کشف مجسمه هاي تقلبي در همدان

رئيس پليس آگاهي استان همدان از کشف سه مجسمه بدل شبيه به مجسمه هاي هخامنشي ،از جنس طلا و منقوش به خط ميخي در همدان خبر داد.
به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،  سرهنگ “رضا زارعي” گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي همدان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و مخلان اقتصادي و در پي كسب خبري مبني بر اينکه اشخاصي اهل و ساکن استان همدان در امر خريد و فروش اشياء باستاني و عتيقه فعاليت گسترده دارند، دستگيري آنان را در دستور کار خود قرار دادند.

وي ضمن اشاره به شناسايي محل نگهداري و معامله و همچنين افراد گروه در پي تحقيقات صورت گرفته، افزود: با هماهنگي مقام قضائي دو اکيپ از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره عمليات ويژه پليس آگاهي به صورت نامحسوس به محل معامله اعزام شدند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: ماموران دقايقي پس از حضور در محل در يک اقدام غافلگيرانه يک دستگاه خودرو زانتيا را متوقف و چهار نفر سرنشين آن را دستگير کردند که در بازرسي از خودرو تعداد سه فقره مجسمه عتيقه که در داخل يک گوني برنج جاسازي شده بود کشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان همدان  تصريح کرد: پس از استعلام از سازمان ميراث فرهنگي همدان، مشخص شد اقلام کشف شده بدل و تقلبي شبيه به مجسمه هاي هخامنشي و تاريخي و از جنس طلا بوده و متهمان قصد فروش اين اشياء را به مبلغ 10 ميليارد ريال  داشتند که در اين راستا پرونده اي تشکيل و در دادسراي همدان در حال پيگيري است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *