ممنوعيت تردد وسايل نقليه سنگين در لاين سرعت/ برخورد با 22 هزار و 500 راننده متخلف در لاين سرعت

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، از جريمه وسايل نقليه سنگين تردد کننده در لاين سرعت( باند سوم) توسط دوربين هاي بزرگراه‌ها و آزادراه‌هاخبرداد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “احمد کرمي اسد” در تشريح اين خبر، اظهارداشت: تردد ايمن وسايل نقليه سنگين شامل اتوبوس، ميني بوس، کشنده و کاميون از باند يک و سبقت آنها از باند 2 است در عين حال اين دسته از وسايل نقليه به هيچ وجه حق استفاده از باند 3 را ندارند.
وي با اشاره به اينکه اين تخلف قبلا از طريق ماموران پليس و با مشاهده مستقيم اعمال قانون مي شد و اين موضوع براي بعضي از رانندگان متخلف فضايي را ايجاد کرده بود که در غياب پليس، از باند سوم استفاده کنند، گفت: بررسي تصادفات خونبار وسايل نقليه عمومي و مسافربري و باربري در آزادراه ها و بزرگراه ها نشان مي‌دهد که سرعت و تردد از باند سوم نقش مهمي در تصادفات آنها داشته است.
رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا با بيان اينکه عبور از باند سوم مستلزم سرعت بيشتر از 110 کيلومتر بر ساعت است که وسايل نقيله سنگين اين اجازه را ندارند، تصريح کرد: بر اساس تدبير رئيس پليس راهور ناجا مقرر شد، کنترل خط سرعت توسط دوربين‌هايي که در معابر برون شهري نصب شده، صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه اين کنترل تردد به صورت هوشمند است، گفت: دوربين هاي سابق کنترل سرعت بزرگراه ها و آزادراه ها ارتقا پيدا کرده‌اند و همزمان مي‌توانند سرعت و نحوه تردد و عبور غيرمجاز وسايل نقليه بار و مسافر را از باند سوم کنترل کنند.
سرهنگ کرمي اسد تصريح کرد: رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي سنگين اعم از بار و مسافر مطلع باشند به تعداد ورودشان به لاين سرعت توسط دوربين‌ها جريمه مي‌شوند.
وي با اشاره به اينکه مبلغ اين جريمه در تهران و ساير کلانشهرها 50 هزار تومان و در شهرهاي کوچک 40 هزار تومان است، گفت: مشغول توسعه اين نرم افزار براي دوربين هاي شهرهاي مختلف هستيم البته در حال حاضر اکثر قريب به اتفاق معابر برون شهري به ويژه معابري که بيشترين تردد اين ناوگان را دارند به اين نرم‌افزار مجهز شده‌اند.
به گفته سرهنگ کرمي اسد، در چهار ماهه نخست امسال، حدود 22هزار و 500 مورد اعمال قانون وسايل نقليه سنگين متخلف که در باند سوم تردد کرده‌اند توسط دوربين‌ها صورت گرفته که تعدادي از اين وسايل نقليه در يک مسير چندين بار اعمال قانون شده‌اند، چون در طول مسير به تخلف خود ادامه داده‌اند.
وي تاکيد کرد: اين نوع کنترل به ايمني جان تمامي مسافران جاده‌ها کمک کرده و حق رانندگان وسايل نقليه سبکي که مي توانند با سرعت مجاز از باند سوم استفاده کنند نيز ضايع نمي‌شود.

رئيس مرکز اجراييات پليس راهور ناجا در پايان با اشاره به اينکه در شهريور ماه به دليل پيک سفرها، تردد زيادي در جاده ها وجود دارد، گفت: تمام هم و غم پليس اين است که تجربه تلخ تصادفات ناوگان عمومي بار و مسافر در سالهاي گذشته به حداقل ممکن برسد، در اين راستا امسال با اجراي طرح‌هاي تشديدي و همياري مردم تلاش شده تا تصادفات ناوگان کاهش يابد مثلاً به غير از کنترل الکترونيکي تردد در باند سوم، طرح حضور بازرسان با لباس شخصي داخل اتوبوس‌ها و استفاده از سامانه 110120 نيز امسال در حال اجراست.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *