بدهی بابک زنجانی با بانک سرمایه تسویه شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان از پول بانک سرمایه در اختیار پنج نفر است گفت: بدهی بابک زنجانی به بانک سرمایه با هماهنگی وزارت نفت تسویه شد.
به گزارش  سادس به نقل از رویکرد شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که وضعیت وام‌های پرداخت شده بانک سرمایه چگونه است؟ گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان از پول بانک سرمایه در اختیار پنج نفر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسامی این افراد را اعلام می‌کنید؟خاطرنشان کرد: اسامی را نمی‌توانم به شما بگویم؛ اما دولتی‌ نیستند.

غندالی در واکنش به این پرسش که آیا وثیقه کافی درباره این وام‌ها دریافت نشده بود؟ گفت: البته مبالغ اعلام شده با سود و جرائم آنها محاسبه شده است، زیرا اصل آن کمتر و از سال ۱۳۸۷ این موضوع در جریان است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود ۲۲۰ میلیارد تومان از این وام‌ها را بابک زنجانی گرفته و وثیقه مناسب آن را هم ارائه نکرده است، این موضوع را قبول دارید؟، تصریح کرد: خیر مربوط به زنجانی نیست؛ مورد مربوط به زنجانی را با وزارت نفت هماهنگ کردیم و تسویه شد؛ این موضوع از مواردی بود که حل کردیم.

براساس این گزارش، بانک سرمایه از دو سال پیش با سریالی از مشکلات مانند چون ثبت افزایش سرمایه با تاخیر طولانی مدت، توقف نماد حدود ۶ ماهه، تعدیل منفی ۶۰ درصدی سود و سپس تحقق زیان ۱۹۶ ریالی هر سهم در عملکرد ۳ ماهه اول سال و تغییر مدیرعامل ۷ ماه بعد از انتصاب افت ۴۰ درصدی قیمت سهام و… مواجه بوده اما از قرار معلوم در صدد است تا سال جاری را با رویدادهای مثبتی همراه کند.

براساس این گزارش، بانک سرمایه در برابر دسته گل زیان ۲۳۷ میلیارد تومانی سال گذشته، این بار در اولین پیش بینی درآمد سال جاری سود اعلام کرد و گل کاشت.

“سرمایه ” طی عملکرد ۶ و ۹ ماهه سال گذشته برای هر سهم ۵۹۳ و ۴۸۵ ریال زیان شناسایی کرده (معادل ۲۳۷ و ۱۹۴ میلیارد تومان) بوده و دسته گل به آب داده اما این بانک ۴۰۰ میلیارد تومانی اولین درآمد هر سهم مالی اسفند جاری را با سود ۱۴۱ ریال همراه کرده تا شاید بر عکس سال گذشته ، حرف هایی تازه ایی برای گفتن در سال جدید داشته باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *