منابع مالی بانک قوامین کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره مبارزه با پولشویی بانک قوامین کشور از افزایش ۱۰ درصدی منابع مالی این بانک در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد حسن چمنی راد،در گفت وگو با اصحاب رسانه در شهرکرد اظهار کرد: منابع بانک قوامین به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: این بانک پنج درصد از مجموع منابع بانکی کشور را در اختیار دارد و در این زمینه جزو بانک های پیشرو به شمار می رود. چمنی راد در زمینه اقدامات بانک قوامین برای مبارزه با پولشویی اظهار کرد: چارچوب مبارزه با پولشویی در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی، تعیین شده و این بانک نیز در راستای این چارچوب ،نرم افزار مبارزه با پولشویی را طراحی کرده است.
وی همچنین راه اندازی سامانه شناسایی مشتریان، سامانه استعلام کد ملی از ثبت احوال و راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها را از دیگر اقدامات اداره مبارزه با پولشویی بانک قوامین برشمرد. چمنی راد ادامه داد: برای اجرای فاز دوم ابلاغ بانک مرکزی در زمینه سطح طبقه بندی مشتریان ، چارچوب هایی آماده و به بانک مرکزی تحویل شده که در انتظار تدوین قانون و مقررات جدید است. وی افزود: البته طبقه بندی مشتریان در این بانک بر اساس چارچوب هایی که در جلسات کانون بانک ها تعیین شده ،صورت گرفته و در حال اجراست. چمنی راد ، بانک قوامین را جزو پاک ترین بانک ها در زمینه وقوع جرم پولشویی خواند وگفت: با توجه به اینکه بخشی از سپرده گذاران بانک های قوامین کارکنان ناجا هستند و نیروی انتظامی نیز در زمینه مبارزه با پولشویی در حال همکاری با قوامین است؛با قاطعیت اعلام می شود عمل پولشویی در این بانک صورت نخواهد گرفت. وی افزود: برای تداوم این روند از کارکنان انتظار می رود در راستای اجرای سند تحول بانک به منظور ارائه خدمات نوین در بخش روابط عمومی، بازاریابی، انفورماتیک و منابع انسانی و انجام عملیات بانکی بدون ربا گام بردارند.
رییس اداره مبارزه با پولشویی بانک قوامین کشور برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیر شعب بانک قوامین چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *