آخرين مهلت براي مشمولان غايب؛20 شهريور/اعمال محدوديت ها پس از پايان مدت مقرر

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد: تمامي مشمولان غايب تا 20 شهريور 95 مهلت دارند براي تعيين تکليف خدمت سربازي، اقدام کنند در غيراين صورت براساس قانون تمامي محدوديت ها براي اين افراد اعمال خواهد شد.

 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار «ابراهيم کريمي» ضمن اعلام اين خبر افزود: در راستاي فراخواني و تعيين تکليف مشمولان غايب به خدمت سربازي در ابتداي امسال، ستادي تحت عنوان ” ستاد فراخوان و تعيين تکليف مشمولان غايب” در سازمان وظيفه عمومي ناجا راه اندازي شد که وظيفه اصلي آن، شناسايي تمامي مشمولان غايب است.

وي اضافه کرد: اين ستاد پس از شناسايي مشمولان غايب پيامکي به تمامي آنان براي تعيين تکليف خدمت سربازي، ارسال کرده و به سازمان وظيفه عمومي فراخوان شدند.

سردار کريمي با بيان اينکه مشمولان غايب از ابتداي تير تا 20 شهريور 95 مهلت دارند که در اين خصوص اقدام کنند، ادامه داد: مشمولان غايب به دو دسته تقسيم مي شوند. دسته اول افرادي با بيش از 8 سال غيبت و دسته بعدي زير 8 سال غيبت مي باشند.

جانشين وظيفه عمومي ناجا در خصوص افرادي که بيش از 8 سال غيبت دارند، افزود: اين عده که تعدادشان به يک ميليون نفر مي رسد مي توانند از تسهيلات خريد خدمت سربازي به دو صورت نقدي و تقسيطي استفاده نمايند؛ در صورتي که مبلغ تعيين شده را به صورت نقدي پرداخت کنند، کارت معافيت خدمت از وظيفه عمومي براي آنان صادر مي شود و چنانچه نتوانند به صورت نقدي پرداخت کنند مي توانند تا 24 ماه به طور تقسيطي به شرط پرداخت يک سوم مبلغ مورد نظر به صورت نقدي، از برخي از تسهيلات مطابق قانون بهره مند شوند.

وي با اشاره به تسهيلاتي که براي دارندگان کارت پايان خدمت مطابق ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي در نظرگرفته شده است، افزود: افرادي که  قصد دارند به صورت تقسيطي در طرح جريمه مشمولان غايب شرکت کنند، در صورتي که نيمي از مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند، بخشي از محدوديت هايي که افراد فاقد کارت هاي پايان و معافيت از خدمت دارند، از جمله استخدام ، خروج از کشور و … براي آنان برطرف مي شود.

اين مقام انتظامي، يادآور شد: تا کنون 87 هزار نفر براي تعيين تکليف خود و استفاده از تسهيلات طرح جريمه مشمولان غايب اقدام کرده اند و افراد باقيمانده تنها تا 20 شهريور مهلت دارند تا در اين طرح شرکت کنند.

با دارندگان کارت هاي پايان خدمت قديمي همانند مشمولان غايب برخورد مي شوند

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا، گفت: آن دسته از افرادي که تا کنون براي تعويض کارت پايان خدمت خود اقدام نکرده اند نيز جزو مشمولان غايب محسوب مي شوند که لازم است با مراجعه به دفاتر پليس +10 هرچه سريعتر براي تعويض کارت هاي خود اقدام نمايند. عده اي نيز هستند که مشخصات فردي آنان دچار نقص است که براي رفع اين موضوع بايد به حوزه هاي وظيفه عمومي در سراسر کشور مراجعه کنند.

جانشين سازمان وظيفه عمومي در بخش ديگري از اين گفت و گو با هشدار به مشمولان غايب که تاکنون در خصوص تعيين تکليف خدمت خود، اقدام نکرده اند اظهار داشت: پس از پايان مهلت مقرر، اخطاريه اي براي آنان ارسال و پس از آن طبق ماده 10 قانون وظيفه عمومي ناجا محدوديت هايي که براي اينگونه افراد در قانون پيش بيني شده، اعمال خواهد شد.

وي افزود: منع استخدام در دستگاه هاي دولتي، منع خروج از کشور، عدم پرداخت وام و….. بخشي از اين محدوديت ها است که مطابق هماهنگي با دستگاه هاي ذي ربط و مسئول، تمامي محدوديت هاي پيش بيني شود اعمال خواهد شد.

سردار کريمي در توضيح دسته دوم يعني مشمولاني که کمتر از 8 سال غيبت دارند، به خبرنگار ما بيان داشت: اين افراد حدود 600هزار نفر مي باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *