اساس خانواده با امواج بی‌رحمانه‌ غرب دچار تهدید است

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با هیأت امنای هم‌اندیشی تحکیم خانواده بر ۳ اصل مهم تسهیل ازدواج، جلوگیری از متلاشی شدن خانواده (طلاق) و هدایت رفتارهای داخل خانواده تاکید کردند.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری فارس، از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مسئله‌ی زن و خانواده برای کشور، جزو مسائل درجه‌ی یک است و جامعه‌ اسلامی، بدون بهره‌مندی از نهاد خانواده‌ سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان پیشرفت ندارد. ۱۴/۱۰/۹۰» از دیگر سو نهاد خانواده تراز انقلاب اسلامی به عنوان تربیت‌کننده و نگاهدار نیروی مومن و انقلابی، نقشی کلیدی در تحقق جامعه مومن و انقلابی دارد. از همین رو هفته‌نامه خط حزب‌الله برای اولین بار بخشی از بیانات رهبر انقلاب که در ماه‌های اخیر در دیدار با هیأت امنای هم‌اندیشی تحکیم خانواده ایراد شده است را به مناسبت اول ذیحجه، سالروز ازدواج امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) منتشر می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با هیأت امنای هم‌اندیشی تحکیم خانواده بر ۳ اصل مهم تسهیل ازدواج، جلوگیری از متلاشی شدن خانواده (طلاق) و هدایت رفتارهای داخل خانواده تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: «اساس خانواده با امواج خیلی تند و بی‌رحمانه‌ی تبلیغات غربی دچار تزلزل و تهدید است.. بنابر این کار حمایت و حراست از بقای خانواده و حراست از خانواده، کار بسیار مهمی است.. این قضیه، قضیه خیلی عمیقی است.» رهبر انقلاب همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سلامت درون خانواده پرداختند. فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به این شرح است: «…در جامعه‏ى ما متأسّفانه به تَبَع خیلى از جاهاى دنیا، شأن زن شناخته‏نشده است. در نظر اسلام و در نگاه کلّى‏اى که اسلام دارد، زن همان است که در این جمله‏ى«اَلمِرأَهُ رَیحانَهٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه» است؛ مثل یک گل. یک گل، وجودش لازم است و نگهدارى‏اش لوازمى دارد: وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ منظور از قهرمان، این قهرمان متعارف ما نیست، قهرمان یعنى کارگزار؛ یعنى در واقع رئیس خدمه. این‏جورى نیست که خانم در خانه‏ شما مسئول خدمتگزارى باشد، حالا ولو به‏عنوان رئیس خدمه؛ قضیّه این نیست. وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه؛ قهرمان در تعبیرات عربى و در اصطلاحات رایجِ ادبیّات عرب عبارت است از آن‏کسى که ملک شما را برایتان اداره میکند؛ یعنى کارهایتان را انجام می‌دهد؛ وقتى‏ شما صاحب یک ملکى هستید، یک قهرمانى دارید؛ میگوید زن این‏جورى نیست. حالا شما ببینید اگر در یک خانواده‏اى، در یک جامعه‏اى، به زن با این چشم نگاه بشود، اوّلاً تکریم او، حفظ حرمت او، برخورد ملاطفت‏آمیز با او و مسائل فراوانى که دنبالش هست، چقدر موجب میشود که زن احساس امنیّت کند، احساس آرامش کند.

در اسلام نگفت‌ه‏اند که زن نرود بیرون کار کند؛ اصلاً این نیست. حالا اینکه بعضى از مخالفین این گرایش اسلامىِ زن، فوراً می‌چسبند به اینکه شما نصف نیروى کار جامعه را معطّل می‌گذارید، چنین چیزى نیست؛ کسى نگفته کار نکنند، اگر می‌توانند کار کنند، کار کنند؛ منتها با این دید کار کنند، با این نگاه کار بکنند؛ کارى که به آنها محوّل می‌شود کارى باشد که با ریحانه‏‌بودن جور در بیاید، متناسب باشد. و البتّه مهم‏ترین مسئولیّت زن هم کدبانویى است؛ معناى کدبانویى خدمتگزارى نیست، معنایش این است که محیط خانواده را براى فرزندان و براى همسر یک محیط امن و آرام و مهربانى می‌کند، با مهربانى خودش، با عزّتى که در خانه براى او فرض می‌شود…» حضرت آیت الله خامنه‌ای از دست اندرکاران موضوع خانواده خواستند کار را بلند مدت ببینند و پی‌در‌پی با فکرهای ابتکارآمیز، خروجی کار را ملاحظه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *