28 عمليات رهايي گروگان و برخورد با گروهک تروريستي از سال 93 تاکنون/ يگان ويژه ماموريتي در خارج از مرزها ندارد/ آمادگي يگان ويژه در اربعين 95

فرمانده يگان هاي ويژه نيروي انتظامي از انجام 28 عمليات رهايي گروگان و برخورد با گروهک‌هاي تروريستي در کشور از سال 93 تا کنون خبرداد و گفت: به جز مورد کرمانشاه، يگان ويژه برخورد ديگري با داعش نداشته است.

به گزارش سادس به تقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسن کرمي” صبح امروز در جمع خبرنگاران از يگان ويژه ناجا به عنوان يکي از واحدهاي واکنش سريع نيروهاي مسلح نام برد واظهارداشت: اين يگان علاوه بر آمايش سرزميني مناسب، بکارگيري نيروهاي آموزش ديده، با تجربه و نيز تجهيزات مناسب آمادگي دارد با هر نوع تهديد مقابله و واکنش مناسب داشته باشد.

وي به توانمندي واحدهاي اين يگان اشاره کرد و افزود:امروز توانمندي و قابليت خود را با اتکاء و اتصال به فرهنگ دفاع مقدس تقويت مي کنيم.

سردار کرمي، حفظ و تامين امنيت در داخل کشور، مقابله با جريانات تروريستي ، مقابله با اغتشاشات و نيز عمليات هاي دفاع شهري و مردم ياري را از مأموريت هاي اصلي يگان ويژه ناجا نام برد.

اين مقام ارشد يگان ويژه ناجا به پنج عمليات برخورد با اشرار و گروهک‌هاي تروريستي توسط واحد نوپو يگان ويژه در سالجاري اشاره کرد و گفت: يک مورد از عمليات ها در سميرم اصفهان بود که فرد سابقه دار و داراي جرايم مختلف توسط واحد نوپو شناسايي و به هلاکت رسيد.

وي با بيان اينکه در عمليات ديگري، با يک شرور در فسا برخورد شد، ادامه داد: آخرين عمليات مربوط به واحد نوپو در استان کرمانشاه بود که سه نفر از اعضاي گروهک تروريستي داعش که مجهز به جليقه انفجاري و سلاح بودند توسط اين واحد به هلاکت رسيدند.

سردار کرمي از انجام 28 عمليات رهايي گروگان و برخورد با گروهک‌هاي تروريستي در کشورتوسط يگان ويژه از سال 93 تا کنون خبرداد و گفت: به جز مورد کرمانشاه، يگان ويژه برخورد ديگري با داعش نداشته است.

فرمانده يگان ويژه ناجا از واحد نوپو به عنوان بهترين يگان رهايي گروگان در خاورميانه و حتي سطح جهان نام برد و ادامه داد: در بسياري از عمليات‌هاي رهايي گروگان که در جهان رخ مي‌دهد شاهد اين هستيم که برخي از افراد عادي دچار آسيب شده يا به گروگان صدمه مي‌رسد اما در کشور ما از سال 93 تاکنون هيچ عملياتي نبوده که يگان ويژه در آن باشد و به گروگان يا افراد عادي نيز صدمه برسد ، در مواردي گروگانگير به هلاکت رسيده است.

وي با اعلام اينکه يگان ويژه هيچ ماموريتي در خارج از مرزها ندارد، تصريح کرد: در صورت تعامل با ديگر پليس‌ها در خارج از کشور، اين اقدام از طريق پليس اينترپل انجام مي‌شود.

سردار کرمي به آمادگي يگان ويژه ناجا در ايام اربعين اشاره کرد و گفت: عمليات‌هاي مردم ياري ، يکي از اقداماتي است که يگان ويژه برعهده دارد برهمين اساس ما واحد خود را در دو استان ايلام و خوزستان مستقر کرده ايم.

فرمانده يگان ويژه ناجا، تامين امنيت زائران در مرزها و نيز اقدامات مردم ياري را از وظايف اين يگان در ايام اربعين برشمرد و تصريح کرد: يگان ويژه در خاک کشور عراق عملياتي ندارد.

وي به اقدامات يگان ويژه ناجا در طرح سالم سازي دريا اشاره کرد و گفت:يگان ويژه 250 نفر را در سواحل گيلان و مازندران نجات دادند.

سردار کرمي درباره حضور ماموران يگان ويژه در ورزشگاه‌ها، گفت: يگان ويژه تنها در بازي‌هاي ليگ برتر و بين المللي در ورزشگاه‌ها حضور دارد اما تامين امنيت ديگر مسابقات بر عهده عوامل انتظامي است.

فرمانده يگان ويژه ناجا تصريح کرد: واحد ضد اغتشاش اين يگان به ورزشگاه‌ها نمي‌رود، ادامه داد: ماموران يگان ويژه داراي يونيفورم هاي خاص بوده و آموزش هاي لازم را در اين زمينه فرا گرفته اند البته به باشگاه ها پيشنهاد مي دهيم که خودشان انتظامات را بپذيرند و يگان ويژه تامين امنيت خارج از ورزشگاه را بر عهده بگيرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *