نظام پولی و مالی اسلامی، هدف آرمانی نظام پولی کشور است

دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین در مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید شعب شرق وغرب تهران بزرگ نظام پولی و مالی اسلامی را هدف آرمانی نظام پولی و مالی کشور دانست و یاد آور شد : حرکت در مسیر رسیدن به نظام آرمانی بدون بهره مندی از نظر صاحبنظران حوزه و دانشگاه امکان پذیر نیست .
به گزارش  سادس به نقل از روابط عمومی بانک قوامین،دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک در این مراسم با اشاره به سالگرد تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا و دهه بانکداری اسلامی گفت :این دهه فرصتی است برای بازنگری در مجموعه این قانون تا سه هدف مشخصی که نظام جمهوری اسلامی درحوزه عملیات پولی و مالی در نظر دارد مورد بررسی دوباره قرار گیرد .
وی با اشاره به این سه هدف که می توان آن را چراغ راه نظام بانکی دانست ، ادامه داد : عملیات بانکداری بدون ربا از لحاظ مغزافزاری در سال ۶۲ کلید خورد که قانونی همه جانبه و در برگیرنده جامع موضوعات است که با نگاه به اندیشه های ناب علمای اسلام از جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره ) و سید محمد باقر صدر تدوین شد و اکنون حدود ۳ دهه از زمان تصویب آن می گذرد .
دکتر نتاج با بیان اینکه قانون عملیات بانکداری بدون ربا برای ۵ سال، اجرای آزمایشی تدوین شده بود خاطر نشان کرد : متاسفانه این قانون در گذر زمان تا کنون مورد بازبینی قرار نگرفته و در صورت بازنگری بویژه در حوزه اجرا می توان اهداف والاتر این قانون را در جریان عملیاتی ملموس تر مشاهده کرد .
مدیرعامل بانک هدف دوم نظام پولی و مالی کشور را دست یابی به نظام بانکداری اسلامی دانست که در صورت اجرای کامل عملیات بانکداری بدون ربا زمینه های تحقق این هدف نیز محقق می شود .
دکترحمید رضا نجف پور قائم مقام مدیرعامل بانک نیز در این مراسم با تبریک آغاز هفته بانکداری اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول بانک گفت : این سند به منظور برون رفت از چالش ها و رسیدن به ایده آل ها با بهره مندی از ۱۱ هزار ساعت ، کار کارشناسی و متدهای علمی در حوزه تحول به مرحله عملیاتی رسید .
وی با اشاره به ۶ حوزه استراتژیک بانک که در سند تحول مدنظر قرار گرفته است با مهم خواندن حوزه سرمایه انسانی ( توسعه و بهبود ۲ شبکه مدیریت ) گفت : با به کارگیری متدهای علمی در حوزه سرمایه انسانی برای هم افزا شدن شبکه مدیران و ایجاد تحول سازنده تغییر در مدیران ارشد بانک احساس شد .
دکتر نجف پور با بیان این که در بسیاری سازمان ها به موجب ایجاد تغییر در راس هرم مدیریتی تغییرات سریع در تمامی ارکان مدیریت رخ می دهد خاطرنشان کرد: ایجاد تغییرات درساختار مدیریت بانک با انجام کارعلمی و بهره مندی از الگوهای تحول و صرف زمان بسیار با بررسی آیتم های متعدد پس از گذشت حدود ۱۰ ماه درحال انجام است .
وی با اشاره به اینکه برای تغییر در ساختار مدیران ارزیابی بسیاری از آیتم ها ، بررسی قواعد شایسته سالاری انجام شده است گفت : در ۸ محور اساسی تمامی مولفه ها مورد توجه قرار گرفت و پس از بررسی وضعیت استان ها و عملکرد مدیران نتیجه گیری در خصوص تغییرات با خرد جمعی صورت گرفت .
خاطر نشان می گردد در پایان این مراسم دکتر نتاج ضمن قدردانی از مرتضایی فر ، علی درزی نیا را به سمت مدیریت غرب تهران و موسوی را به سمت مدیریت شعب شرق تهران بزرگ منصوب نمود .
شایان ذکر است در این مراسم سردار نوری نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا و تعدادی از روحانیون و فرماندهان انتظامی تهران بزرگ حضور داشتند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *