با درست کردن دو قطبی در جامعه همه را سر کار گذاشته‌اند/ دانشجو تحول‌خواه است نه محافظه‌کار

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق به بیان چند محور که دانشجویان باید به آن توجه کنند پرداخت.

به گزارش سادس حجت الاسلام پناهیان عصر امروز در جمع فعالین نشریات دانشجویی که در اولین نشست رسانه انقلابی در مشهد حضور داشتند گفت: به شما تبریک می‌گویم که در مقام تبیین حق و حقیقت قرار گرفتید و در خطوط مواجهه حق و باطل به عنوان مجاهد حضور دارید.

وی به بیان چند نکته پرداخت و افزود: اولین نکته این است که بدانیم خداوند هر کسی را نمیپذیرد تا برایش کار کند اما ابلیس این اجاز را می‌دهد. برای کار کردن برای خدا، باید توفیق داشت اما هر کس توفیق کار کردن برای ابلیس را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ادامه داد: این را بدانید اگر بخواهید برای خدا کارکنید با مشکلات و دشواری هایی مواجه خواهید شد پیامبر گرامی اسلام مشکلاتی را که برایشان پیش می آمد تحمل می کردند و من به سختی میتوانم مشکلاتی که ایشان تحمل کردند را باور کنم.

حجت الاسلام پناهیان گفت: شما دانشجویان باید به حرم امام رضا(ع) بروید و از ایشان بخواهید تا به شما توفیق بدهند برای خدا کار کنید اگر شما توفیق پیدا نکنید اسلام ضربه بدی می خورد و جبهه حق نابه جا شکست می خورد.

وی ادامه داد: روزی امام علی گفتند جوانی در روستاها برای شما سرباز جمع می کند امام دستشان را بالا بردند و برای او دعا کردند و فرمودند خدایا شهادت در راه خودت را نصیب او بکن اگر کسی برای اهل بیت کار کند عزیز خواهد شد به طوری که ما نمونه هایی مانند شهید برونسی را داریم که در راه دفاع از حق فعالیت مخلصانه داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ادامه داد: خانم شهید برونسی باردار بود و به او می گویند خانمت زایمان می کند قابله ای بیاور او هنگام بیرون آمدن از خانه به دلیل شلوغی کار از یادش می رود فردا هنگامی که یادش می آید به خانه برمی گردد و به او می گویند قابله ای که دیروز فرستادی خیلی خوب کار کرد شهید برونسی سر به سجده گذاشت و گفت خدایا با من چه می کنی.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: زمانی که برای تبلیغ می رفتم همسرم و چهار فرزندم تنها بودند گرفتاری ها نیز بسیار بود جالب بود زمانی که همسرم از دوری من گله مند می شد و من در خانه برای کمک می ماندم مریضی های عجیب و غریبی سراغ ما می آمد و خانمم می گفت تو برو و خانه نباش .

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: برای خدا کار کردن دل شیر می خواهد که به خط بزنیم و تحمل سختی ها را داشته باشید کسانی که می خواهند برای باطل کار کنند نیاز به دعا به در خانه شیطان ندارند اما برای خدا کار کردن باید در خانه اش التماس کرد.

**چند محور برای فعالیت دانشجویان

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با بیان اینکه ما تعداد امکاناتمان بیشتر از دشمن است و در آستانه پیروزی هستیم گفت: زحمت ما برای پیروزی کمتر از دشمن است اگر ما جبهه حق هستیم حقانیت ما از ابعاد مختلف می گذرد جبهه باطل دارای خلاقیت اندک و امکانات کم است.

وی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی گفت: برای جذاب کردن داستان شهدا نیاز به هنر نداریم بلکه این شهدا هستند که در کار ما هنر می آفرینند.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: اگر باور این که خدا دشمن ما را از احمق ها قرار داده نداشته باشیم می بازیم ببینید دشمن 200 سال روی جریان وهابیت کار می کند سی سال سازماندهی می کند و آخر به جریان تکفیری ها می رسد اما باز هم نتوانستند به اهدافشان برسند و در همه جای دنیا شکست خوردند.

این کارشناس ادامه داد: این که ما از فرصت ها استفاده نمی کنیم و کار نمی کنیم از ضعف ماست ما می توانیم به اسلحه دشمن که ادبیات واقع گرایانه است نه واقع بینانه حمله کنیم.

وی تاکید کرد: ما بزرگترین ارتش سازماندهی شده جهان در خاورمیانه را داریم حال ببینید که اگر حمایت آمریکا از تروریست ها نبود و مدام با آنها کمک تزریق نمی کردند آیا می توانستند اینقدر دوام بیاورند.

وی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: شما باید از ادبیات واقع بینانه استفاده کنید می گوییم چرا به دنبال مذاکره با آمریکا هستید می گویند می خواهیم چرخ کارخانه ها بچرخد. چرخ کدام کارخانه چرخید؟ من گفتم اگر انرژی هستهای بخوابد چرخ کارخانه ها نمی چرخد.

وی ادامه داد: اگر شما ادبیات واقع بینانه را تیتر کنید دشمن دیگر اسلحهای ندارد. ما باید جامعه را اصلاح کنیم و این را بدانید که ما تحولخواهیم نه محافظه کار.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ادامه داد: ما هم اکنون در متن واقعیت های نهایی هستیم و آرمان ها دیگر آرمان نیستند با دیدن چهره خودمان می ترسم بعد از ظهور هم بگوییم مراسم دعای ندبه داریم هنوز در مجالس مذهبی زیارت کربلا را آرزو می کنم و این در حالی است که به جای آرزو کردن باید به زیارت امام حسین رفت.

وی گفت: امام صادق(ع) فرمودند شنیده ام که بعضی شیعیان ما بیش از 4 سال است که به کربلا نرفته اند عده ای گفتند چهار سال چیزی نیست حتی بیشتر از آن، ایشان فرمودند نباید فاصله زیارتی زیارت امام حسین از سه سال بیشتر شود هم اکنون راه کربلا باز است اما در هیئت های ما می گویند خدایا ما را کربلایی کن باید برنامه ریزی داشته باشیم و واقع بینانه حرف بزنیم.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: عده ای می گویند ما می خواهیم از عزت خودمان در مقابل استکبار دفاع کنیم در صورتی که چرخ کارخانه ها را برده اند شما باید با ادبیات واقع بینانه در مورد افتتاح کارخانه سونی در ایران و تعطیلی کارخانه های خودمان صحبت کنید.

وی خاطر نشان کرد: نوبت استیضاح دشمن رسیده، گذشت آن دوره ای که حرف پیامبران استیضاح میشد اگر امروز آمریکا بگوید دمکراسی همه باید از خنده روده بر شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ادامه داد: نمی دانم چرا آمریکا در عراق و افغانستان احمقانه عمل کرد حتی در مورد کشور خودشان نیز احمقانه عمل می کنند اگر فقط افغانستان و عراق را ناامن نمی کردند آن گاه حتی اگر نفت عراق را به غارت می بردند خود عراقی ها می توانستند با فروش خرمایشان کشورشان را اداره کنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: آمریکا 20 سال پیش در شاخص امنیت از ایران قوی تر بود اما اکنون این ایران است که در این شاخص از او قوی تر است این را بدانید مدیریت کلان در آمریکا ضعیف و در ایران قوی است.

وی در ادامه استفاده از ادبیات پیروزمندانه را به دانشجویان متذکر شد و گفت: نمی دانم چه طور با شما درد و دل کنم ما هم اکنون مظلوم نیستیم چون تعداد ما از دشمن بیشتر است اما هنوز با ادبیات مظلومانه حرف می زنیم این را بدانید ما محروم از عرضه، خلاقیت و درک شرایط هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق خاطر نشان کرد: هر کس در مملکت ما خیانت کند زود ضایع می شود چند سطل در کشور ما آتش زدند هر کشوری که خوشحال شد سلطنتش در معرض آتش قرار گرفت.

حجت الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که چرا شما همیشه دفاع می کنید نه حمله بیان کرد: شما امکانات حمله کردن را دارید چرا در مورد حقوق بشر، دمکراسی غربی و فمنیست و سرفصل های غرب زده دانشگاه ها مطالب نمی کنید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید طرح اقتصاد انگشت و تسبیح را در بیاورید و ببینید دست چه کسانی است، چین با مطالعه فرهنگ ما برای ما تصویر می سازد این را بدانید دفاع از انقلاب یعنی دفاع از کارخانه هایی که کارگران ایرانی را به کار می گیرند دشمنان ما تمنا می کنند که در رسانه هایمان 24 ساعته از انقلاب دفاع کنیم اما سراغ واقعیت ها نرویم من نمی گویم از انقلاب در رسانه ها دفاع نکنیم یک جمله بگویید اما مرد واقعیت ها باشید.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: چرا فرهنگ غربی را تمسخر نمی کنید؟ و یا دختری که نگاهش به ازدواج لطیف باشد ازدواج سفید را قبول می کند؟ این ها برای ما فرصت است و بسیاری از تهدیدها برای همه ما فرصت سازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق کلان نگری را از موضوعاتی دانست که دانشجویان باید به آن توجه کنند و گفت: اگر درگیر مسئل کلان نگری مردم را کردید دزدها مشخص می شوند.

وی فضای سیاسی کشور را پنجمین محور مورد توجه دانشجویان دانست و بیان کرد: فضای سیاسی کشور فضای غلطی است یک دو قطبی درست کرده اند و همه را سر کار گذاشته اند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه نفوذ در هر دو قطب وجود دارد گفت: ته دو قطبی در کشور ما به این ختم می شود که کشور ما نیز مانند فرانسه و آمریکا توسط صهیونیست ها اداره شود شما ساده اید اگر باور کنید می توان با چهار نفر بی حجاب کشور را زمین بزنند آنها نمی توانند بلکه با دو قطبی این کار را می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای سیاسی پر از میکروب است و شما دانشجویان باید جامعه را آگاه کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *