انعقاد تفاهم نامه بانک توسعه صادرات و روسیه

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از انعقاد تفاهم نامه این بانک با بانک روسی در محل بانک مرکزی خبر داد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات،علی صالح آبادی،در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران افزود: قراردادی که امروز با یکی از بانک‌های روسی منعقد شد ترتیبات بانکی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس صادر کنندگان ایرانی می توانند از طریق گشایش اعتبار و بروات کار خود را از طریق سیستم بانکی رسمی دو کشور انجام دهند و کالای خود را صادر کنند.

صالح آبادی اظهارداشت: اگر وارد کنندگان ایرانی بخواهند کالایی را از روسیه به کشور وارد کنند با این ترتیبات بانکی که بین بانک توسعه صادرات و بانک روسی نهایی شده است می توانند اقدامات لازم را انجام دهند، ضمن اینکه صادر کننده ایرانی می تواند کالای خود را صادر کرده و وجوه آن را با ارز یورو دریافت کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: ارز یورو در سیستم بانکی به نرخ آزاد خریداری و ریال آن را شرکت ایرانی دریافت می کند و یا اگر بخواهد یورو دریافت کند این ارز را در هر نقطه دنیا می توانیم منتقل کنیم.
وی گفت: همچنین وارد کنندگان ایرانی نیز می توانند با این روش واردات خود را انجام دهند. ضمن اینکه در قالب ال سی و بروات این امر امکانپذیر است و وجوه را به ارز یورو دریافت و در اختیار صادرکننده روس قرار می دهیم و یا اینکه با ارز روبل هم می توانیم این مبادلات را انجام دهیم.

صالح آبادی گفت: ترتیبات بانکی که امروز به امضا رسیده ال سی (گشایش اعتبار) دیداری بوده و به صورت مدت دار نیست، اما طی قرارداد دیگری با بانک دیگر روسی این امکان فراهم شد که اگر خریداران علاقمند به خرید باشند می توانند از طریق خط اعتباری که در اختیار بانک روسی قرار می دهیم پول صادر کننده ایرانی را به صورت نقد پرداخت و در فواصل زمانی معین که تا دو سال می تواند باشد پولمان را از بانک روسی دریافت می کنیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات بیان داشت: این بانک روسی در ایران شعبه ندارد، اما بانک توسعه صادرات می تواند فعالیت ها را انجام دهد؛ علاوه بر این به شرکت های ایرانی که خواستار صادرات کالا به روسیه هستند اعلام می کنیم به میزان صادرات به روسیه می توانیم تسهیلات ارائه کنیم.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه روسیه یکی از کشورهای مورد نظر دولت برای گسترش روابط است بنابراین بانک توسعه صادرات بدون سقف تسهیلات ارائه خواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *