رصد جاده های البرز با ۷۰ تیم گشت پلیس راه همزمان با اوج سفرهای تابستانی

رئیس پلیس راه استان گفت : ۷۰ تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را در اوج سفرها به ویژه سفرهای پایانی تابستان رصد می کنند و برای کاهش حوادث رانندگی ، می طلبد تا مردم همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “رضا اکبری” با بیان اینکه درماه جاری سه فقره تصادف منجربه فوت در راه های استان البرز رخ داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۶ فقره تصادف فوتی ، ۵۰ درصد کاهش یافته ، اظهار داشت: درماه جاری ۶ فقره تصادف منجربه جرح درراه های استان البرز به وقوع پیوسته که این رقم درسال گذشته ۱۷ فقره بوده که ۶۵ درصد کاهش یافته است .

وی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته افزود:دراین مدت نیز پنج نفر از هموطنان براثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

اکبری بیان داشت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ازسوی مردم به خصوص ازسوی رانندگان و تعامل و همکاری دستگاه های ترافیکی با پلیس از عوامل کاهش حوادث رانندگی دراین مدت بوده است .

وی ضمن اشاره به اینکه در روزهای باقیمانده از فصل تابستان شاهد  اوج ترافیک و افزایش سفر درراه های استان البرز خواهیم بود  از رانندگان درخواست کرد : درهنگام سفر با برنامه ریزی مناسب ، بازدید فنی ازخودرو و اطمینان ازسلامت آن و پرهیز ازعجله وشتاب توام با رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی سفری همراه با خاطرات خوش برای خود به جا  گذارند ./

سرهنگ اکبری یادآور شد : باتوجه به تعطیلی عید سعید قربان قطعا بارسفر سنگینی را به ویژه درمحور های شمالی کشور خواهیم داشت که می طلبد توزیع سفر ازسوی مردم به خوبی مدیریت شود.

رئیس پلیس راه البرز بیان داشت : طرح نظارتی ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر با جدیت کامل ازسوی ماموران پلیس راه البرز ادامه دارد و مسافران نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف ازسوی راننده مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ اکبری افزود: پایگاه های ثابت و سیار پلیس در قالب اجرای این طرح، با کمک بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را دراوج سفرها رصد می کنند و همچنین به منظور کنترل بیشتر ترافیک و پیشگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران در جاده های استان، با سایر نهادهای امدادی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه رانندگان قبل ازشروع سفر ازوضعیت راه ها مطلع شوند تا درصورت ترافیک سنگین بتوانند ازمحورهای جایگزین استفاده کنند اذعان داشت:  هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان البرز به ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند ، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

گفتنی است ، ۱۸ درصد ترافیک جاده های کشور مربوط به راه های استان البرز است و در زمان تعطیلی ها بر میزان ترافیک در این استان افزوده می شود.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *