داشته های اقتصاد کشور با کوچکترین تحریم و بحرانی، به چالش کشیده می شود/ چاره حل بحران، اقتصاد مقاومتی است

 مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان، گفت: داشته های اقتصاد کشور با کوچکترین تحریم و بحرانی، به چالش کشیده می شود و چاره این بحران، اقتصاد مقاومتی است که همان اقتصاد دانش بنیان است.
نشست خبری مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان با اصحاب رسانه در خصوص تشریح جزییات برگزاری نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران “ ارکان “ برگزار شد.

به گزارش  سادس به نقل ازرویکرد عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در نشست خبری خود که در محل استقرار بستر تجارت اجتماعی دیدی بود (مجتمع تجاری حکمت ایرانیان) برگزار شد، جزئیات برگزاری نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران (ارکان) در برج میلاد و رونمایی از بستر تجارت اجتماعی (دیدی بود)را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک حکمت ششمین سال حضور خود در شبکه بانکی کشور را تجربه می کند افزود : سعی کردیم بعنوان بانکی قانون مدار و خدمتگزار در کشور گام بر داریم ، برنامه بانک حکمت ایرانیان از آغاز راه ، ورود به بازارهای جهانی بود که خوشبختانه موفق شدیم قبل از برجام و در زمان تحریم ها ، مجوز سوئیفیت را از کشور بلژیک دریافت کنیم .این موضوع نشانگر این امر بود که ما توانستیم استانداردهای بانکی را رعایت کنیم و با تعاملی بین المللی و با ایجاد زیرساختهای لازم مبتنی بر قراردادهای بانکداری بین الملل، به عضویت شبکه جهانی سوئیفت درآئیم .

دکتر عسکرزاده رئیس اجلاس ارکان با اشاره به زمان برگزاری نخستین اجلاس رهبران کسب و کار ایران در هشتم شهریورماه سالجاری ، ایجاد یک فرصت برای جهاد اقتصادی در سطح کشور را یکی از مهمترین اهداف این اجلاس دانست .

وی در ادامه گفت: داشته های اقتصاد کشور با کوچکترین تحریم و بحرانی، به چالش کشیده می شود و چاره این بحران، اقتصاد مقاومتی است که همان اقتصاد دانش بنیان است.

او با اشاره به اینکه گفته می شود برخی از محصولات ایرانی قابل رقابت با محصولات و برندهای غربی نیست، گفت: راهکار این است که بتوانیم با طراحی درست و اصولی برپایه توان و دانش بومی جوانان کشور ، محصولی را ارائه کنیم که تولیدکنندگان خارجی از روی فکر و اندیشه ما الگو برداری کنند .

وی با بیان اینکه بر پایه همین تفکر، بانک حکمت با حمایت از یکی از شرکتهای دانش بنیان کشور ، بستر تجارت اجتماعی دیدی بود را راه اندازی نمود ، تصریح کرد: تنها دو کشور آمریکا و چین دارای شبکه خرید با این ابعاد هستند و ما برای اجرای این پروژه دانش بنیان و ملی ، دو سال کار میدانی انجام دادیم و نیروهای نخبه کل کشور را برای ایجاد قابلیت های مختلف در این شبکه به کار گرفته ایم که در روز هشتم شهریور ماه در اجلاس رهبران کسب و کار از بستر تجارت اجتماعی تحت عنوان دیدی بود با حضور تمامی سران و رهبران کشور رونمایی خواهد شد .

دکتر عسکرزاده افزود : میهمانان حاضر در اجلاس رهبران کسب و کار ایران (ارکان) ، سکانداران نظام اقتصادی کشورمی باشند که در نخستین اجلاس ارکان ، سعی بر ایجاد همدلی و هم افزایی در بین صاحبان کسب و کار خواهیم داشت و در اجلاس های آتی نیز که بصورت سالانه برگزار خواهد شد ، ازسیاستگذاری های بخش خصوصی کسب و کار بهره خواهیم جست و انشاءالله به برکات این اجلاس به یک اقتصاد بومی و صادر کننده بدل خواهیم شد .

پرهیز از بنگاهداری و حرکت به سمت نظارت بر بنگاهداری در بانک حکمت ایرانیان
مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در ادامه این نشست خبری خاطرنشان ساخت : بانک حکمت ایرانیان باید کاری کند که شائبه بنگاه داری را از نظام بانکی دور کند. دوم اینکه قابلیت شفاف سازی اقتصاد که نیازمند پیگیری فرآیند تولید از تامین کننده تا مصرف کننده است را فراهم سازد . ما از طریق راه اندازی بستر تجارت اجتماعی دیدی بود بانک را تبدیل به نهادی ناظر برعملیات بنگاهداری خواهیم کرد . بر این اساس، اعتبارسنجی بنگاه ها بر اساس مستندات کاغذی انجام نمی شود، بلکه بر اساس این بستر، تمامی اطلاعات و داده های مصرف کنندگان را دریافت می کنیم. حتی کامنتهای مصرف کنندگان باعث می شود رتبه بنگاه ها در نظام اقتصادی کشور بالا و پایین شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از بنگاه های قوی اقتصادی، با تبلیغات فراوان، عیوب کالاها و خدمات خود را می پوشانند، گفت: دیدی بود شرایطی را فراهم می کند که صدای مشتریان ناراضی هم شنیده شود. از سوی دیگر کشور نیاز به اطلاعاتی دارد تا برنامه ریزی بلند مدت ۵۰ ساله را انجام دهد. برنامه ریزی های کور ۵ ساله نیاز کشور را تامین نمی کند. برای همین نیاز به برنامه های بلندمدت داریم که این برنامه ریزی نیز نیاز به اطلاعات کلان دارد.

بستر تجارت اجتماعی دیدی بود چه امکاناتی دارد
در ادامه این نشست خبری، مهندس ابوقداره مدیرعامل شرکت ویراآزما با اشاره به اینکه بانک حکمت ایرانیان، میزبانی اجلاس رهبران کسب و کار ایران را بر عهده گرفته است، گفت: فراخوانی و معرفی این اجلاس انجام شده است و زمانی که فعالان و سران کسب و کار کشور کنار یکدیگر قرار می گیرند، بستری فراهم می شود تا هر یک از این افراد، شبکه های اجتماعی فردی خود از جمله تامین کنندگان ، دوستان، کارکنان، خدمت گیرندگان و … را با همدیگر به اشتراک بگذارند. این بستر در (دیدی بود) عرضه می شود.

دکتر عسکرزاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در شبکه دیدی بود، رابطه افراد، بر اساس خرید و فروش است. تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به همراه صادر کنندگان در این بستر با یکدیگر همکاری می کنند. شبکه تجاری کشور مخاطب این شبکه است و انواع خدمات، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و همه آحاد فعالان در حوزه کسب و کار می توانند از این بستر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ نفر از تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و توزیع کنندگان برجسته کالا و خدمات و مدیران حوزه اقتصادی به این اجلاس دعوت شده اند، گفت: تلاش می کنیم تا از طریق برپایی این اجلاس فرصتی برای هم اندیشی و گفتگو میان فعالان و نخبگان اقتصاد و تجارت کشور فراهم کنیم .

او با اشاره به اینکه اصلی ترین مخاطب این بستر، کسانی هستند که عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند، گفت: این عزیزان باید بتوانند کمترین قیمت نهایی را به مصرف کنندگان و مشتریان خود ارائه کنند.

طراحی دیدی بود با توان و تخصص داخلی
دکتر عسکرزاده با اشاره به اینکه، مخاطب اصلی بستر تجارت اجتماعی دیدی بود، بخش خصوصی است، گفت: ما در قدم های بعدی نیاز به همراهی همه ارکان کشور داریم. بستر تجارت اجتماعی دیدی بود فرصتی را برای عرضه عادلانه کالا و خدمات در کشور فراهم می سازد که این نکته بسیار مهم و حیاتی است .

او در ادامه با اشاره به اینکه بستر تجارت اجتماعی دیدی بود کاملا با ظرفیت و توان داخلی مهندسان و متخصصان داخلی طراحی شده است گفت: در آینده نزدیک اولین درگاه های این شبکه بر روی کشورهای اطراف و همسایگان ما باز خواهد شد و بر مبنای تبادل پایاپای، بر اساس پولهای محلی یا تهاتر توسط بانکهای عامل، تجارت بین ایران و کشورهای همسایه برقرار می شود. لذا این بستر بر اساس چندین زبان زنده دنیا نیز طراحی شده است .

مهندس ابوقداره مدیرعامل شرکت ویراآزما نیز جزئیات دیگری از این شبکه را بیان کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید ملی زیرساختی در این شبکه ایجاد شده تا برندها و تولیدکنندگان مرغوب ایرانی، بتوانند به راحتی در فضای بستر تجارت اجتماعی و رایگان دیدی بود، عرضه محصول و رقابت کنند. در این فضای رقابتی، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات مجبور به ارتقای محصول و خدمات خود هستند.

مهندس مهیار مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری و تجارت حکمت ایرانیان نیز که در این نشست حاضر بود تصریح کرد: دیدی بود، یک فروشگاه اینترنتی نیست. بطوریکه تمامی فعالان اقتصادی اعم از یک بانک، یک برند، یک شرکت یا کلونی برندها و … می توانند در این شبکه به ارائه کالا و خدمات خود بپردازند .

وی افزود : ما قرار نیست با فروشگاه های اینترنتی یا فیزیکی رقابت کنیم. بلکه فروشندگان و عرضه کنندگان می توانند صفحه ای برای خود باز کنند و از این طریق، کسب و کار خود را تسهیل کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *