ربیعی: از ریزش ۳۰۰ هزار ‌نیرو جلوگیری کردیم/‌دولتمردان به طبقات پایین دست جامعه نزدیک‌تر شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از ریزش ۳۰۰ هزار ‌نیرو جلوگیری کردیم، گفت: هر یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.‌

به گزارش سادس به نقل از تسنیم ، علی ربیعی عصر امروز در نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: نامگذاری این هفته به نام این دو شهید گرانقدر مروری بر رجایی گونه و باهنر گونه زیستن برای دولتمردان است و باید منش این دو شهید را برای خودمان مرور کنیم.

وی با اشاره به ساده‌زیستی شهید رجایی، افزود: من روزی کارگر بودم و امروز وزیر شدم و در حضور مقام معظم رهبری عرض کردم امروز به عنوان وزیر در مقابل حضرتعالی صحبت می‌کنم و اوایل انقلاب برای نخستین بار به عنوان یک کارگر در مقابل شما حاضر شدم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم در انقلابی بودنمان انحراف به وجود نیاید باید از شهید رجایی الگو بگیریم، شهیدی که ادب را در برابر رئیس‌جمهور بی‌ادب رعایت می‌کرد که باید امروز از ادب رجایی الگو بگیریم.

ربیعی عنوان کرد: باید خضوع رجایی، اعتماد وی به افراد و سبک زندگی او که همراه با رنج‌های گذشته بود را مورد توجه قرار داد و انقلابی‌گری را با رجایی و باهنر باید در هفته دولت مرور کنیم. برخی که رجایی و باهنر را ندیده‌اند ولی وقتی نامی از این بزرگواران می‌شنوند حس خوبی دارند.

وی اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌هایی که زده شد دغدغه بنده نیز هست و به طور حتم برای حمایت از زنان کارآفرین این استان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد تعاونی‌های کشاورزی ظرفیت خوبی است که باید از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و رفع معضل بیکاری در این استان استفاده کرد.

ربیعی عنوان کرد: طرح غربال‌گری ژنتیک را در ۴ استان قرار بود اجرا کنیم که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به این استان‌ها افزوده شد.

وی بیان کرد: تجهیز بیمارستان شهدای گمنام یاسوج، کلینیک شماره ۲ گچساران، امکان‌سنجی بیمارستان‌های ۳۲ و ۹۸ تختخوابی را به طور ویژه در دستور کار قرار می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گردشگری امروز ما گردشگری پست مدرن و بوم‌گردی است، گفت: با امکانات موجود می‌توانیم این نوع گردشگری را توسعه دهیم.

ربیعی عنوان کرد: سالانه ۸ میلیون گردشگر از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کنند که این موضوع می‌تواند در توسعه گردشگری این استان نقش به سزایی داشته باشد، البته توسعه گردشگری با سرمایه‌گذاری بزرگ امکان‌پذیر است.

وی ابراز کرد: صندوق کارآفرینی امید برای توسعه گردشگری ۱۷۰ میلیارد ریال، رئیس جمهوری در سی‌امین سفر خود نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری اختصاص داد که امروز نیز ۵۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه کاهش سهم نفت در توسعه اقتصادی از اولویت‌های دولت است، گفت: نباید نوبت زدن برای فروش سکه و ارز یادمان برود، اما امروز از این موضوع خبری نیست و قیمت ارز تثبیت شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه از ریزش ۳۰۰ هزار ‌نیرو جلوگیری کردیم، افزود: هر یک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند که با توجه به روند موجود در کشور می‌توانیم در آینده شاهد افزایش اشتغال باشیم.

وی از صدور ۴۳۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این موضوع نویدبخش وضعیت رو به بهبود کشور است و وزارت کار تاکنون به وعده‌های حمایت غذایی خود عمل کرده است. و تاکنون حدود ۱۱ هزار حاشیه‌نشین شهری و مشاغل غیررسمی را بیمه کرده که سرانه درمان آنها به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

وزیر کار حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را از برنامه‌های در دستور کار این وزارت خانه عنوان و بیان کرد: ما باید بیش از گذشته کار کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و با بردن شغل به خانه‌ها، رنج را از خانواده‌های ایرانی دور کنیم.

ربیعی با بیان اینکه فرصت تاریخی زیادی برای خدمت به مردم نداریم، ابراز کرد: از همکارانمان در بدنه اجرایی دولت می خواهم که ساعات کارمان را افزایش دهیم و سه خصلت عقلانیت، سخت‌کوشی و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌دانیم ۷۵۰ میلیارد دلار بالاخره کجا رفت، گفت: در گذشته فولادهایی ایجاد شد که هم‌اکنون یکی یکی در حال تعصیل شدن است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *