بهره گيري صحيح و هدفمند از سرمايه هاي اجتماعي ، يکي از مولفه هاي پليس كارآمد

جانشين فرماندهي انتظامي استان بهره گيري صحيح و هدفمند از سرمايه هاي اجتماعي را از مولفه هاي پليس كارآمد خواند و گفت: امروزه آموزش و مشارکت شهروندان از عناصر اصلي کار پليس در ارتقاء امنيت اجتماعي به شمار مي رود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ”يوسف سپهوند” در کميسيون پايش و پيشگيري فرماندهي انتظامي استان با اشاره به ضرورت برنامه ريزي هدفمند در توجه به مشكلات و دغدغه هاي مردمي، گفت: ارتقاء ‌امنيت اجتماعي و پيشگيري از جرايم نيازمند توجه به مطالبات عمومي و اقدام عملي و هدفمند در اين حوزه است.

وي هدفمند سازي برنامه هاي آموزشي را راهبردي موثر در پيشگيري از جرايم مختلف دانست و افزود: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و كنترل جرايم مستلزم ارائه راهكارهاي علمي هدفمند و فرهنگ سازي در سطح جامعه است.

اين مقام انتظامي تعهد كاري و احساس مسئوليت را از مهم ترين مولفه هاي رفتاري براي نيروي پليس دانست و اذعان داشت: اين مهم بايد در نوع رفتار يك پليس در يك جامعه اسلامي نهادينه باشد و در انجام نظارت ها و بازرسي هاي ميداني نسبت به آن توجه شده و در برنامه ريزي هاي آموزشي براي ارتقاء هر چه بيشتر آن تاكيد شود.

سپهوند توجه به افزايش مهارت كاركنان در برنامه هاي آموزشي كاركنان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با نظارت ، كنترل، افزايش مهارت و توجه به تخصص و دانش افزايي كاركنان مي توان به اصلاح امور و برنامه ريزي مناسب در حوزه پيشگيري از جرايم پرداخت.

وي يکي از مولفه هاي پليس كارآمد را استفاده از توانمندي جامعه در مواجهه با معضلات، مسائل،ناهنجاري و جرايم دانست و گفت : امروزه آموزش و مشارکت شهروندان از عناصر اصلي کار پليس در ارتقاء امنيت اجتماعي به شمار مي رود.

اين مقام انتظامي بيان داشت: كلانتري و پاسگاه ها خط مقدم و پيشاني جامعه و اجتماع در کاهش جرم مي باشند زيرا از يك سو پاسخگويي به بسياري از نيازمندي هاي پليسي جامعه در حيطه وظايف و اختيارات آنها مي باشد و از سوي ديگر وظيفه مهم ضابطين قوه قضاييه عمدتاً از طريق اين مراكز صورت مي پذيرد و از همه مهمتر آنکه عملي کردن برنامه تقدم پيشگيري بر برخورد ، در اين حوزه قابل اجرا است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان در پايان بر عملياتي کردن تدابير لازم در زمينه تامين امنيت تاکيد کرد و خاطرنشان کرد: پليس با اتخاذ رويكرد جامعه محوري سعي بر افزايش نقش و مشاركت مردم در برقراري مطلوب نظم و امنيت با رويکرد كاهش جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي دارد و بايد اين فرهنگ در كليه يگان هاي انتظامي در سطح استان به بهترين شكل اجرايي و تحقق و ارتقاء ‌كيفي آن مورد نظارت قرار گيرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *