رسانه ها باید روایتی مستقلانه و بی‌طرفانه‌ از نظام بانکی به مردم ارایه کنند

همزمان با هفته بانکداری اسلامی دکتر عیسی رضایی با محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش  سادس به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ دکتر عیسی رضایی در این دیدار با بیان این مطلب که بالاترین سرمایه نظام بانکی اعتماد عمومی است گفت: متاسفانه برخی سایتها اعتماد عمومی به نظام بانکی را از بین برده اند و عامدانه دروغ می گویند.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر افزود: ریشه های برخی خبر سازی ها حرفه ای نیست . رسانه ها باید روایتی مستقلانه و بی‌طرفانه‌ از اوضاع اقتصادی و به ویژه نظام بانکی به مردم ارایه کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر تصریح کرد: گاهي برخي رسانه ها به دليل منافع زودگذر،به انتشار اخبار و مطالبي اقدام مي کنند که شايد چندان هم نسبت به صحت آنها اطمينان ندارند و اينگونه مي شود که اعتماد عمومی نسبت به عملکرد یک سازمان خدشه دار می شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان ساخت: تاکنون اطلاع رسانی شفافی در خصوص تفاوت عملکرد بانک ها و موسسات اعتباری مجاز با نهادهای مالی غیر مجاز در رسانه ها انجام نشده است.

وی پیشنهاد داد: فعالین نظام بانکی کشور می توانند در تعامل با رسانه ها و تبادل و انتشار اطلاعات تخصصی مالی نسبت به افزایش آگاهی و اعتماد عمومی عمل کنند .

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته بانکداری اسلامی اظهار داشت: بررسی های انجام شده بیانگر آن است که در هیچ کشوری مسائل بانکداری اسلامی به طور کامل منطبق با احکام اسلامی نبوده و می توان ادعا نمود که ما مدل بانکداری اسلامی که منطبق بر احکام اسلامی و فقه تشیع که در کشوری اجرا شده باشد، وجود ندارد که ما از آن مدل، الگو گرفته و بهره برداری نماییم.

وی در ادامه بزرگترین معضل امروز جامع ایران را اشتغال دانست و گفت: برخی از موانع موجود در ایجاد اشتغال ناشی از قوانین و مقررات می باشد. نظام بانکی می تواند نقش تاثیر گذاری در توسعه کارآفرینی داشته باشد .

رهبر کارآفرین اقتصادی تصریح کرد: عدم بنگاه داری بانکها نمی تواند مطلق باشد. این مسائل باید توسط نظریه پردازان و صاحب نظران اقتصادی بررسی ‌شود تا با راهکارهای منطقی سیاست‌ های راهبردی جهت خروج از رکود تورمی تدوین گردد.

در پایان این دیدار مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر و هیات همراه در بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری ایرنا در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش های خبری و تصویری و انتشار آنها بر روی خروجی های مختلف این سازمان قرار گرفتند .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *