شناسایی جاسوس افزار و انهدام باند حرفه ای برداشت های غیرمجاز اینترنتی

پلیس فتا استان از شناسایی جاسوس افزار رایانه ای جدید و انهدام باند حرفه ای برداشت های غیرمجاز اینترنتی در مشهد خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس،سرهنگ “جواد جهانشیری” رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: اواسط مردادماه سال جاری ۱۱ فقره شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز اینترنتی به مبلغ ۴۰۰میلیون ریال طی دو روز متوالی به پلیس فتا گزارش شد.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیان و تشابه در نوع برداشت های غیرمجاز از مالباختگان، تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتا مسئول رسیدگی به موضوع شد.

سرهنگ جهانشیری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر یکی از عاملان کلاهبرداری را که قصد سفر به خارج از کشور را داشت شناسایی و ماموران وی را در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم ۳۸ ساله که دارای تحصیلات دیپلم است در بازجویی های پلیس به برداشت های غیرمجاز اینترنتی با همدستی یک دانشجو ۲۶ ساله در رشته معماری اعتراف کرد که با اطلاعات به دست آمده کارشناسان، همدست وی را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

جهانشیری تصریح کرد: در ادامه تحقیقات متهمان به همدستی هکری ۱۸ ساله که جاسوس افزار را در اختیار آنها قرار داده و این افراد با نصب در تعدادی از کافی نت ها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کردند معترف شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به دستگیری متهم ردیف سوم عنوان کرد: این هکر ۱۸ ساله در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود با اغفال از سوی متهم ردیف اول که از بستگان وی است اعتراف و اعلام کرد که کد نویسی برنامه «جاسوس افزار کیلاگر» را به عهده داشته و متهم ردیف اول با مظلوم نمایی و اینکه به چند نفر بدهکار است شماره حساب را از من درخواست کرد که من هم با دلسوزی کد برنامه جاسوس افزار را به وی و دیگر همدستش دادم.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به ادامه تحقیقات از این سه متهم که ۳۰۰ شماره حساب بانکی را با این جاسوس افزار به دست آورده بودند به متصدیان کافی نت ها و کاربران اینترنتی توصیه کرد:

-کافی نت داران و نت سراهای محترم مراقب باشند که به توصیه های پلیس فتا عمل کرده که یکی از مهمترین آنها بسته بودن پورت usb و نصب نرم افزار دیپ فریز بوده که اگر هم برنامه ای نصب شد به محض راه اندازی مجدد کامپیوتر، مانع سوء استفاده افراد سودجو شوند و هرگونه برنامه نصب شده ای هم پاک خواهد شد.

شهروندان هم مراقب باشند که مبادلات بانکی مالی خود را از کافی نت ها و نت سراها و مکان های دارای wifi عمومی انجام ندهند و در صورت اجبار و مراجعه به کافی نت و انجام مبادله بانکی مالی ، پس از انجام کار بلافاصله به خود پرداز بانک مربوطه مراجعه و رمز دوم خود را تغییر دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *