برخورد پلیس با رانندگان سرویس مدارس فاقد برچسب/ اعلام شرایط رانندگان صلاحیت دار سرویس

رئیس سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افرادی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند و مبادرت به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند، منع تردد خواهند شد و پلیس راهور با آنها برخورد می‌کند.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، “میثم مظفر” رئیس سازمان تاکسیرانی تهران در مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس، اظهار داشت: در امر ساماندهی سرویس مدرسه هدف این است که برچسب به خودرو و راننده‌ای اعطا کنیم که از پروسه تأیید صلاحیت گذر کرده باشد؛ افرادی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند و مبادرت به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند، منع تردد خواهند شد و پلیس راهور با آنها برخورد می‌کند.

مظفر با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس صلاحیت‌هایی باید داشته باشند، خاطرنشان کرد: راننده باید حداقل ۲۳ سال سن داشته و متأهل باشد.

این مقام مسئول گفت: همچنین عدم اعتیاد، عدم سوءسابقه، داشتن سلامت جسمانی و روانی و همچنین شرکت در دوره آموزشی ۵ ساعته در دانشکده علمی ـ کاربردی سازمان تاکسیرانی برای تمام رانندگان سرویس مدارس الزامی است.

وی افزود: این دوره ۵ ساعته شامل یک ساعت در خصوص آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی سرویس مدارس، یک و نیم ساعت روانشناسی و مهارت در ترافیک و یک و نیم ساعت اخلاق حرفه‌ای سرویس مدرسه است.

حضور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو  در تهران از مهر امسال

“مازیار حسینی” رئیس سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه این مراسم، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو در تهران داریم و نیز با در نظر گرفتن جمعیت حدود ۸ میلیونی در تهران یعنی از هر ۵ نفر در پایتخت یک نفر، دانش‌آموز و یا دانشجو است.

وی با اشاره به سه موضوع مورد اهمیت در بحث سرویس مدارس، گفت: نخستین موضوع وسیله نقلیه است که باید مطمئن، ایمن و مشخص باشد؛ در حال حاضر وسایل ناوگان با تأکید سلامت در حوزه سرویس مدارس اقدام به فعالیت می‌کنند؛ باید به سمتی برویم که سرویس مدرسه یک ماشین مشخص، ممتاز و متفاوت از سایر وسایل نقلیه باشد.

سردار حسینی، ” راننده و دانش آموز” را دومین نکته مهم در سرویس مدارس عنوان کرد و ادامه داد: راننده باید علاوه بر سلامت جسمانی، عدم اعتیاد، دارای صلاحیت اخلاقی باشد از سوی دیگر دانش‌آموزان نیز بایستی آموزش های لازم را فرا بگیرند که در داخل سرویس چه رفتاری را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: سومین موضوع مردم هستند زیرا وقتی یک سرویس مدرسه که حامل دانش‌آموزان است را می‌بینند باید احساس مسئولیت کنند؛ از سوی دیگر سرویس مدرسه باید کم‌ریسک باشند.

رئیس سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال گذشته به ۱۵ هزار سرویس مدرسه برچسب دادیم، تصریح کرد: سرویس مدارس در تمام دنیا ویژگی فنی و رنگ خاص خودش را دارد، امیدواریم بتوانیم در سال آینده این اتفاق را رقم بزنیم ضمن این که‌ خودروی پیشنهادی در این خصوص “میدل‌باس” است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *