20 هزار نسخه خطي در حوزه نظم و امنيت کرمان جمع آوري شده است

فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به جمع آوري 20 هزار نسخه خطي مرتبط با حوزه نظم و امنيت استان كرمان، گفت: در نمايشگاه يك هفته اي ميزبان عموم مردم خواهيم بود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “رضا بني اسدي” در نخستين روز از جشنواره و نمايشگاه اسناد و آثار حوزه نظم و امنيت استان كرمان گفت: ما بر گذشته خود به ويژه تاريخ امنيت ايران و كرمان مي باليم.

وي افزود: دولت هاي غربي همواره به دنبال مصادره  آثار تمدن بزرگ ايران هستند و اين دولت ها علاوه بر مصادره  اسناد به دنبال مصادره  دانش موجود در اين اسناد هستند.

فرمانده انتظامي استان بيان داشت: در قرآن كريم و احاديث تاكيد فراواني بر توجه به تاريخ و سرگذشت انسان ها شده است و ما بايد سعي كنيم تا درس هاي نهفته در گذشته را بياموزيم و براي آينده چراغ راه كنيم.

وي برپايي جشنواره و نمايشگاه اسناد و آثار حوزه  نظم و امنيت استان كرمان را در همين راستا دانست و گفت: با حفظ اسناد حوزه  نظم و امنيت به دنبال تقويت دانايي محوري، خود باوري، مديريت دانش، استفاده از تجربيات گذشته و تبيين نقش تاريخ در كمك به تحقق مثلث اقتصادي كرمان هستيم.

سردار بني اسدي ضمن اشاره به اين مسئله كه 20 هزار نسخه  خطي مرتبط با نظم و امنيت استان كرمان را دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي كرمان جمع آوري كرده ايم، افزود: در نمايشگاهي يك هفته اي كه در مجتمع انديشه بر پا شده است، ميزبان عموم خواهيم بود.

وي با مخاطب قرار دادن استاندار كرمان، اظهار داشت: بايد فضايي براي ايجاد موزه اي دائمي در راستاي ارائه دستاوردهاي تاريخي حوزه  نظم و امنيت اختصاص يابد.

سردار بني اسدي در پايان توجه به اقدامات فرهنگي در نيروي انتظامي را گامي نوين ذكر كرد و گفت: از رسانه ها مي خواهيم تا اقدامات فرهنگي همچون وقف در حوزه امنيت و كمك به ايجاد موزه اسناد و آثار تاريخي اين حوزه را بيشتر از پيش مد نظر قرار دهند.

سخنران ويژه اين مراسم معاون اجتماعي ناجا سردار دکتر “سعيد منتظرالمهدي” بود که مباحثي در خصوص سازمان پليس از 2 هزار سال قبل از زمان آريايي ها تا به امروز ارائه و در ادامه در خصوص امنيت اجتماعي وضرورت کار فرهنگي به اجمال سخنراني کرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *