بانک صنعت و معدن هم در داخل کشور و هم در ارتباط با موسسات مالی بین المللی یک بانک پیشرو است

طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت : بانک صنعت و معدن یک بانک پیشرو در داخل کشور و هم در ارتباط با موسسات مالی بین المللی است و امروز نیز اولین مجمع عمومی سالیانه بانکهای دولتی توسط این بانک برگزار میشود که جای تقدیر و تشکر دارد .
به گزارش سادس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن،وی که در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که با حضور نعمت زاده ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت، پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ، قضاوی معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و فیاض معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزار گردید سخن می گفت افزود: از بانک صنعت و معدن به خاطر عملکردش هم در دوران تحریم و هم پس ازآن تشکر می کنم، مجموعه اقدامات بانک صنعت و معدن ارزشمند و دقیق بوده است ، این بانک توانست با سرعت و دقت لازم از منابع صندوق توسعه ملی و دیگر منابعی که می توانست ازآن ها استفاده کند برای تامین مالی طرح های صنعت کشور بهره ببرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که تحریم اعمال شده در مورد اقتصاد کشورمان وسیع ترین تحریم در طول تاریخ بوده بیان داشت: اگر مدیریت درست انجام نمی گرفت کشورمان نمی توانست شرایط ایجاد شده را به راحتی پشت سر بگذارد.
وی در خصوص ثمرات مدیریت صحیح اقتصادی در دوران تحریم گفت: علیرغم این که ما در کشور تحریم داشتیم و بهای نفت نیز به شدت کاهش پیدا کرده بود ، در این سه سال شاهد کاهش نرخ تورم و به حرکت درآمدن چرخ تولید درکشور بودیم.
طیب نیا تصریح کرد: کشور ما نیاز به بانک هایی نظیر بانک صنعت و معدن دارد تا بتواند در عرصه توسعه روابط اقتصادی کشورمان با نظام بین المللی فعال و کارگشا باشد.
نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در مجمع عمومی سالیانه این بانک با بیان اینکه اکثر صاحبان صنایع تمایل به دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن دارند تاکید کرد : انتظار کارآفرینان از بانک صنعت و معدن زیاد است و خوشبختانه این بانک توانسته است فراتر از سرمایه خود در تامین مالی و اعطای تسهیلات به بنگاههای نقش مهم و اساسی را ایفا نماید .
نعمت زاده تصریح کرد : علت تمایل صنعتگران و کارآفرینان به بانک صنعت و معدن برخورد منطقی و تخصصی این بانک با تولید کنندگان است زیرا نگاه تخصصی و کارشناسانه بدنه اجرایی بانک اغلب به صورت یک مشاور در کنار تولید کنندگان است .
پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در جلسه مجمع عمومی بانک صنعت و معدن گفت : این بانک یک بانک توسعه ای و موثر است.
وی گفت: از ۶٠ هزار مگاوات برق کشور تولید حدود ۶ هزار مگاوات را بانک صنعت و معدن تامین مالی کرده و این موضوع از اهمیت زیادی برخورداراست.
پورمحمدی با تاکید بر این که بانک صنعت و معدن یک نهاد مالی منضبط است تصریح کرد: این بانک در حوزه فولاد بیش از ٢ میلیارد دلار، در حوزه سیمان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال و در حوزه طرح های پتروشیمی ٢ میلیارد یورو تامین مالی کرده است.
وی تصریح کرد : چیزی که بانک صنعت و معدن را متمایز می سازد قدرت انعطاف عقلایی برای پاسخگویی به نیازهای روز است.
وی از جایگاهی که این بانک برای صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته است، ورود به زمینه هایی نظیر تامین مالی آب شیرین کن ها، استارت آپ ها و تعاملات فعال بین المللی به عنوان نمونه هایی از قدرت انعطاف عقلایی بانک صنعت و معدن یاد کرد.
علی اشرف افخمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این جلسه ضمن بیان این که سهم بانک صنعت و معدن در سال ٩۴ از کل سپرده های بانک های تخصصی حدود ۴/٧ درصد و از کل بانک های تجاری دولتی/ تخصصی ٧/٢ درصد بودگفت : این درحالی است که سهم این بانک از تسهیلات اعطایی در میان بانک های تخصصی ١٧ درصد و در میان بانک های تجاری دولتی/تخصصی ١٠ در صد بوده است.
افخمی سرمایه بانک صنعت و معدن را درسال ١٣٨۶ حدود ٢٠ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال و در پایان سال ٩۴ حدود ٢۶ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود سرمایه این بانک در حال حاضر حدود ۴٠ هزار میلیارد ریال است که این افزایش از محل تجدید ارزیابی سهام و دارایی به تصویب مجمع رسیده و ثبت شده است.
وی دامنه فعالیت های بانک را شامل طرح های صنعتی و معدنی، زیربنایی، دانش بنیان ، کارآفرینانه و صنایع کوچک و متوسط برشمرد که این طرح ها در سال های اخیر در نقاط مختلف کشور به اجرا درآمده و یا به بهره برداری رسیده اند.
عسکری عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن در این جلسه گفت: میزان مصوبات بانک در سال ٩۴ حدود ١٩٠ هزار میلیارد ریال برای حدود ٣ هزار طرح صنعتی و تسهیلات پرداختی حدود ٨٢ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی در خصوص حمایت بانک صنعت و معدن از صنایع کوچک و متوسط بیان داشت: در سال ٩۴ برای تعداد یکهزار و ١٨٠ طرح یاد شده مبلغ ٢١ هزار میلیارد ریال توسط این بانک تامین مالی شده است.
به گفته عسکری در سال ١٣٩۴ تعداد ١٢٠ طرح صنعتی با بهره مندی از ١٢هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
عباس معمار نژاد عضو دیگر هیات مدیره بانک در جلسه مجمع عمومی بانک صنعت و معدن به تشریح فعالیت های این بانک برای انتخاب سیستم بانکداری متمرکز(Core Banking) پرداخت و گفت : یکی از الزامات بانکداری مدرن داشتن سیستم یکپارچه و متمرکز بانکداری است.
پاک طینت ، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن در جلسه یاد شده در مورد تعامل این بانک با صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: در سال ٩۴ صندوق توسعه ملی معادل ۴ هزار میلیارد ریال سپرده گذاری ریالی ، دو فقره سپرده گذاری ارزی به ترتیب معادل ۵٠٠ میلیون دلار و ١٠٠ میلیون دلار در این بانک داشته است.
وی در ادامه گفت: بانک صنعت و معدن از دی ماه سال ١٣٩٢ تاکنون با تشکیل و پیگیری کمیته مدیریت دارایی و بدهی Alcoو رعایت انضباط مالی هیچگونه اضافه برداشتی از حساب جاری نزد بانک مرکزی نداشته است.
وی تصریح کرد: طی سال ٩۴ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمدید خطوط اعتباری قبلی معادل ٨ هزار و ٧۵٠ میلیارد ریال و اعطای خط اعتباری جدید در اسفندماه ٩۴ مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال به منظور حمایت بانک صنعت و معدن از صنایع کوچک و متوسط اقدام کرده است که بیانگر اراده بانک مرکزی در حمایت از رونق تولید است و جای تشکر دارد.
پاک طینت انعقاد اولین قرارداد تامین مالی پسا تحریم با اگزیم بانک هند ، گشایش اعتبار اسنادی در نخستین روز اجرایی شدن برجام و برقراری روابط کارگزاری با ٣٨ بانک خارجی از ١٨ کشور را از اقدامات بانک صنعت و معدن در دوران پسابرجام تا پایان سال ٩۴ برشمرد.
عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن در ادامه در خصوص مسئولیت اجتماعی این بانک به تخصیص تسهیلات ٩٠ میلیون یورویی و یکهزار و ٨٠٠ میلیارد ریالی (سندیکایی) برای احداث پروژه مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب ایران( پروفسور سمیعی ) ، حمایت مالی از احداث ۵ مرکز انتقال خون در مناطق مختلف تهران و احداث مدرسه توسط این بانک در نقاط محروم کشور اشاره کرد.
در ادامه این جلسه مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تشریح چالش های موجود وبرنامه های آتی این بانک پرداخته و از تداوم گسترش روابط کارگزاری و تعاملات مالی با موسسات پولی و مالی بین المللی ، توسعه فعالیت بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH)و اقدام برای افزایش سرمایه آن،جذب منابع ارزی و خطوط اعتباری از بانک ها و موسسات بین المللی ، توسعه برنامه های تامین مالی و بانکداری صنایع کوچک و متوسط به عنوان بخشی از برنامه های آتی این بانک یاد کرد.
گفتنی است پس از ارائه گزارش از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین ارائه دیدگاه ها و نظرات اعضای مجمع عمومی بانک صنعت و معدن ، صورت های مالی این بانک برای سال منتهی به پایان اسفند ٩۴ مورد تصویب قرار گرفت و از تلاش و کوشش مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره و کارکنان بانک صنعت و معدن قدردانی شد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *