امامان شیعه، دشمنان را در پازل تدبیر خودشان به کار می‌گرفتند

اینطور نبود که دشمنان بر ائمه(ع) احاطه داشته باشند بلکه ایشان دشمنانشان را در پازل تدبیر خودشان به کار می‏‌گرفتند. مثلاً امام رضا(ع) بابت ورودشان به ایران و برای بروز نقش اثرگذارشان در مقدمه‌‏سازی ظهور امام زمان(عج) دشمنان را به کارگرفتند.
به گزارش سادس به نقل از عقیق محمد شجاعی، مسئول موسسۀ منتظران منجی در گفت‏‌وگویی با توجه به نقش فاعلیت امامان(ع) در تدبیر امور عالم گفت: قرآن بر نقش فاعلیت امام در تدبیر امور تأکید دارد که این مسأله در نص قرآن به خصوص در سوره مبارکه قدر وجود دارد طوری که اهل بیت(ع) محاجه با مخالفین خود را توسط سوره قدر معرفی کرده‎اند.

ملائک در شب قدر بر امام عالم نازل می‏‌شوند
وی با اشاره به آیه ۴ سوره قدر اظهار کرد: در آیه ۴ سوره قدر خداوند می‌فرماید «تَنَزَّلُ الْمَلائِکَهُ وَ الرُّوحُ فیها؛ فرشتگان‏ با روح‏، به فرمان پروردگارشان‏، برای هر کاری [که مقرّر شده است‏] فرود آیند» خب این ملائک و روح بر چه کسی نازل می‌‏شوند؟ اگر قرار باشد به جایی نازل شوند و خدمت شخصی الهی نرسند، این نزول عبث و بیهوده است. بنابراین به کسی نازل می‏‌شوند که صلاحیت امامت عالم را داشته باشد.

امام، تدبیر امور می‏‌کند
شجاعی با بیان اینکه تدبیر امور توسط اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صورت می‎گیرد، خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که می‎توان جهت اثبات نزول امر بر امام حیّ به کار برد، آیه ۱۲ سوره «یس» است. خداوند در ادامه آیه می‌فرماید ملائک و روح  برای هر امری «مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» نازل می‌شوند و در بخشی از آیه ۱۲ سورۀ یس می‌فرماید «کُلَّ شَیْ‏ءٍ أَحْصَیْناهُ فی‏ إِمامٍ مُبینٍ؛ هر چیزی را در امام مبین احصاء کرده‏‌ایم». بنابراین تمام امورات، جزوی از کل شیئی هست که در آیه ۱۲ «یس» مطرح شده است. بنابراین تمام محاسبات اشیا در یک شخص منحصر می‏‌شود، یعنی یک شخص، محاسبه‏‌گر و محور تدبیر و چرخش تدابیر الهی است و این تدبیر به یک نفر نازل و از مجرای او به تمام مخلوقات صادر می‌شود که همان امام حیّ است.

اهل‎بیت(ع) دشمنان را در پازل تدبیرشان به کار گرفتند
مسئول موسسۀ منتظران منجی ضمن بیان اینکه رفتارهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مواجهه با دشمنان‏شان، طبق تدبیر خداوندی بود، گفت: طبق آنچه که تاکنون مطرح کردیم، رفتارهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مواجهه با دشمنان‏شان طبق تدبیر خداوندی بود و اینطور نبود که دشمنان بر ائمه(ع) احاطه داشته باشند بلکه ایشان دشمنانشان را در پازل تدبیر خودشان به کار می‏‌گرفتند. مثلاً امام رضا(ع) بابت مقدمه ورودشان به ایران و برای بروز نقش اثرگذارشان در این منطقه از جمله  مقدمه‌‏سازی ظهور امام زمان(عج) دشمنان را در این راستا (ورود به ایران) به کار گرفتند. روایاتی که حاکی از زمینه‏‌سازی ظهور امام زمان(عج) از منطقه ایران است، حاکی از همین موضوع است، زیرا هر کدام از این ماجراها  باید فاعلی داشته باشد و فاعل آن کسی جز عترت(ع) و به اذن‏‌الله نیست.

شجاعی با اشاره به اینکه ستمکاران خارج از ولایت خداوند نیستند، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۲۹ انعام می‌فرماید «وَ کَذلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمینَ بَعْضاً بِما کانُوا یَکْسِبُونَ؛ و این گونه برخی از ستمکاران را به [کیفر] آنچه به دست می‌‏آوردند، سرپرست برخی دیگر می‏‌گردانیم‏» طبق این آیه، تمام تحرکات ستمکاران تحت اشراف خداوند است و بدون اذن او کاری نمی‌توانند انجام دهند. اینطور نیست که حزب‎الله را خداوند و حزب‎الشیطان را ابلیس اداره کند بلکه هر دو حزب تحت ولایت و کنترل خداوند هستند که البته حزب‎الشیطان سرانجام به سوی جهنم رهسپار می‌شوند.

منبع:تسنیم

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *