اولین سالگرد درگذشت استاد حاج مرتضی اشتری برگزار شد

مراسم اولین سالگرد درگذشت استاد حاج مرتضی اشتری عصر جمعه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) در اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سادس ،مراسم اولین سالگرد درگذشت استاد “حاج مرتضی اشتری”پیرغلام اهل بیت(ع)، شاعر، مداح و رئیس شورای هیئات مذهبی اصفهان و پدرگرامی فرمانده ناجا، با حضور اقشار مختلف مردم و عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) روز  جمعه دوازدهم شهریورماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ عصر در حسینیه بزرگ رضوی واقع در خیابان کمال شهر اصفهان برگزار شد.

مرحوم حاج مرتضی اشتری، از بزرگان و خوش نامان مساجد و هیئت های عزاداری اصفهان بود؛ او جزو نسل مداحان قدیمی بود که با حفظ اصالت و رسالت اصلی خود با همان سبک و سیاق قدیمی مداحی و نوحه سرایی می کرد.

مرتضی اشتری

حاج مرتضی اشتری همچنین از بزرگان شعر آیینی و صاحب کتابی در این زمینه بود، او که صدایی دلنشین و اشعاری تاثیرگذار داشت همیشه با خلوص نیت و ارادت به اهل بیت (علیهم السلام ) سخن می گفت و لاجرم سخنش بر دل می نشست.

وی علاوه بر این خدمات ، تلاش های چشمگیری هم در زمینه ترویج فرهنگ پهلوانی داشت و از پیشکسوتان این عرصه محسوب می شد.

سرانجام این شاعر و مداح اهل بیت ، شهریور ماه سال ۹۴ به دلیل کهولت سن و سالها تحمل رنج بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت و صبح دوشنبه ۲۵ شهریور ماه پس از تشییع با شکوه توسط مردم و هیئت های مذهبی اصفهان در امامزاده “شاه میر حمزه” این شهر آرام گرفت.

اکنون پس از گذشت یکسال از درگذشت این عاشق و سینه سوخته اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، عاشقان و دوستداران و رهروان و ارادتمندان این خاندان در روز شهادت نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام محمد تقی (ع) گردهم آمدند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده به سوگواری و عزاداری برای آل الله پرداختند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *