برخورد پليس با رانندگان سرويس مدارس فاقد برچسب/ اعلام شرايط رانندگان صلاحيت دار سرويس

رئيس سازمان حمل‌ و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: افرادي که فاقد برچسب سرويس مدرسه هستند و مبادرت به جابه‌جايي دانش‌آموزان کنند، منع تردد خواهند شد و پليس راهور با آنها برخورد مي‌کند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، “ميثم مظفر” رئيس سازمان تاکسيراني تهران در مراسم رونمايي از برچسب سرويس مدارس، اظهار داشت: در امر ساماندهي سرويس مدرسه هدف اين است که برچسب به خودرو و راننده‌اي اعطا کنيم که از پروسه تأييد صلاحيت گذر کرده باشد؛ افرادي که فاقد برچسب سرويس مدرسه هستند و مبادرت به جابه‌جايي دانش‌آموزان کنند، منع تردد خواهند شد و پليس راهور با آنها برخورد مي‌کند.

مظفر با بيان اينکه رانندگان سرويس مدارس صلاحيت‌هايي بايد داشته باشند، خاطرنشان کرد: راننده بايد حداقل 23 سال سن داشته و متأهل باشد.

اين مقام مسئول گفت: همچنين عدم اعتياد، عدم سوءسابقه، داشتن سلامت جسماني و رواني و همچنين شرکت در دوره آموزشي 5 ساعته در دانشکده علمي ـ کاربردي سازمان تاکسيراني براي تمام رانندگان سرويس مدارس الزامي است.

وي افزود: اين دوره 5 ساعته شامل يک ساعت در خصوص آشنايي با قوانين راهنمايي و رانندگي سرويس مدارس، يک و نيم ساعت روانشناسي و مهارت در ترافيک و يک و نيم ساعت اخلاق حرفه‌اي سرويس مدرسه است.

حضور بيش از يک ميليون و 700 هزار دانش‌آموز و دانشجو  در تهران از مهر امسال

“مازيار حسيني” رئيس سازمان حمل‌ و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ادامه اين مراسم، اظهار داشت: با توجه به اينکه بيش از يک ميليون و 700 هزار دانش آموز و دانشجو در تهران داريم و نيز با در نظر گرفتن جمعيت حدود 8 ميليوني در تهران يعني از هر 5 نفر در پايتخت يک نفر، دانش‌آموز و يا دانشجو است.

وي با اشاره به سه موضوع مورد اهميت در بحث سرويس مدارس، گفت: نخستين موضوع وسيله نقليه است که بايد مطمئن، ايمن و مشخص باشد؛ در حال حاضر وسايل ناوگان با تأکيد سلامت در حوزه سرويس مدارس اقدام به فعاليت مي‌کنند؛ بايد به سمتي برويم که سرويس مدرسه يک ماشين مشخص، ممتاز و متفاوت از ساير وسايل نقليه باشد.

سردار حسيني، ” راننده و دانش آموز” را دومين نکته مهم در سرويس مدارس عنوان کرد و ادامه داد: راننده بايد علاوه بر سلامت جسماني، عدم اعتياد، داراي صلاحيت اخلاقي باشد از سوي ديگر دانش‌آموزان نيز بايستي آموزش هاي لازم را فرا بگيرند که در داخل سرويس چه رفتاري را انجام دهند.

رئيس پليس راهور تهران ادامه داد: سومين موضوع مردم هستند زيرا وقتي يک سرويس مدرسه که حامل دانش‌آموزان است را مي‌بينند بايد احساس مسئوليت کنند؛ از سوي ديگر سرويس مدرسه بايد کم‌ريسک باشند.

رئيس سازمان حمل‌ و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه در سال گذشته به 15 هزار سرويس مدرسه برچسب داديم، تصريح کرد: سرويس مدارس در تمام دنيا ويژگي فني و رنگ خاص خودش را دارد، اميدواريم بتوانيم در سال آينده اين اتفاق را رقم بزنيم ضمن اين که‌ خودروي پيشنهادي در اين خصوص “ميدل‌باس” است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *