‌اجلاس ارکان فضای مناسبی برای تعامل تولید و مصرف

ولی ا… افخمی راد رییس سابق سازمان توسعه تجارت بعنوان یکی دیگر از سخنرانان نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران ، بی توجهی به امر تجارت را منجر به تولید کالایی دانست که قابلیت عرضه ندارد و باعث توقف واحدهای تولیدی خواهد شد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان،ولی ا… افخمی راد، با بیان اینکه ،خوشحالم که رویکردهای جدیدی در تجارت ، صنعت و نظام تولیدی به نحو مطلوب ایجاد شده است ، افزود: هر چند صنعت و تجارتی که از قدیم در کشور رایج بوده در سنوات اخیر با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی مطلوب تر شده است اما با درون زایی وبرون نگری و همچنین تلاش برای منطقه ای و بین المللی شدن باید در دستورکار قرار گیرد و این امر را در برنامه کاری باید قرار داد.

وی اظهار داشت:‌ کاهش نقش دولت در اقتصاد کشور و انتقال آن از نقش یک کنشگر به ناظر و سیاستگذار برای اقتصاد کشور ضروری است . مقررات زدایی در تمام بخش های مختلف مرتبط با اقتصاد کشور باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام مذاکرات ایران با ۵+ ۱ واجرایی شدن برجام، تصریح کرد: برطرف ساختن تدریجی تحریم ها و تلاش برای نقش آفرینی از طریق دستیابی به جایگاه مطلوب در نظام اقتصادی بین المللی و تجارت جهانی باید انجام شود که البته لازمه این امر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.
رییس سابق سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: گرچه تمام این موارد با سرعت نه چندان مطلوب انجام می پذیرد اما باید همگی در سرعت بخشیدن به این روند کمک کنیم.

افخمی راد با بیان اینکه، اقدامات برای فراهم سازی فضای کسب و کار، توسعه تولیدات و افزایش محصولات مطلوب استِ ، ادامه داد: تجارت کالا و خدمات در بخش های مختلف به مراتب مهمتر از تولید است.
وی در پایان گفت: در شرایط کنونی چنانچه به امر تجارت توجه نشود به طور قطع کالایی که تولید می شود قابلیت عرضه ندارد و چه بسا که این امر باعث توقف واحد تولیدی را فراهم کند.

وی در پایان گفت: ‌اجلاس رهبران کسب وکار فضای مناسبی برای نزدیکی تولید و مصرف فراهم می کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *