجرایی شدن برنامه هاست که وظیفه همه ما در تمامی لایه های سازمان است که برنامه ها را بر اساس زمان بندی پیش بینی شده اجرایی نماییم.
مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به این که تفکر بسیجی در کشورما یک تجربه بسیار موفق بوده است که توانسته بسیاری از مشکلات و بحران ها را از کشور دور کند تصریح کرد: منظور از بسیج صرفاً ابعاد نظامی آن نیست بسیج یک تفکر است که خروجی آن می شود مدیریت جهادی. شدیدترین بحران ها و محدودیت ها در کشور ما وجود داشته و دارد اما بسیج به آنها فائق آمده و نشدن ها را به شدن ها تبدیل کرده است. این تفکر یک سرمایه تاریخی است که به کارگیری آن گره گشای بسیاری از مشکلات و محدودیت ها است.

دکتر نتاج به سند تحول بانک قوامین که عملیات اجرایی آن آغاز شده است اشاره کرد و گفت: امروز قوامین با رویکردی عالمانه نقشه راه خود را ترسیم و در دستور کار قرار داده است و نگاهی گسترده به ابعاد مختلف و ناظر بر سازمان دارد. یکی از برنامه های این سند جغرافیای اقتصادی است که تاکید دارد در اولویت اول منابع جذب شده در استان می بایستی در همان استان به کار گیری شود، که این امر مهم نه تنها در بانک ما بلکه به عنوان یک رویکرد راهبردی می بایستی در نظام بانکی کشور مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
بر پایه همین گزارش سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و قدردانی از سید موسوی مدیریت اسبق البرز در طول تصدی مدیریت بانک در استان خاطرنشان کرد: آحاد جامعه بانک قوامین را در قالب نیروی انتظامی می شناسند لذا کارکنان بانک قوامین باید تلاش کنند تا راهکار مناسب را جهت خدمت رسانی مطلوب تر و هم چنین اعتلای رفتاری مناسب را سرلوحه کار خود قرار دهند.
فرمانده انتظامی استان البرز با تقدیر از تلاش های بانک قوامین در خدمت رسانی به کارکنان ناجا اظهار امیدواری کرد که این خدمات شتاب بیشتری به خود گیرد.
بر پایه همین گزارش دکتر نتاج با تقدیر و قدردانی از سید محمد موسوی، فرهاد خادم الحسینی را به سمت مدیر کل جدید بانک قوامین در استان البرز منصوب کرد.
شایان ذکر است پیش از این سید محمد موسوی به سمت مدیریت شرق تهران بزرگ منصوب شده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *