شناسايي جاسوس افزار و انهدام باند حرفه اي برداشت هاي غيرمجاز اينترنتي

پليس فتا استان از شناسايي جاسوس افزار رايانه اي جديد و انهدام باند حرفه اي برداشت هاي غيرمجاز اينترنتي در مشهد خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،سرهنگ “جواد جهانشيري” رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح خبر گفت: اواسط مردادماه سال جاري 11 فقره شكايت مبني بر برداشت غير مجاز اينترنتي به مبلغ 400ميليون ريال طي دو روز متوالي به پليس فتا گزارش شد.

وي افزود: با توجه به اظهارات شاكيان و تشابه در نوع برداشت هاي غيرمجاز از مالباختگان، تيم ويژه اي از كارشناسان پليس فتا مسئول رسيدگي به موضوع شد.

سرهنگ جهانشيري افزود: کارشناسان پليس فتا پس از يک سري تحقيقات فني در فضاي سايبر يکي از عاملان کلاهبرداري را که قصد سفر به خارج از کشور را داشت شناسايي و ماموران وي را در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد دستگير کردند.

وي ادامه داد: متهم 38 ساله كه داراي تحصيلات ديپلم است در بازجويي هاي پليس به برداشت هاي غيرمجاز اينترنتي با همدستي يک دانشجو 26 ساله در رشته معماري اعتراف کرد که با اطلاعات به دست آمده کارشناسان، همدست وي را با هماهنگي مقام قضائي دستگير کردند.

جهانشيري تصريح کرد: در ادامه تحقيقات متهمان به همدستي هکري 18 ساله که جاسوس افزار را در اختيار آنها قرار داده و اين افراد با نصب در تعدادي از کافي نت ها اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب شهروندان مي کردند معترف شدند.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي با اشاره به دستگيري متهم رديف سوم عنوان کرد: اين هکر 18 ساله در بازجويي هاي صورت گرفته به جرم خود با اغفال از سوي متهم رديف اول که از بستگان وي است اعتراف و اعلام کرد كه كد نويسي برنامه «جاسوس افزار كيلاگر» را به عهده داشته و متهم رديف اول با مظلوم نمايي و اينکه به چند نفر بدهکار است شماره حساب را از من درخواست کرد که من هم با دلسوزي كد برنامه جاسوس افزار را به وي و ديگر همدستش دادم.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به ادامه تحقيقات از اين سه متهم که 300 شماره حساب بانکي را با اين جاسوس افزار به دست آورده بودند به متصديان کافي نت ها و کاربران اينترنتي توصيه کرد:

-كافي نت داران و نت سراهاي محترم مراقب باشند كه به توصيه هاي پليس فتا عمل کرده كه يكي از مهمترين آنها بسته بودن پورت usb و نصب نرم افزار ديپ فريز بوده كه اگر هم برنامه اي نصب شد به محض راه اندازي مجدد كامپيوتر، مانع سوء استفاده افراد سودجو شوند و هرگونه برنامه نصب شده اي هم پاك خواهد شد.

شهروندان هم مراقب باشند كه مبادلات بانكي مالي خود را از كافي نت ها و نت سراها و مكان هاي داراي wifi عمومي انجام ندهند و در صورت اجبار و مراجعه به كافي نت و انجام مبادله بانكي مالي ، پس از انجام كار بلافاصله به خود پرداز بانك مربوطه مراجعه و رمز دوم خود را تغيير دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *