سارق کفش‌های نمازگزاران ۱۵ مسجد دستگیر شد

پیرمرد در جاکفشی هر چه نگاه کرد اثری از کفش‌هایش ندید…

به گزارش سادس به نقل از”جام نیوز”، پیرمرد در جاکفشی هر چه نگاه کرد اثری از کفش‌هایش ندید. با خودش می‌گفت که دیگر پیر شده و حتی مکان کفش‌هایش را فراموش می‌کند، به داخل مسجد برگشت، نمازگزاران در حال ترک مسجد بودند، چند نفر هم دراطراف امام جماعت پرسش‌های خود را مطرح می‌کردند.
پیرمرد با خود گفت که قطعاً وقتی نمازگزاران مسجد را ترک کنند و تعداد کفش‌ها کمتر شود راحت‌تر موفق به یافتن کفشش خواهد شد. دلش نمی‌خواست دیگران بدانند دچار حواس پرتی شده است.

اندک اندک از حجم افراد داخل مسجد کاسته شد، اما او هر چه منتظر ماند شلوغی مقابل مکان جاکفشی کاهش نیافت، دیگر صلاح نبود منتظر بماند، صدای نمازگزارانی که مقابل در منتظر بودند هم اندک اندک بالا می‌رفت به گونه‌ای که توجه امام جماعت مسجد را هم جلب کرد و آن‌ها هم به سمت در حرکت کردند تا ببینند چه اتفاقی افتاده است.

تعداد زیادی از نمازگزاران مقابل جاکفشی ایستاده بودند، اما خبری از کفش در قفسه‌ها نبود. خادم مسجد سراسیمه سررسید و با دیدن وضعیت بر پشت دستش کوبید که دزد کفش‌ها را برده است.

امام جماعت با تلفن همراهش تماس گرفت و دقایقی بعد جوانی با یک جعبه بزرگ پر از دمپایی وارد شد. نمازگزاران گلایه مند هر کدام یک جفت دمپایی برپا کرده و غرزنان مسجد را ترک کردند.

امام جماعت مسجد بلافاصله بعد از خالی شدن حیاط با مسؤولان مسجد و خادم جلسه گذاشت، موضوع ساده‌ای نبود و نمی‌شد براحتی از کنارش گذشت. کسانی که در این مسجد نماز می‌خوانند از افراد متمولی هستند که کفش‌هایشان هم قیمت بالایی دارد، ازدیگر سو اگر قرار باشد هر کس برای نماز می‌آید بدون کفش مسجد را ترک کند باید شاهد خلوت شدن صف‌های نماز بود؛ اینها سخنان امام جماعت بود که خواستار رسیدگی فوری مسأله شد. تماس با کلانتری و حضور مأمور پلیس اولین اقدام آن‌ها بود و بعد از آن این مأموران کلانتری بودند که کار را دنبال کردند.

آن‌ها در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی پیرامون این سارق بودند که ارتباط افسر نگهبان وقت از طریق بیسیم با تیم پلیس که پرونده را در دست داشتند برقرار شد، کفش‌های نمازگزاران یک مسجد دیگر هم به سرقت رفت.

مأموران خیلی زود به طرف مسجد حرکت کردند، همان منطقه بود، منطقه‌ای که شهروندانش کفش‌های گرانقیمتی پا می‌کردند و این دزد مساجد را هدف قرار داده بود.
تحقیقات را در همان جا ادامه دادند و فهمیدند که در دیگر مساجد هم این اتفاق رخ داده و برخی از کنار موضوع گذشته و اعلام نکرده‌اند، روزهای قبل هم در این مساجد و هم سایر مساجد سرقت کفش بوده، اما این بار آقای دزد طمع کرده و تا جایی که توانسته کفش‌های نو را برده است.

تیم عملیاتی همان جا تقسیم کار کرده و عملیات گشت و کنترل نامحسوس را از نماز بعدی در دستور کار قرار دادند، روز بعد مردی جوان در حالی که یک ساک دستی همراهش بود وارد مسجد شد و قبل از همه نمازگزاران راه خروجی را در پیش گرفت، ساک همراهش که در بدو ورود سبک به نظر می‌رسید هنگام خروج خیلی سنگین تر شده بود و با عجله راه خروجی را در پیش گرفت که ناگهان با مأمور پلیس مواجه شد.

باز کردن در ساک دستی جوان ۳۳ ساله راز کفش دزدی‌های مساجد را فاش کرد، مأموران پلیس مرتضی را به کلانتری منتقل کردند تا درخصوص اتهاماتش پاسخگو باشد.
مرد جوان که راهی برای انکارنداشت و در حین ارتکاب جرم دستگیر شده بود، به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

در همین راستا سرکلانتر غرب مشهد در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تشریح نحوه سرقت‌های انجام شده یادآور شد: در پی گزارش چند فقره سرقت از نمازگزاران در حوزه استحفاظی این سرکلانتری، طرح ویژه‌ای برای پیگیری این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمد طبسی افزود: تیم دایره آگاهی کلانتری سجاد مشهد دراین مأموریت با گشت‌های نامحسوس، مرد جوانی را به عنوان مظنون تحت نظر قرار داد و دقایقی بعد او را در حال ارتکاب جرم دستگیر کرد.

وی تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله که مرتضی نام دارد و دارای سابقه کیفری است به کلانتری انتقال و تاکنون به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرده است. سرکلانتر غرب پلیس مشهد با اشاره به این مطلب که تحقیقات پرونده ادامه دارد و افرادی که در منطقه غرب مشهد به این شکل مورد سرقت واقع شده‌اند می توانند هر چه سریع‌تر برای پیگیری شکایت خود به کلانتری سجاد مراجعه کنند، اظهار داشت: توصیه پلیس به شهروندان عزیز این است که هنگام مراجعه به مراکز مذهبی، تفریحی و ورزشی و حتی آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مراقبت بیشتری از وسایل خود داشته باشند و در صورت امکان، وسایل خود را به واحد امانات مراکز مذکور تحویل دهند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی پیشگیری شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *