پیام سرپرست بانک توسعه تعاون به مناسبت هفته تعاون

بدون تردید، انسان این اشرف مخلوقات از همان بدو پیدایش به حقیقت دریافت که تعالی و پیشرفت و سعادت او به تعامل و تعاون با همنوع وابسته است. هیچ توفیقی در جوامع بشری حادث نشده است مگر به تعاون. انسان موجودی اجتماعی است و تعاون و اجتماع دو واژه جدایی ناپذیرند. تعاون ریشه در طبیعت و جان آدمی دارد. انسان به لطف تعاون کارهای ناممکن را ممکن ساخته است.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد تاریخ کشور ما نیز آکنده از تجاربی موفق است که با تعاون بین آحاد مردم وقوع یافته است. عامل پایداری و حفظ موجودیت ایران زمین و از سر گذراندن بسیاری بلایا و حوادثی که هر کدام به تنهایی ملت‌ها و کشورها را از صحنه روزگار حذف کرده است، تعاون و همکاری بین این مردم در لحظات دشوار بوده است.به وقایع دهه‌های اخیر بنگریم. پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی ایران، پشت سرگذراندن انواع توطئه، کودتا، هشت سال جنگ تحمیلی و سال‌ها مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه که اکنون بعد از قریب دو سال مذاکره فشرده با قدرت‌های بزرگ تحت رهنمودهای مقام عظمی ولایت و با درایت و همت فرزندان این ملت در دولت تدبیر و امید شاهد باز شدن افق های روشن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌باشیم. بدون تعاون و همدلی امکان طی مسیری چنین دشوار وجود داشت؟

در واقع، تعاون یادآور اهمیت توجه به ارزش‌های انسانی مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی است.و از این رو می‌باشد که فعالان بخش تعاون با سرلوحه قرار دادن نصر صریح آیه قرآنی،وَتَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقویٰ،با عزمی راسخ در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ تعاون بیش از گذشته کوشا بوده، تا بستر مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای اقشار تحصیل کرده جویای کار فراهم شود.

و بدون شک، اقتصاد تعاونی به تأیید بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران از رهیافت‌های توسعه پایدار در جهان امروز است که می‌تواندایران اسلامی را به منظور تحقق آرزوهای والای امام راحل در خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی یاری و مسیرعبور از دوره طولانی رکود تورمی و رسیدنبه شکوفائی اقتصادی را که وعده دولت تدبیر و امید در دوره پساتحریم است، هموار نماید که انشالله با حضور شایسته فعالان بخش تعاونی کشوردر تمامی عرصه‌های اقتصاد کشور،دسترسی به این مهم هر چه بیشتر میسور و ممکن خواهد بود.

فرصت را غنیمت می‌شمارم و بدین وسیله فرارسیدن ۱۳ شهریور ماه روز تعاون را خدمت عموم تعاونگران ایران اسلامی و همچنین کارکنان و مدیران ساعی و خدوم بخش تعاون کشور و بویزه خانواده بزرگ بانک توسعه تعاون تبریک عرض نموده، توفیقمسئولین محترمرا در تقویت و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
                                                                                                   حجت الله مهدیان
سرپرست بانک توسعه تعاون

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *